Vi er ankommet til Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
November 25th 2008
Published: November 30th 2008

Turen til lufthavnen gik rigtig godt, toget var heldigvis ikke forsinket eller noget. Turens bedste kommentar kom da vi skulle til at køre over/under Storebælt og snakker om, at togene skal ned under, mens bilerne kører over. Ingen af børnene har prøvet det før. Da vi er kommer ned siger Anton fuld af forundring: ”Hvor er alle dyrene”? Men de kunne da også godt have lavet tunellen af glas, så man kunne sidde og se på fiskene!

Incheckningen gik fint uden de store ventetider. Vi fik også lige tjekket, at sikkerhedskontrollen virker som den skal. I vores håndbagage i penalhuset lå en skaks, som vi valgte at smide ud, da vi ikke gad gå tilbage for at få den ckecket ind.

Ombordstigningen forløb igen uden de store ventetider og børnene var meget spændte på at skulle flyve for første gang. Vi sad i midten, så desværre var det ikke så meget børnene kunne se, men de synes alligevel, det var sjovt at lette.

Efter at have fået serveret peanuts, drikkelse go en vådserviet sidder Anna rigtig og nyder det hele, mens hun siger: ”Jeg elsker at flyve, der er godt nok god service, når de hele tiden kommer og serverer for os, det er meget bedre end derhjemme!”.

Desværre varede nydelsen ikke ved, da hun efter en meget urolig nat vågnede til morgenmaden og klagede over ondt i maven. Vi valgte alligevel at få en bakke til hende, men spise ville hun ikke. Derimod begyndte hun at kaste op, ikke særlig rart, nå man sidder med madbakker og ikke kan komme ud. Flere var dog venlige og gav os poser og servietter til vi lige var kommet af med bakkerne og kunne komme på toilettet. Heldigvis havde vi ekstra tøj i håndbagagen, så hun kunne få en ren T-shirt på. Anton fik også lige kastet op en enkelt gang, men slet ikke så voldsomt. Anna sov mere eller mindre resten af turen og vi var de sidste, der forlod flyet. Vi fik en flaske vand af kabinepersonalet, der havde noget ondt af os.

Lufthavnen er kæmpestor så vi måtte gå en del før vi fik bagagen, men igen oplevede vi næsten ingen ventetid. Vi fik hævet penge og fat i en taxa, efter at flere havde prøvet at lokke os til at køre med dem. Taxaen havde kun lige plads til bagagen og os, men så gik det ellers bare derudaf. Anna fik kastet op en enkelt gang på turen, men vi havde heldigvis det hele parat. På hotellet måtte vi lige vente på at få værelset, men kun en halv times tid.

Efter et tiltrængt bad gik vi alle i seng og sov 4 timer. Anna var heldigvis frisk igen og kl. 14 lokal tid gik vi en tur ud i Bangkok. Vi gik ned til floden og tog en båd et par stop, stod af igen og gik lidt mere. Vi var ved at være sultne men kunne ikke lige finde noget, det så godt ud. Vi endte med at købe et par pølser og fiskeboller ved en gadebod. Det tog den værste sult og da vi kom forbi et par frisører gik alle ind og blev klippet, til stor morskab for thaierne. Anton og Thomas måtte betale 150 bath (~30 kr.) i alt, men pigerne måtte betale det dobbelte. Bagefter fandt vi endelig et sted at få noget mere at spise, børnene var dog ikke særlig begejstrede for den lokale mad. Bagefter tog vi tilbage til hotellet og gik i seng kl. ca. 21. Anton stod dog op igen kl. 23 og satte sig til at lave lektier og skrive dagbog. Vi forsøgte at sove igen men kl. 2 måtte vi erkende at alle var vågne og blev enige om at gå en tur. Vi bor ret tæt på Patpong, så der var stadig godt gang i den, selvom flere af boderne var ved at pakke sammen. Midt på den ellers trafikerede gade kom pludselig en elefant gående. Det er ret vildt det mix der er af skyskrabere, templer, gadesælgere og så lige en elefant oveni!

Tot: 0.118s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.0623s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb