Massage


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
December 27th 2007
Published: December 27th 2007
Edit Blog Post

JakartaJakartaJakarta

Pa lyxhotell!
Som Brita skrev, sa gjorde vi inte mycket i Jakarta. Betalade overpris for tvatt som inte ens blev halvren. Typiskt storstads-usel-karma. Dock. Det sista hotellet vi bodde pa nagra fa o dyra, dyra natter var underbara! Pedikyr o skitgod mat, de bar upp vara vaskor, tva telefoner pa rummet (varav en i badrummet!), AC, TV, isolering i vaggarna (alltsa inget skrik o bilar o moskeer o musik.) Wohoo!

Fran Jakarta flog vi till Kuala Lumpur (KL). Dar stannade jag (Josephine) ater nagra dagar innan jag drog vidare till Bangkok och snabbt darifran till Chiang Mai i norra Thailand. I KL traffade jag Robert igen (samma som vi bodde hos tidigare) och jag softade mest. At pa IKEA tva ganger, svensk som man ar... Var ater igen lite halvsjuk och ratt trott o febrig nagra utav dagarna, sa det blev inte sa mycket sightseeing. Var dock till Genting, stort shoppingcenter kombinerad funfair med bergodalbana, karuseller och ett stor rum med kyla o sno! Sag inte alls ut som riktig sno, tyckte jag, som vet. Men alla som var dar (enbart asiater) var glada och kastade den lite blaaktiga och mycket torra snon pa varandra.

Brita akte till kusten och ar
Se det snoarSe det snoarSe det snoar

I Genting, utanfor KL har de ett snorum (fejksno). Ca 5 mm sno o alla ar overlyckliga!
just nu dar och tar dykarkurs efter dykarkurs och jag tror att i dagslaget ar hon en av varlden topp tio nar det galler dykning! =) Hon maste beratt om detta sjalv, eftersom jag faktiskt inte vet sa mycket och dessutom inte har en enda bild darifran.

Har i Chiang Mai har jag mest gatt pa massagekurser, samt verkligen haft semester! Otroligt avslappnat liv. Ni kan ju tanka er sjalva. Massera lite, bli masserad (vi ovar pa varandra) och jag tror att min kropp aldrig kants mjukare an sa har. Haft otroligt kul och har alskat massagen! (Ni kan fa se mina diplom sen! *stoltserar* =) Det har skulle jag kunna fortsatta med lange - masserandet och det ratt hippieliknande livet.

Hade inte raknat med det, men firade lite jul och fick till och med en julklapp fran den Schweitsiska damen som ocksa bor hos massaeginstruktoren Timmy. Rod- och vitrandiga tjocka sockor och lite godis! Wohoo! Man kan inte tro det, men jag har faktiskt redan haft anvandning for sockorna, da natterna har ar kalla. Svart att saga vilken temperatur det egentligen ar (eftersom man fryser lite sa fort det blir under 20 grader) men jag kan gissa
BoendeBoendeBoende

Cable car ner fran Genting. Folk bor tydligen under den har masten, hur sakert kanns det?
pa att kallaste natten var 15 grader.

Planen ar att eventuellt ta annu en massagekurs och/eller meditationskurs pa nagra dagar. Eftersom saker och ting sker i sakta mak har, finns det inte mycket mer att skriva...far i spanning vanta pa Britas lagesrapport.

Over and out.




Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

Gladje bland munkarnaGladje bland munkarna
Gladje bland munkarna

Pratstund och skratt i ett av Chiang Mais hundratals tempel.
TimmyTimmy
Timmy

Timmy, hon som ar huvudinstruktor. Aven hos henne jag bott en del natter.
TimmysTimmys
Timmys

Hunden som driver omkring runt Timmys gard.
LaLa
La

Instruktor i thaimassage, oljemassage osv
HiroHiro
Hiro

I min massagegrupp. Japanska Hiro...som jag introducerade Sudoku for! (underligt, man tror att vilken japan som helst kan det...)
SkyltSkylt
Skylt

Skylt i en av de sma granderna i Chiang Mai. Hjalper mig inte sa mycket, fortfarande forvirrad o borttappad.
JulJul
Jul

Mindre julmiddag med lite blanding av Thailandsk o Scheitzisk mat.
MassageMassage
Massage

Under upplaring. Paula och Timmy ovar oljemassage.
GranneGranne
Granne

Pa promenad genom omradet. Nyfiken.
Tuk-tukTuk-tuk
Tuk-tuk

En gammal tuk-tuk med flames!
Pa vagPa vag
Pa vag

Tradgardarbetaren pa vag mot Timmys hus for att grava lite pa garden...


2nd January 2008

hej
Hej (Josephine)! Låter otroligt spännande där ni är. Tänkte önska gott nytt år! Jag hade en underbar resa på Kuba och kom lagom hem till jul och nyårsledigheter. Kan verkligen rekommendera Kuba. Landet kan mycket väl genomgå förändringar när Castro går ur tiden, så det kändes som vad som kan vara sista chansen att se landet innan. Kram Stefan
2nd January 2008

Ah! Kuba!
Stefan! Hej! Saknar dig som vanligt och alltid lika glad nar jag far mail (eller meddelande har) fran dig! Later otroligt bra med resan till Kuba! Helt klart otroligt avundsjuk pa dig! Haller med nar du sager att forandringar sakerligen kommer att ske efter Castro - bra att du akte nu! Roker man cigarrer hela tiden dar? Och dansar pa gatorna? (Hm..) Hoppas jul och nyar var bra. Inga nyarsloften som skall brytas inom loppet av en vecka, hoppas jag (?)... Jag gav inte ett enda lofte, kandes knappt som nyar forresten, inte jul heller. Man ar ju van att frysa lite och kanske lite sno och vinter. Inte varme och gront gras, grashoppor och fjarilar... Var inte radd for att hora av dig oftare ;o) KRAM Josephine
3rd January 2008

Detsamma:)
Josephine! Saknar dig med. Japp, lovar! Jag provar att maila dig också. Vi var i Havanna i tre dagar (uppleva stad och land) och Varadero i 11 dagar (sol och bad). Historien är så påtaglig överallt i landet. Folket är hårt kuvat under systemet, på gott och ont, och det sätter också sin speciella prägel på mentaliteten. Jo, vi såg dans på gatorna och det röks cigarrer vid väl valda tillfällen dock. Jag vill åka dit igen, och då uppleva mer äventyr och upptäckter i landet, lite som ni gör. På Kuba försökte de också julpynta, men det kändes som du skriver bara konstigt. Sitta i en solstol med en Mojito i handen i gassande sol, azurblått hav, kokospalmer och 30 grader... :-) Jag var i San Diego för två år sen vid samma tid, och där var det lite mer julstämning, antagligen för musiken. Så julen vällde över en så fort man kom hem igen. Jo, det var bra och lugna helger jag hade. Jag var i Skåne, och inte i K-holm. Många kramar från Stefan

Tot: 0.091s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0572s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb