Flotte og avslappende Ko Samet

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet
December 15th 2010
Published: December 15th 2010

Flotte og avslappende Koh Samet.
Så kom vi igjen til Koh Samet. En fantastisk øy med hvite fine strender, og hvor vi faktisk startet vår tur i 2009.
Etter å ha vært mye på reisefot var det godt å komme tilbake til denne perlen som ligger bare noen timers kjøretur fra Bangkok.
Vi booket oss inn på samme sted som i fjor, Malibu garden resort. Intet luksusbosted, men det gjør ingenting når alt rundt er så bra. Det meste virket helt uforandret siden sist år, bortsett fra at russerne også har funnet veien hit. De er forøvrig nesten ikke til å unngå, uansett hvor man kommer i denne delen av Asia. Og egentlig går det meste greit nok, men både vi, samt tydeligvis også de lokale thailenderne er ganske så fornøyd på endel av de som fremstår både høyrøstede og brautende. Og mindre støy blir det jo heller ikke når et bord har delt tre - fire flasker Sangsom. (lokal sprit.) Og de gjør tydeligvis alt for å vise at de har penger. Kostholdet til endel nokså unge menn i 140-150 kilos klassen gir ihvertfall en pekepinn på at de ikke er noen fattiggutter. Damene deres, som ser ut som playboybunnies, har vel etter egen mening gjort et godt valg.
Vi hadde ingen intensjon om å omgåes disse nokså primitive personene, og vi hadde derfor ingen plager med de, men kunne observere at det ikke var alle som slapp unna utidigheter fra disse som tydeligvis nettopp har oppdaget verden. Men bevares, de fleste av russerne gjør ikke så mye vesen av seg.
Vi benytter de siste dagene av vår ferie til å slappe av, og har vandret litt til nærliggende bukter. Og man finner nye fine strender som nesten er folketomme om man bare går noen få hundre meter.
Så da er det bare å nyte de siste dager av ferien, før det er hjem til juleribba.......

Tot: 0.08s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb