Hong Kong & reis naar Thailand


Advertisement
Asia
November 27th 2012
Published: November 27th 2012
Edit Blog Post

De overige dagen die ik nog had in Hong Kong waren (weeral) eens gekenmerkt door slecht weer. Wat moet een mens dan in een stad waar niet veel te zien is en het daarbovenop nog eens regent ? Musea bezoeken tiens! Afin dat of cafés bezoeken maar daar het niet mijn ambitie is om voor alcolieker te gaan, hou ik het bij "sociaal drinken". Dus, bij gebrek aan iets anders bezocht ik het Hong Kong Museum of Art en het Space museum. Beiden bevinden zich vlak aan het water in Kowloon. Eens aangekomen via de metro wisten ze mij aan de ingang te vertellen dat de inkom op woensdag gratis is. Leuk meegenomen 😊

In het Museum of art kom je te weten hoe het museum onstond en geëvolueerd is naar zijn huidige vorm & locatie. Blijkbaar is het grootste deel geschonken door privé verzamelaars die gedurende hun ganse leven immense collecties hadden opgebouwd. Hong Kong was - en is - vanwege zijn locatie gedurende lange tijd een hub waarlangs veel goederen en ook kunstvoorwerpen passeerden. Vandaar dat die verzamelaars gemakkelijk toegang hadden tot een grote markt. Je vind er allerlei zaken van alle dynastieën die china in zijn geschiedenis heeft gekend wat het dus zeker de moeite waard maakte.

Het space museum was ook interessant maar vrij klein, toch vergeleken met het museum of art dat heel groot is. Je kan er allerlei dingen proberen zoals interactief zweefvliegen, ervaren hoe gewichtloosheid voelt op de maan enz...
Ook een space theatre is aanwezig waar je op vaste tijdstippen en mits het kopen van een kaartje mag plaatsnemen en genieten van een soort IMAX achtige documentaires. Ik zag er eentje over vliegende dinousauriers wat een leuke ervaring was, afgezien van wat irritante kleine kinderen achter mij.

Verder ben ik nog de 'Avenue of stars' afgewandeld. Die bied een mooi zicht op Hong Kong Island mits het weer meezit tenminste.
's Avonds ben ik via de star ferry teruggegaan richting hostel wat ook een aanrader is.

De dag erop ben ik er opnieuw op uitgetrokken in de stad, in de hoop er toch wat appreciatie voor de ontwikkelen maar die kwam er eigenlijk niet. Indien je Hong Kong wenst te bezoeken raad ik je aan maximaal 3 dagen te blijven, tenzij je houdt van schoppen en voorzien bent van een goed gespijsde bankrekening.

Ik was ook van plan om Macau te bezoeken maar toen ik aan de ferry aankwam rond 10.00 was het zo hard aan het regenen dat ik daar van af zag. Macua zal voor een andere keer zijn.

De avond voor ik vertrok zat er boven op het dakterras aardig wat volk bij elkaar die van plan waren om het nachtleven te verkennen. Ik wilde mij niet laten kennen en ging dus gezwind mee. Zo kwamen we met niet minder dan 18 man terecht in een club op de 26ste verdieping met dakterras wat heus niet mis was. Toegeven het was er vrij duur en je moest er buiten om half 4 maar dat kon de pret niet bederven. We hebben de festiviteiten dan maar buiten verdergezet. Uiteindelijk kwam ik, samen met 4 andere mensen, aan in het hostel rond 07.00. Geen idee wat er met de rest gebeurd is. Mijn vlucht naar Hong Kong was om 12.15 later die dag dus besloot ik maar wakker te blijven.

Dit, dames en heren raad ik niemand aan! Zonder slaap, moe en licht dronken naar de luchthaven gaan via het openbaar vervoer en dan 2,5 uur vliegen met veel turbulentie is dodelijk. Toekomen in Bangkok was echter mogelijk nog slechter.

Honderden hysterische jonge vrouwen waren in de aankomsthal aan het wachten op een of ander Thais pop idool. Denk Justin Bieber toestanden (inclusief massaal gekrijs) en je bent er. Niet bevorderlijk voor de hoofdpijn op dat moment. Het kon moeilijk nog slechter hoor ik jullie denken. Wel ... na de zeer korte passage van hun idool moesten ze - uiteraard - allemaal terug naar het centrum van Bangkok met de airport express. Drie keer raden waar ik heen moest. Juist ja
!
Voor de verandering was het in Bangkok ook aan het regenen - lees onweren bij een loodzware luchtvochtigheid en een dikke 32 graden.
En op af te sluiten waren er die dag zware rellen bij een demonstratie waardoor hier en daar een straat was afgezet. Mijn opluchting was dan ook bijzonder groot toen ik eindelijk kon gaan slapen die dag.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement



27th November 2012
Wolkenkrabbers in de mist en nee Bruno, geen Independence day 2

lol
Independence day 3? :p
27th November 2012
rooftop party in Kowloon

Nice
Nice, duivelinnekes? Geen betere foto? ;)
27th November 2012
rare man in uitgaansbuurt

Rare man
Gij trekt toch raar volk aan zeh :p nu kan ik da eens zeggen
27th November 2012

Pas op voor de ladyboys
Allé weer een ander land. Tgaat vooruit. Ziet er wel al leuk uit tot hiertoe :) Ik blijf volgen. Btw aangezien ge me op skype nog niet toegevoegd had heb ik het dus maar gedaan ;) Keep on posting!

Tot: 0.122s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 63; dbt: 0.061s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb