Koh Samui = kuuma!

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
May 23rd 2008
Published: May 23rd 2008

Jes, paastiin turvallisesti takasin Koh Samuille. Lomrayah-lautalla matka Koh Taon satamasta Samuin big buddha-satamaan kesti 2 tuntia ja maksoi 450bht/hlo (sis. kuljetuksen hotellille). Paadyimme ottamaan hotellihuoneen jalleen kerran Koh Samuin paarannalta Chawengilta, mutta talla kertaa hieman hiljaisemmasta paikasta, ettei tarvitse yolla herata thairemixiin smells like teen spiritista. Lomprayah-firman edustaja suositteli meille automatkalla Palm Island-hotellia, ja sinne lopulta sitten jaimmekin. Ihan ok paikka: siisti huone ilmastoinnilla ja telkkarilla (jipii), eika otokatkaan pahemmin kiusaa. Aamupala oli kylla todella kehno, kuppi kahvia ja appelsiinimehua seka 2 palaa vaaleaa leipaa hillon kanssa. Ravintoarvo nolla. Kylla tuolla nyt silti pari yota viihtyy, huomenna sitten klo 10.30 lento kohti Krabia.

Viimeinen ilta Taolla meni aiemmista suunnitelmista poiketen kaljotellessa eraan suomalaisen pariskunnan kanssa. Bongasimme heidat resortilla jo muutamaa paivaa aiemmin, mutta perisuomalaiseen tapaan yritimme vaan pysya mahdollisimma hiljaa, jottei meita huomattaisi..noh, eihan se onnistunut kun ihon valkoisuus ja naamavarkki oikein huokuu suomalaisuutta. Meilla oli sitten sattumalta suomalaisten norttien kokoontuminen charm chureen internetbungalowissa ja muutaman kymmenen minuutin paasta lahdimmekin jo yhteistuumin kohti Mae Haadia mukavaa istumispaikkaa etsimaan. Loysimme rennonoloisen rantabaarin ja istahdimme singhojen aareen juttelemaan lampiman tuulen puhaltaessa pimealta merelta. Paasimme taas toteamaan, kuinka pieni maa Suomi on, kun selvisi etta pariskunnan toisen osapuolen vanhemmat asuu melko lahella
Paikallinen munkkiPaikallinen munkkiPaikallinen munkki

Munkki lukee lehtea Big Buddhalla
meita Helsingin vartiokylassa. Oli oikein mukava ilta ja olemme tormailleet taalla Koh Samuillakin pariin otteeseen 😊

Nyt olemme siis tosiaan Koh Samuilla ja taalla on suorastaan painostavan kuuma. Lieneeko sitten ukkosta ilmassa. Eilen emme oikeastaan tehneet mitaan erikoista, kiertelimme ja kaartelimme Chawengin paakadulla ja kavimme syomassa thairuokaa. Taalla on melkein tuplasti kalliimmat hinnat ravintoloissa, kuin Taolla..hinta siis muuttui dramaattisesti eurosta kahteen euroon (taalla se on iso ero!). Sekaan ei ollut ihan puppupuhetta, kun minulle joku vaitti, etta Taolla on Thaimaan parhaat thairuoat. Missaan en ole elaissani syonyt niin hyvaa Pad Thaita (nuudeleita,kanaa,vihanneksia ja pahkinoita). Johtunee ehka siita ,etta maistoin kyseista ruokaa ekaa kertaa Taolla...mutta uskon vakaasti, etta mistaan ei voi saada parempaa!

Tanaan suuntasimme heti aamupalan jalkeen yhdelle saaren paanahtavyyksista, Big Buddha -patsaalle. Kuten jo nimesta saattaa arvata, kyseessa oli iso buddha-patsas. Siinapa se. Olihan se ihan hieno paikka,mutta kyyti sinne ja takaisin maksoi vahan turhan paljon. Takaisintulomatkalla kavaisimme katsastamassa Big C -kauppakeskuksen, josta ei tarttunut mukaan kuin taysi vatsa, kun kavaisimme food courtilla syomassa. Yritan olla tuhlaamatta rahojani nain alkumatkasta, varsinkin kun tiedan Bangkokissa kaikenmaailman vaatteiden ja laukkujen olevan halvempia kuin taallapain.

Huomenna olisi siis tarkoitus lentaa Krabille. Varasimme eilen latestays.com -sivuston kautta hyvaan hintaan Pakasai
Kisu ottaa iisistiKisu ottaa iisistiKisu ottaa iisisti

Buddhan vieress on mukava makoilla
-nimisen hotellin Krabin Ao Nangilta. On ainakin saanut kovasti kehuja taalla www-ymparistossa =) Krabilla meilla onkin sitten tiedossa paljon ohjelmaa: pitaisi ainakin kavaista retkella ja snorklailemassa muutamilla pikkusaarilla (Koh Phi Phi, James Bond Island, Koh Poda?) ja kiiveta 1237 rappusta Wat Tham Seuan temppelille..siina voikin menna se viisi paivaa, jotka olemme Krabilla :D onneksi olemme sentaan jo treenanneet rappusten kiipeamista Taolla.

Nyt on taas aika lopetella raportointi. Seuraavan kerran tekstia sitten Krabilta!

paivan ennustuspaivan ennustus
paivan ennustus

5 bahtin kolikolla sai ennustuksen talle paivalle. Itse olen Buddhan mukaan tanaan huono-onninen
Solo barSolo bar
Solo bar

tyylikas baari samuilla
Swensen'sSwensen's
Swensen's

Paras jaatelopaikka Thaimaassa!

Tot: 0.124s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0804s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb