Bangkok

Asia » Thailand » Central Thailand
January 20th 2010
Published: January 20th 2010

Hei alle sammen!

Vi er fortsatt i Bangkok og vi har i dag vært på utflukt med buss, longtail båt og tog.

Turen startet kl. 10:00 med minibuss. Det var kun jeg, Michael, guiden og en sjåfør😊 altså veldig god plass på bussen. Første stopp var i en liten landsby hor vi skullle ta tog ifra. Det var et humpeditten tog fra tidlig 1900 tallet som krenget som ei gammal... i alle svingene.
Dette toget tok vi to holdeplasser og moroa kostet 3 bath som er ca. 60 øre... Så det er sikkert noe i at man får hva man betaler for.

Rett før vi kom til stasjonene vi skulle av på skjedde noe merkelig... Det var et marked i jernbanesporet og alle flyttet inn tingene sine og dyttet opp markisene for at toget kunne passere. Denne operasjonen tok bare noen sekunder. Bildene jeg legger ved blokken vil tale for seg selv!

Etter å ha gått av togt gikk i gjennom markedet som sagt lå på jernbaneskinnene gikk ferden videre med longtail båt opp til en farm. Her fikk vi servert kokosnøtt juice, kokosnøtt og kokosnøtt sukker.
Michael var på denne plassen med på produksjonen av kokosnøtt sukker😊) Mulig han skal bytte bransje.

Etter dette besøket fortsatte vi oppover ela til vi kom til landsbyen som er kjent for floating markded... Dette markedet glimret med sitt fravær😞 Men det var en koselig landsby som var bygget opp langs elva.

Etter dette landsbybesøket ble detstrake vegen tilbake til Bangkok og tilbake til hotellet for lunsj og avslapping. Må lade opp til et besøk i Patpong i kveld😊

Om det ikker er bilder ved denne loggen så er det pga. manglende internett tilgang. Det kommer da på plass siden

Photo 7Photo 7
Photo 7

Basseng for utvinning av havsalt
Photo 12Photo 12
Photo 12

Dette er basseng som brukes ifbm. utvinning av havsalt.
Photo 15Photo 15
Photo 15

Toget er ikke akkurat av nyeste modell.
Photo 16Photo 16
Photo 16

Michael har fått plass fremme hos togføreren :)

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0506s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb