Bangkok-Cairo-Haza

March 26th 2008
Published: March 26th 2008

Golden Mount szentélyGolden Mount szentélyGolden Mount szentély

Ez a központi nagy szentély
Tratból Bangkokba vezetett az utunk, ahol 2 éjszakát töltöttünk a Siddhi guesthouse-ban, a Kao San Road utáni Rumbitti sikátorban- egy világméretű farangnyúzó szélén. Az a jó benne, hogy minden kézenfekvő, közel van, és lépten nyomon átcsesznek a taxisok. Minden t megnéztünk ami 2 napba belefér: Golden mount, Standing buddha, Wat pho, a királyi palotát azért nem, mert 3 körül már zárt. A képek magukért beszélnek.

Hazautunk igencsak angolosra sikeredett, lévén hogy fél órával az indulás elött még 30 an vártak előttünk a sorban, hogy egyenként leféníyképezzék őket a thai kilépőhöz... Itt éreztem, hogy elbuktuk a küldetést, de egy angyalt küldött az ég apró termetű mosolygós thai lány képében, aki meglátta, hogy airegypt-es kitüzővel kapunk szívrohamot a sor közepén, kiemelt, és gyorsított eljárással fényképeztetett le. Utána csak annyit bírt mondani, hogy "just run!" (csak fussatok!), ami uj olimpiai sportág, a reptéri gyorsfutást megteremtő korszakalkotás volt - a felszálásig maradt 10 perc alatt futottuk le a 3 km-es duty free bazársort, 2 detektoros ellenőrzést, és a tranzit jó egy kilométeres csarnokát... nem mindennapi teljesítmény, a gatyánkat is elvesztettük utközben, többször😊

Egyiptomban reggel 6 körül pedig a szokásos 6 órás tranzit várt, melyet a lágitársaság ingyenes városnézés és reggeli beigérésével tett izgalmassá.
Golden Mount feljáróGolden Mount feljáróGolden Mount feljáró

Az arany dombra felmenet gépi hang közli 3 nyelven, hogy fizess belépőt.
10 körül még mindig kuksoltunk egy váróban, a magyarok lázadással, perskedések és terrorakciók tervezgetésével ütötték el az időt. Végén csak buszra raktak, és 20 perc sétabuszozás katonai övezetek, szétbombázott támaszpontok, szeméthalmok után a legfennségesebb arab reggeliben volt részünk: pita, fuul, taamiya és a többiek. Kár, hogy közben éhezett a lakosság délen, mert a barmok repcét ültettek kaja helyett, mert jól el lehet adni a kínaiaknak. Ha már itt atrtunk feltünően sok a répce magyarországon is, nem lesz ebből baj, elvtársak?

Bangkok-a kelet AmszterdamjaBangkok-a kelet Amszterdamja
Bangkok-a kelet Amszterdamja

Barátságos kis hidacskák és kanálisok a rumliban
ÉlszerészÉlszerész
Élszerész

Könnyen behúznak a csőbe a taxisok- sokadszor vagyok, de egy ékszerészhez és egy indiai ruhakereskedőhöz így is ellátogattunk:)
Álló BuddhaÁlló Buddha
Álló Buddha

Ha Bangkokban vagy, Buddhából soha sem lehet elég, minden Buddha, állva, fekve, mosolyogva:)
Shivago az álló buddha lábánálShivago az álló buddha lábánál
Shivago az álló buddha lábánál

Shivagóra is kivetették a hálójukat az Álló Buddha templománál, talán némi népszerűsítés és piaci szektor szélesítés céljából:)
FelajánlásFelajánlás
Felajánlás

A születésed napján (mármint a hét napján, ie: hétfő, kedd stb...) nagy vödör ajándékokat lehet venni a buddhaboltokban, és adott időben karmatisztitasként felajanlani. A pap kiemelkedoen magas rangu, aki itt imadkozik érted!
Wat phoWat pho
Wat pho

Igen nagy fejű fekvő buddha
A láb egy részleteA láb egy részlete
A láb egy részlete

Gyönygyházberakásos a Buddha lába
ThaimasszázsdomborművekThaimasszázsdomborművek
Thaimasszázsdomborművek

az energiavonalak egyetlen megmaradt középkori forrása
Összetekert Remete pozíciókÖsszetekert Remete pozíciók
Összetekert Remete pozíciók

A thai joga (Lu szi daton) alapja a Wat pho kerjében levő ércszobrokon bemutatott pozíciók, a világ első közegészségügyi tanösvényének tekinthető
Farangnyúzás mesterfokonFarangnyúzás mesterfokon
Farangnyúzás mesterfokon

Hát kérdezem, ilyesfajta mézes mázos csalogatásnak lehet ellenállni?
Egyiptomi sorsEgyiptomi sors
Egyiptomi sors

Sok ember kószál a reptér közelében levő katonai övezetben a forróságban...
egyiptomi sorsegyiptomi sors
egyiptomi sors

Repülőből buszba, onnan reggelizni vittek, fuuul, taaamilya, helyi sajtok, tojás, pitahegyek... utana tudtuk meg, hogy közben éhezett a nép a répcemánia miatt.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 25; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb