169.den - taipei


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
July 16th 2018
Published: July 17th 2018
Edit Blog Post

Rano toastove ranajky, miesto ananasu bol melon. Mohli dat radsej ananas.

Spraveny check out, batoch nechani na ubytku. Recepcna mi dala kod od dveri aby som sa vedel dostat do tohto secret ubytka, pretoze kluc som musel pri check oute odovzdat.

Dnesny plan ist kuknut na sever do mestecka Tamsui.

V metre vyberam 1000td, dufam,ze mi to bude stacit ale ak nebudem chlastat malo by. Este ale musim vymyslet daky darcek pre ruri, zatal mam magnetku, to dam jej mame

Nasadam na cervene metro a uz sa rutim nadzemou smer beitou, tu musim zmenit supravu ale farba ostava rovnaka.

Vystupujem na konecnej, ta je vo velmi peknom tehlovom prevedeni.

Vydavam sa po stopach ludi co idu predomnou.

Nic zaujimave zatial, uzka ulicka a rozne obchodiky.

V jednom mi davaju na kostovku keks. Po zjedeny hned otravuju nech si jedno balenie kupim.

Uzkymi ulickami sa dostavam k dakej love lane. Par obrazkov na stene a jeden bukvicak, ktoreho tu fotim, bo fakt si nevedel nastavit selfii foto.

Idem len tak na slepo, po fajn pokreslenych schodoch sa vynaram na hlavnej pri chrame fuyou.

Dalsie uzka ulicka a tentokrat pekny presbyterian kostolik.

Ma old street som si kupil fajn dzus s ovocim, prekvapila platba kartou. Moc takychto obchodikov tu neni.

Musim povedat,ze sa mi toto mestecko zatial pozdava, uzke ulicky, ludi minimum / cez vikend vsak full/.

Mensia ochutnavka japonskeho stylu vo forme residence of tada eikichi. Je to maly japonsky domcek.

Ako som si fotil vyhlad, tetula vybehla, vraj si mam dat pozor, videla tu velkeho hada a hned vola ochrankara. Tak sa radsej z tejto lokality pakujem a parkujem na kamennej lavicke oxford college.

Velmi fajn univerzita v anglickom style. Na moje prekvapenie je tu aj par studeniek. Ako vacsina taiwaniek oblecene len kratase, takze ukazuju cele hole nohy. Oooo paradise.

Po dost dlhom odpocinku pod stromom pri jazierku plnom korytnaciek pokracujem do pevnosti san domingo. Tu sa plati vstup tak na to prdim.

Dole kopcom a uz som na riecnom nabrezi.

Tamsui customs wharf je v rekonstrukcii, tak odpocinok pod stromom a sledovanie rieky a rozmyslanie ci ist na druhu stranu lodkou abo nie.

Na druhej strane dost vysoky kopec ale turistiku uz treti den po sebe nie nie veru.

Pokracujem po nabrezi az k metru.

Ako sa blizim zvysuje sa pocet ludi a roznych suvenorovych obchodikov vratane kop kaviarniciek. Zapad slnka je tu vraj velmi pekny.

Rieka dost siroka. Je to jedina rieka na taiwane kade plavaju velke lode.

Skusam ist lodkou na druhy breh ale easy kartu neberu, hlavne,ze to tam maju vycapene. Lodka je uz dost plna, kym by som kupil listok tak by odplavala a na dalsiu sa mi uz cakat nechce.

Opat kopa parov, rodiniek a sikmaciek len v kratasoch resp kratkych sukniach.

Pri metre ziva kapela, zvalujem sa na lavicku a mensie driemanie.

Daju sa tu pozicat aj bicykle zo stojanov a prejst po fajn cyklo trase po nabrezi.

Toto sa mi veru vobec nechcelo, vonku fakt dost velky hyc.

Tentoraz idem metrom priamo bez prestupu.

Pred policajnou stanicou kopa ludi, par policajtov v nepriestrelnych vestach.

V lobby na ubytku zdravim jednu navstevnicku /podla knihy co mala pred sebou fra/, ziadna odpoved a ani na pozdrav pri odchode. Fakt niekotry ludia su uplny kokoti.

Metrom az k 228 peace parku. Prakticky celu trasu som stal.

Fasujem nahovno postel. Je to 3poschodva postel a ja spim az na 3 poschodi.

V lobby filipinska rodinka, co si mysli,ze im tu vsetko patri. Dost sa tu roztahuju.

Wifi je tu nenormalne pomala, ide ma roztrhnut od jedu.

Bohuzial inteligentna cs nema uz tento tyzden cas, leti do singapuru na obchodne jednanie. Pin taktiez vytazena robotou.

Prvy krat sa mi dari hangouts cez cs.

Oslovujem jednu babu, v skupine sme 3.

Nakoniec to vyzeralo,ze len mi dvaja, bo ostatny ludia v skupine nekomunikovali.

Cakam pri metre, v tom prichadza este jeden chalan.

Svajciar co ma v plane cestovat 10 mesiacov. Vyrazil v marci.

Korea, japonsko, vietnam, laos, kamobodza a thajsko.

Korea a japonsko sa mu moc lubili, specialne korea. Ale zas mal tam dakych znamych a to dost skresluje obraz o krajine ked sa tam clovek pohybuje s niekym koho pozna a on pozna miestne zvyky.

V robote dostal 10.mesacnu pauzu, je civil inzinier, nieco s vodohospodarstvom.

Planuje tu robit workandaway. Robit niekde len za strechu nad hlavou a jedlo.

Prichadza velmi fesna domaca. Pracuje v bankovnicte, ma narok na 17 dni dovolenky, takze velmi solidna firma.

Ideme do baru ale nakonec kotvime s pivom v ruke zo 711 na namesti.Pivo pri red house od 150td /flaskove/. Tak som im jasne povedal,ze to je drahe a suhlasili.

Svajciar vsetko prepocitava na eura, co je podla blbost bo clovek sa musim vzyt do miestnej meny a miestnej cenovej hladiny.

Pokec zvacsa o cestovani a jedle.

Na jedlo koncime vo fajn restike, pokrm drahsi ale chutny.

Okolo 21/00 rozlucka a kazdy si ideme do svojho ubytka.

Skoda,ze dosol svajciar, baba vyzerala byt velmi friendly. A po jednom malom radleru uz chytala cervenu farbu. Opit by ju nebol teda problem.

Na ubytku vypitie piva zo vcera.

Filipinci rozpravali mixom ang,span,filipino. Fakt to debilno vyznieva.

Je tu aj jeden ind. Tych som videl aj v taroku a ako jediny mali na hlave prilby, sak co ak by im na hlavu padla siska.

Spanok nahovno. Dvaja ludia sa predbihali v chrapani, z lobby bol ocut furt hluk, ludia behali hore dole.

Naklady :

vyber : 1000td = 28.26e
metro : 32td /kredit/
metro : 32td /kredit/
dzus : 1.13e /40td karta/
jedlo : 50td
metro : 20td /kredit/
pivo : 41td
jedlo : 160td

Advertisement



Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0289s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb