Vertrek naar Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
July 20th 2014
Published: July 20th 2014

Zaterdagochtend 10 uur. De taxi haalt ons op om ons naar het Brussel te brengen. Aangezien we nog mensen moeten ophalen in Maasmechelen (en die stonden natuurlijk nog niet klaar), vertrokken we in Maasmechelen pas om 10.45. Joyce had al lichte stressverschijnselen. Al met al kwamen we iets voor 12 aan op het vliegveld, snel naar de incheckbalie, en natuurlijk staat daar een ontzettend lange rij. Joyce nog meer stress! Gelukkig ging dit en de douane en kofferscan heel erg snel waardoor we gewoon ruim op tijd binnen waren. Helaas gold dat niet voor het vliegtuig. Omdat vanwege het vliegtuigongeluk deze week de route aangepast diende te worden, vertrokken we pas een uur later. Gelukkig maakte dat niet veel uit voor de aankomsttijd, we kwamen maar een kwartiertje later aan dan gepland. Op het vliegveld van Bangkok stond de taxi van ons hotel al te wachten. Na het inchecken even naar de kamer en toen lekker ontbijten. Omdat we best wel moe waren, besloten we om even op bed te gaan liggen en proberen om een uurtje te slapen. Daarna zijn we met een taxi naar de rivier gegaan om daar ons met een boot over de rivier naar de tempel en het Grote Paleis te brengen. Die boottocht viel wel een beetje tegen. Vies water en "mooie" huizen langs het water. Eenmaal aangekomen bij het paleis, bleek natuurlijk dat het daar (omdat het zondag was) ontzettend druk te zijn. We besloten dan ook maar om hier morgen naar terug te gaan en verder te stad in te gaan. Via een tocht door de stad zijn we even een winkelcentrum ingegaan waar we iets gegeten hebben. Omdat we toch wel erg moe waren en de kinderen wilden gaan zwemmen, besloten we om terug naar het hotel te gaan, met een tuk-tuk........... Normaal passen in deze "taxi's" 2 personen, maar wij moesten er maar met ons vieren in gaan zitten. Joyce, Lisa en ik op het bankje en Tom voor ons op de grond. En toen gebeurde het, met een duizelingwekkende snelheid scheurde die kerel door Bangkok heen. Van links naar rechts over de weg, vol gas door de bocht en arme Tom die kon zich nergens aan vasthouden. Ons hotel is een vrij luxe hotel, waar mooie auto's af en aan rijden, en daar kwamen wij aan op de oprijlaan in een Tuk-Tuk!

Tot: 0.15s; Tpl: 0.034s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb