Bangkok, Thaimaa

December 8th 2008
Published: December 14th 2008

Junassa kohti BangkokiaJunassa kohti BangkokiaJunassa kohti Bangkokia

Ensin vaunussa oli istuimet...
Dodiid!
Laos on jaanyt taakse nyt ainakin toistaiseksi. Lahdettiin perjantaiaamuna etenemaan Paksesta, kohti Thaimaan rajaa. Matka taittui jalleen mukavasti pick upin lavalla. Tunnin ajelun jalkeen oltiin jo rajalla. Hypattiin karrysta pois ja popotettiin rajatarkastukseen. Ja jalleen ilman minkaanlaisia onkelmia rajan yli. Thaimaan tarkastuksessa laukkujen lapivalaisussa meikalaisen rinkassa nakyi jotain epailyttavaa ja tati pyysi avaamaan ylataskun. Siella sijaitsivat kaikki laakkeet mm. malarialaakkeet. Onneksi niiden nakeminen riitti tadille, eika tarvinnut ruveta kaivamaan resepteja esiin tai pahempaa; ettei laakkeita takavarikoitu. Muuten olisin ollut ns. kusessa. Rajatarkastuksen jalkeen paineltiin bussiasemalle ja hypattiin paikalliseen linkkuun. Ensimmainen etappi oli Ubon Ratchathani, jonne paastiin parin tunnin matkaamisen jalkeen. Kuski tiputti meidat juna-aseman eteen juurikin passelisti. Kaytiin ostamassa junaliput samalle illalle Bangkokiin. Paiva kierreltiin kaupungilla ja illalla hypattiin junaan. Juna oli toistaiseksi kamaisin, jolla ollaan matkustettu, mutta molempien pedit olivat ehjat ja lakanat puhtaat. Talla kertaa pedit eivat olleet minkaanlaisessa hytissa, vaan kaytavan molemmin puolin, kahdessa kerroksessa. Eteen sai vedettya verhon, jos kaipasi yksityisyytta. Hih. 12 tunnin matka meni mukavasti. Unet jaivat kuitenkin lyhyiksi, silla junan valot paistoivat kirkkaina lapi yon. Seiskan jalkeen lauantaiaamuna oltiin sitten perilla, Bangkokissa. Fiillis oli loistava.

Bangkokissa majoituttiin hulppeaan kamppaan... tai ei itse kamppa ollut kovin kummallinen, mutta hotellin katolla oli uima-allas. Lauantaina
Junassa kohti BangkokiaJunassa kohti BangkokiaJunassa kohti Bangkokia

...ja hetkea myohemmin ne muuttuivat sangyiksi.zzz....
ei kuitenkaan ehditty pulikoimaan, silla kun oltiin saatu rinkat pois selasta, lahdettiin samantien shoppailemaan. Ja kylla sita shoppailtiinkin oikein tosissaan (8 tuntia). Illalla, lompakot tyhjina, otettiin taksi takaisin kampille, ihailtiin hetki uusia kamoja ja kaytiin Khao san roadilla bissella.

Sunnuntaiaamuna herattiin aivan loistavasti nukutun yon jalkeen ja aamiaisen jalkeen paineltiin uima-altaalle. Ei hassumpi mesta. Allas oli hyvan kokoinen ja aurinkotuolitkin loytyivat. Grillailtiin parisen tuntia, kunnes piti jalleen lahtea shoppailemaan. Talla kertaa kaytiin hakemassa Nikulle DVD-asema lappariin. Vihdoinkin sellainen loytyi (ollaan haeskeltu laitetta Hong Kongista saakka). Illalla paineltiin kotiin kaupan kautta, ostettiin suuret maarat massailtavaa ja pidettiin leffailta. Katsottiin toinen Shanghaista ostamistamme leffoista. Patkan laatu oli niin huono, etta noin puolet meni aivan ohi, mutta eipa tuo mitaan. Ainakaan leffa ei ollut kallis ja tarinan juonen tajusi kuitenkin joten kuten.

Maanantaina ei oikein puuhailtu mitaan kummempia. Pulikoitiin aamu uima-altaalla ja kierreltiin kaupungilla tiirailemassa postilahetysten hintoja, aikomuksena laittaa kamaa menemaan Suomeen. Paatettiin sittenkin suunnata taalta biitsille. Alunperin oli tarkoitus menna Bangkokista tutkimaan Kwai jokea, mutta hinku rannalle, palmun alle on niin ylitsepaasematon, etta Kwai joki saa odottaa. Otetaan tutuhko vaihtoehto ja lahdetaan siaminlahdelle. Koh Tao ollaan jo kayty tutkimassa, joten nyt olisi tarkoitus menna Koh Pha Nganille.

Tanaan (Tiistai)
BangkokBangkokBangkok

Khao San Road
aamulla kirjauduttiin ulos hotellista ja vietiin vahan tavaraa postiin. 7 kilon paketti lahti laivarahdilla kotosuomeen ja maksoi n. 40 euroa. Perilla lootan pitaisi olla parissa, kolmessa kuukaudessa. Sen lisaksi kaytiin ostamassa liput Koh Pha Nganille VIP Turistibussiin (edullisin tapa matkustaa!), joka lahtee ysin maissa. Toivon mukaan Pha Nganilta loytyy sopivan rauhaisa spotti etaalla kaiken maailman urpoista. Katsottiin nimittain kalenterista, etta Full Moon kekkerit sattuvat juuri meidan vierailun ajaksi... ei hyva. Kemut nimittain vetavat puoleensa kaiken maailman horhoja ja taikasienien maistelijoita ja majoitustakin saattaa olla vaikeampi loytaa.. Noh toivotaan parasta. Ainahan sita voi ottaa lautan Taolle.

Kirjoitellaan lisaa sitten, kun se rauhaisa spotti on loytynyt!

BangkokBangkok
Bangkok

Khao San Road

Kattoaltaalla :)

14th December 2008

Kolme kuukautta? Tsiisus, millä kamelikaravaanilla sitä pakettia oikein roudataan. :P No mut, koittakaahan sinnitellä siellä taikasienihörhöjen keskellä, ja hyvät joulut kans. :)
15th December 2008

Moikka, Kun meette Phanganille, niin menkää toisele puolelle saarta. En muista paikan nimee, mut sielt löytyy tosi chillejä bungaloweja ja sika hyvä ruoka/baari nimeltä RastaBeibe! Kysykää vaik taxeilta, ne varmasti tietää.. Mull alkaa loma 5.1! eli tammikuussa ehkä nähdään!

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb