het leven hier


Advertisement
Published: July 10th 2010
Edit Blog Post

Een gewone dag hier in deze eerste week dat ik hier ben...
opstaan om 6
wassen, ontbijt (rijst met wat erbij)
vertrek rond 7 richting school
tussen aankomen op school en 8 uur hang ik wat rond bij de geimproviseerde band, ze hebben wat blazers, een paar snares (liontone) en een paar bassen. Het zijn wel oude maar toch goede snares, het model zoals we bij de schutterij hebben.
Om 8 is het ochtendceremonie, het volkslied wordt gezongen en er wordt gebeden. Er is dan ook een speech vd directeur, maar niemand lijkt ooit te luisteren. Ik heb me op het podium natuurlijk ook moeten voorstellen.
Daarna is het zowat les; soms worden er wat oefeningen gemaakt, maar geleerd wordt er niet echt. En natuurlijk kan de leerkracht op elk moment binnenkomen, kheb geen idee wanneer de les begint of eindigt, volgens mij wordt er maar zowat geimproviseerd. Mja tijd genoeg, er zijn maar 6 lesuren en de school is van 8 tot 16...
Tussen de lessen kan je ook wat gaan eten of drinken in de vele kraampjes die er op school staan. Een ijs voor 5 bht = 5 oude frank belgische.
En nu gaan we wat eten, dus tot de volgende..

Advertisement



11th July 2010

zomaar
zeg je hebt het daar nog al goed we zijn er ik en pa een beetje jaloers op we willen dat eigenlijk ook el allemaal eens zien ze hebben daar toch wel een heel ander leven dan hier het lijkt dat het hier toch maar een beetje saai is hebben juist documentaire van pakistaan gezien allemmal heel sjieke hotels de mensen dragen allemaal heel kleurijke klederen is dat daar ook wat dragen de mensen daar eigenlijk is daar ook zoveel chaos in het verkeer de markten die zijn wel geweldig zeker zou ik ook willen zien zijn er veel mooie stoffen en kruiden en groente en fruit je gastouders doen toch veel met jou en betalen ze dan ook alles voor jou of hoe zit dat je hebt wel een druk weekend gehad je jhebt toch wel wat rust gehad zijn de wegen zosals bij ons kjan duie ma ook auto rijden met wat voor auto rijden ze viele de broer en zus goed mee konden ze wat engels fijn dqat je aan esso een fijne broer hebt dan weet je ook eens wat dat is komen de broers en zus wel goed overeen zeg van die olifanten lopen die zomaar over de weg en als die dan kakken, had je je eigen moeten voorstellen voor de hele school dat was wel raar zeker vertel je ook hoe dat het hier aan toe gaat kan je eigenlijhk al een vergelijk maken tussen hier en daar wat vind je er van ik vraag veel want je weet ik ben toch nieuwsgierig hoe je het daar hebt kan je geen die geheugenkaart van je fototoestel niet opsturen heb je misschien ook nog iets graag wat we kunnen opsturen dan vraag je dat maar ik vind het wel fijn dat ik je regelmatig hoor want ik denk aale dagen
15th July 2010

meetikken
Hey Kristof, ik heb al een paar keer geprobeerd om een comment te posten. maar ik weet niet of ze doorkomen tot bij jou. Ik zie ze in ieder geval niet op de site. Zo te horen heb je ginds al instrumenten gevonden. Wat is het niveau van die gasten daar? Kunt ge meedoen met de band? Laat die gasten maar eens zien hoe wij dat in Belgiƫ doen. Ik kijk al uit naar je volgende post. Groeten en hou u taai! Flip
16th July 2010

antwoord
Het is hier inderdaad heel anders dan thuis, hier ga je bijvoorbeeld niet naar de supermarkt om eten te kopen, maar naar de markt. Het is wel zo dat de markt hier niet echt hygienisch is, varkenskoppen, vissen, ander vlees, groenten en fruit,.... liggen onbedekt in de kraampjes. Maar indien het goed gekookt is, is er natuurlijk geen gevaar, hopelijk.. De mensen dragen eigenlijk maar gewone kleren, behalve op school, daar moeten de leerlingen, ik ook dus, een stom costuum aandoen. De leerkrachten doen soms een costuum aan, er zijn verschillende... geen tijd meer

Tot: 0.091s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb