168.den - taipei /tura mt.datun/


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
July 15th 2018
Published: July 16th 2018
Edit Blog Post

Bohuzial ranajky su az od 8/30 a o takom case sa uz mam stretnut s cs.

Kupujem teda maly sendvic a cakam pri metre. Je tu free wifi, prichadza mi sprava,ze bude meskat 5.min.

Smer rovnaky ako vcera len s tym rozdielom,ze cul startujeme priamo od metra jiantan a ideme inym cislom

Na zastavke obrovsky sok, dlhy had turistov. Dostavame sa az do tretieho busu. Ludia sa netlacili ale pekne poslusne staly v rade, ziadna nervozita, pohoda, klidek, tabacek.

Na 108cku tez kopa ludi, ale dostavame sa do druheho busu. Este tu taxikar vabil ludi, jednu skupinku nalomil.

Cs zmenila plan a chcela ma zobrat na rovnaku turu ako som bol vcera. Nastastie tiez prepasla zastavku a ideme slubenu turu.

Erziping trial je uplne pohodova tura. Rovinka po vydlazdnenom chodniku, ten ide paralelne s prirodny chodnikom ale tez len rovinka ako keby sa clovek prechadzal v lese.

Na konci velka luka, altanky, stoliky, zachody a jazierko.

V kruhu asi 20 rozvicujucich sa dochodcov na turu., kopa rodin s detmi.

Za lukou sa napajame na datunping trial. Zacina neslavne, schodami ale neskor ideme uz po prirodnom chodniku medzi vysokou travou. Fakt vysokou, siaha mi az nad hlavu.

Chytame dvoch spomalencyh dochodcov, isli sme dobrych 10.min za nimi, vobec nas nechceli pustit a cs sa ich asi bala oslovit. Mne to bolo fuk, ja som sa kochal vyhladom na cs zadok.

CS na krizovatke vybera cestu na datun juzny vrch a fakt dobre urobila.

Zacina konecne poriadne turistika, zadne schody, vydlazdene chodniky ale prava divocina. Prudke stupanie doplnene o lana po stranach, okolo vysoka trava a dost veterno.

Na vrchole nas skoro sfuklo, tu opat vynikajuci vyhlad na okolie a skupinka dochodcov co nas pri klesani dost spomalila.

Klesanie opat dost strme, doplnene o lana.

Datun zapadny vrchol je nas dalsi ciel.

Trasa je znacena cca kazdych 200m drevennym kolom v zemi s aktualnou pozicou a udajom o starte a ciely.

paradna divoka cesta pokracuje. Pri stupani opat genialny vyhlad na cs zadok, som ju naschval nechal ist prvu ale isla fakt rychlo, v niektorych usekoch som jej nestacil avsak pri klesani bola dost pomala, vraj si setri kolena.

Ako sme stupali urobene aj neake zastavky ked sme po uzkej cesticke pustali klesajucich ludi.

Na vrchole pokec s jednym turistom. Starsi panko, kecal on a cs, bo len cinsky. Nakoniec mi dava neaku polievku v konzerve.

MIantian je nas dalsi vrchol, sem uz vsak vedie normalna schodovita cesta, som myslel,ze vypustim dusu.

Hore plosina, genialny vyhlad je uz pravidlom a strasne moc veterno.

Cez vrch xiantiang sa dostavame k jazeru s rovnomernym nazvom avsak je vyschnute. Podla porastu uz dost dlho. Miesto jazera je medzi kopcami teraz mensia luka.

Tu tez dost turistov.

Jedny nam odporucaju k Qingtian Temple odkial chodi bus to taipei.

Riadime sa ich pokynmi a schodmi sa dostavame k chramu.

Isli sme cez mini bambusovy lesik.

Dnes skoro 11km za 4.5hod. Fakt skvela tura.

Na mini bus caka kopa ludi ale zmestili sme sa.

Este pred nastupom som spravil mensi striptiz ked som si menil spotene tricko.

V beitou bereme cervene metro, ja vyskakujem na shilin stanice, cs ide az na konecnu cca 45.min este.

S cs som bol velmi spokojny, skoda,ze zrejme na dalsie stretko uz nebude mat cas.

Zastavujem sa na rohu fude a wenlin rd. na jedlo za 50td, tentoraz platim 60td, bo som si dal ine maso.

Na ubytku opat sprcha a spanok.

Na vecer vybehnutie na nocny market shilin kde som sa dobre odrbal a kupil extra stiplavu malu misku nudiel iba s uharkom.

Neskor davam este taiwansky hotdog. Miesto rozku je v ryzovom ceste. Ludi opat strasne vela.

Na ubytku cakanie na futbal.

Svajciar odchadza zajtra, bol si kupit listok na vlak na zel.stanici. Poucujem ho,ze to neni potrebne ak ma easy kartu, bo vzdy sa najde dake volne miesto aj ked nema rezervaciu /mimo piatku a nedele/.

Je tu dalsi zidovsky obyvatel. Tentoraz uplne tupa tlsta baba.

Trochu sme debatili. Zajtra chce ist do taroka, co je podla nej tu v taipei, tak som ju hned vyviedol z omylu. Geografia jej tez moc neisla.

Neskor mensia zmienka o palestine, ta neexistuje ale kosovo podla nej existuje.

Pred zapasom vybieham pre piva. Jedno davam svajciarovy / ten vi co sa patri a neskor vybieha pre dalsie/. davam aj izraelke, ta najskor nechce.

Potom si ho bere, este mrmle,ze len 4.5 percenta. Vraj slabota na nu. No ako prava zidovka, dalsie kolo nejde zobrat ale na moje prekvapnie sa deli so svojim zidovskym kamosom.

Futbal nahovno, chorvati prehravaju, ja som po 4 pivach uz opiveny, kupil som si aj jedno male ale to neni cas dopit, tak zajtra.

Zajtra trochu relaxacne, ziadny hiking.

Naklady

2xkolac : 50td /kredit/
sendvic : 20td
bus c.5r : 15td /kredit/
bus c.108 : 15td / kredit/
bus c.6 : 15d /kredit/
metro : 12td / kredit/
3xangles hostel taipei ximen, dorm, share sprcha : 22.17e /784.64td karta/
jedlo : 60td /ryza,3prilohy,maso/
mala miska nudiel : 60td
hot dog : 70td

Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0597s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb