in thailand


Advertisement
Published: July 6th 2010
Edit Blog Post

Ik heb eindelijk een computer met internet gevonden, op mijn school. De school huist zo'n 2000 leerlingen, erg groot dus. Op school wordt niet veel gedaan, ksnap het niet echt; s'morgens is er eerst een ceremonie waarbij de directeur spreekt, maar niemand luisterd. Dan wordt het thais volkslied gezongen en de vlag gehesen. Vandaag, mijn tweede schooldag, hebben we 1 les achtig gehad maar niemand let op tijdens de les. Nu om 10h hebben we alweer vrij. Wat voor lessen ik nog krijg weet ik nog niet. De leerkrachten zijn ook heel anders dan in Belgie; hier zijn ze best grappig en van het woord streng of stilte in de klas hebben ze nog nooit gehoord. Verspreid over school staan verschillende kraampjes waar je drank of eten kan kopen voor 6 - 15 baht. Kheb moeite om leerkrachten engels te verstaan, niemand kan hier engels. En 1 leerkracht lijkt wel zot van mij te zijn, echt een rare. Maar eigenlijk vinden alle meiden me knap, volgende week ga ik misschien naar de stad met hen om een film te gaan kijken.

Mijn familie is zeer vriendelijk, 'mijn vader' = poh, kan wat engels en probeert me thais te leren. Er is natuurlijk minder luxe dan thuis. Oma en opa leven ook ergens in huis, oma (=jaj) gaat elke dag vissen in de (r)liver.

Thais is toch wel moeilijker dan je zou denken, vooral de uitspraak van de woorden.

Maar met mij gaat het goed, ik mis enkel verstaanbare mensen.

Advertisement



8th July 2010

..
Hahaha, zo vreemd dat gij daar nu echt zit! :D maja amuseer u! ;)
10th July 2010

Netjes
Hey Kristof, t ziet dr allemaal goed uit, tenminste, precies zoals ik het had gedacht haha ;) :P :P Zorg dat je wat leuke lessen kunt volgen en laat die meiden maar komen!!! :D

Tot: 0.122s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb