Snorklailua ja thairuokaa

May 19th 2008
Published: May 19th 2008

Taolla ollaan edelleen...

Viime yo meni vallan mainiosti. Ostimme 7elevenista illalla viela jotakin raidin tapaista hyonteismyrkkya ja suihkutimme koko kampan ennen nukkumaanmenoa. Eipa paljon otokat vaivanneet yolla. Ihmeen vahan kuului myos gekkojen raivostuttavaa kurnutusta. Aamulla vessaan mennessa nain kylla yhden liskon vipeltavan karkuun. Kylpparin lasitiiliseinassa taaperteli myos sellainen rento 30cm pitka lisko, jota emme onneksi sen tarkemmin nahneet. Kaveri tajusi paeta paikalta vahin aanin.

Tanaan olemme oikeastan keskittyneet vain ihomme karventamiseen. Ja kylla, olemme kayttaneet paljon aurinkorasvaa, joten isit ja aidit siella ruudun aaressa, alkaa huoliko!
Kavimme tanaan myos tutustumassa snorklailun ihmeelliseen maailmaan. Resortistamme saa vuokrata snorkkeleita, rapyloita ja pelastusliiveja 20bht per paiva. Naimme ekskursiollamme useita eri kalalajeja, mutta enpa nyt osaa yhtakaan nimeta biologian taidoillani. Se on kylla janna fiilis uiskennella kalaparvien lomassa, toisinaan jopa hieman pelottavaa kun kalat tulevat aivan ihoon kiinni ja jotkut uivat pain laseja. En malta odottaa, etta paastaan uudestaan polskimaan! Ostettiin myos eilen 7elevenista kertakayttoinen vedenalaiskamera, jolla rapsimme kuvia veden alta. Taytynee kehittaa filmi viimeistaan Bangkokissa sitten, kun taalla thaikkulassa se on kuitenkin halvempaa.

Nyt istumme resortimme internet-bungalowissa. Luojan kiitos nettiyhteys on huomattavasti nopeampi kuin eilisessa nettikahvilassa, joten sain lisattya tanne myos pari kuvaa. Otin tanaan rannalta myos hieman videokuvaa, mutta tiedosto
Charm Churee ylhaaltapainCharm Churee ylhaaltapainCharm Churee ylhaaltapain

Resortimme toinen reuna receptionin vieresta kuvattuna. On siis aikamoiset korkeuserot taalla.
on valitettavasti liian iso tanne siirrettavaksi. Ehka otan tanaan viela vahan lyhyemman patkan matskua ja lisailen sen sitten huomenissa. Onhan se kuitenkin kivempi nahda liikkuvaa kuvaa taalta 😊

Kuuma paiva on ollut tanaankin, aamupaivalla lampotila oli varmaan lahemmas 40 astetta. Iltapaivalla aurinko meni sitten hieman pilveen ja siirryimme sisalle suihkuun pesemaan hiet ja rasvat pois paalta. Suihkussa kayminen on taalla kylla ihan yhta tyhjan kanssa. 10min suihkun jalkeen olet jalleen yhta hikinen kuin ennen suihkua. Mutta kylla se viilea suihku silti aina hetkellisesti virkistaa.

Tanaan aiomme viela kavaista Mae Haadissa, joka on siis Taon "paakaupunki". Resortimme on aivan loistavassa paikassa siihen nahden, etta tama on hiljainen, eristynyt ja kaunis ranta, mutta kuitenkin vain 7min kavelymatkan paassa kaupoilta. Kavelymatka Mae Haadiin on kuitenkin melko raskas, silla Tao on erittain vuoristoinen saari. Taalla saa siis sahata ylamakeen ja alamakeen. Nilkkojeni mielesta enemman ylamakeen. Hyvaa se kuitenkin vaan tekee meidankin vahan urheilla ja hikoilla rasvoja pois :D
Mutta siis joo, menemme kohta Mae Haadiin ja kaymme luultavasti nauttimassa thaihieronnat iltamme ratoksi. Voi myos olla etta hurautamme taksilla Sairee-Towniin, jossa on kuulemma hyvia Thairuokapaikkoja. Asken soimme resortimme lounasravintolassa, Olli soi kanaa,kasviksia ja cashew -pahkinoita kastikkeessa ja mina vetasin Pad Thaita eli nuudeleita ja kanaa. Oma annokseni oli ainakin ihan taysi kymppi!

21st May 2008

"Naimme ekskursiollamme useita eri kalalajeja" Väsyttää niin, et putosin...

Tot: 0.122s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb