Bangkok & reis naar Chiang Mai


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
December 1st 2012
Published: December 1st 2012
Edit Blog Post

Ik had niet veel gepland voor Bangkok. Er is trouwens al bij al ook niet zo heel veel te zien vind ik persoonlijk. Het weer zat opnieuw een paar dagen niet mee en de temperatuur en luchtvochtigheid maken je ook nog eens lui. Afin mij toch allesinds.

Ik ben in Bangkok naar het Grand Palace geweest en naar Wat Pho na het nemen van een taxiboot op de rivier Chao Phraya rivier.

Het Koninklijk paleis deed dienst als koninklijke residentie tot midden 20ste eeuw. De bouw startte in 1782. Binnen de 1900 meter lange muren van het complex bevindt zich ook de belangrijke tempel Wat Phra.

Wat Pho is de tempel met de liggende Bouddha. Die meet zesenveertig meter in lengte en is vijftien meter hoog. Het beeld is rijkelijk versierd met bladgoud en parelmoer. In totaal is het complex 80.000 vierkante meter groot. Het is daarmee de grootste Wat of Boeddhistische tempel in Thailand ( en ook de oudste)

Mijn 2de dag, de aankomst dag niet meegerekend na de moeizame reis uit Hong Kong, was ik nog wat zaken van plan te bezoeken. Ik was met een Noor op stap die eerst naar zijn ambassade moest om iets te regelen. Op onze terugweg werd die echt onwel en viel haast flauw. Ik ben dan maar bij hem gebleven tot we terug in het Hostel waren.
's Avonds ben ik met een Engelsman iets gaan drinken in een uitgaansbuurt die eigelijk al bij al niet zo extreem was. Er zijn er echter nog andere plaatsen dus waarschijnlijk heb ik het ergste niet gezien.

De dag erop checkte ik uit het hostel en veranderde naar een goedkoop appartement voor 1 nacht om de tijd te overbruggen naar de volgende dag. Dan had ik immers een treinkaartje voor een slaap/nacht trein naar Chiang Mai. Zo had ik ook nog eens een goeie nacht, die zijn immers zeldzaam aan het worden in al die guesthouses & Hostels. Vaak slaap ik weinig vanwege het lawaai dat ofwel van binnen komt ofwel van buiten. Ik ken er toch nooit de rust die ik gewoon ben in het rustige Lede.

De treinrit was er ook eentje om in te kaderen. Normaliter moest die vertrekken om 18.10 in een station in Bangkok en aankomen in Chiang Mai omstreeks 8 uur 's morgens. Dat maakt een reis van ongeveer 14 uur. Ik kwam aan in Chiang Mai rond 12.30 wat maakt dat ik in totaal meer dan 18 uur op die trein zat !
Op het bovenste bed dan nog dat niet breder was dan 60 cm denk ik. Ook de lengte was net gepast, met mijn voeten tegen de muur paste mijn hand nog net tussen mijn hoofd en de andere muur. Niet bepaald comfortabel ! Zeker niet door de airco unit naast mijn bed en de deur eronder waarlangs gedurig volk passeerde. De lange reis werd echter aangenamer gemaakt door de Nederlandse Nicole die sliep aan de andere kant van de trein (in de breedte gezien) en was leuk gezelschap.
Aangezien ze omstreeks 20.00 te bedden al opmaakten ben ik met haar naar de restaurantcar geweest om iets te eten. Er was ginder trouwens heel wat ambiance. Spijtig dat die sloot om 23.00 want de rest van de reis op dat kleine bedje van mij was niet meteen voor herhaling vatbaar.

In Chiang Mai aangekomen heb ik het na die lange reis vrij rustig gehouden. Je kan hier immers heel wat doen. Kookcursussen, olifantenkampen, Tijger kamp, trektochten enz...
En ik plan dat allemaal te doen, dus blijven lezen de volgende dagen !


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.475s; Tpl: 0.027s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb