167.den - taipei /tura Qixing/


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
July 14th 2018
Published: July 16th 2018
Edit Blog Post

Ranajky toast, cokolada, arasidove maslo, lekvar, neaky salam /nevyzeral vabne/, ananas, musli a susene mlieko.

Dal som si 2xcokoladovy a 2x arasidovy toast. Vsetko zapite horucim cajom.

Po jedle presun do ok martu, kde kupene dva kolace. Na platbu som pouzil easy kartu bo tam mam dost penez, ktore zrejme na prepravu neminiem.

Bus c.260 mi usiel pred nosom, tak cakacka 15.min na dalsi. Nastasti bol prazdny. Vyskakujem na konecnej bus stanici Yangmingshan.

Islo sa pekne do kopca, na jednom useku kontrolovali policajti auta, kazde jedno. Kukali len dake nalepky na celnom skle.

Na bus stanici sa stavam do ohradky kde uz kopa dochodcov pripravenych na turistiku.

Do prveho mini busu c108 som sa nezmestil ale opat o 15.min dosol dalsi, tam uz bezproblemov i ked som stal. Medzi stropom a mojou hlavou medzera asi 5cm.

Jedna trupka 2x zmackla tlacitko na vystup, sofer dobre nasrany bo zbytocne zastavil a nik nevystupil.

No a trupka som aj ja, bo som prepasol moju zastavku a vyviezlo ma to az na parkovisko erziping odkial pojdem spolu s cs na iny trek.

Nuz tak som si to nazad odslapal po asfaltke. Mal som ostat v buse, bo ten nakonec isol na zastavku Xiaoyoukeng, kde startuje trek na vrch Qixing.

Cesta uzka, par cyklistov a skutristov. Vyhlady vsak pekne na cele udolie a na kopec kam sa chytam vystverat.

Na parkovisku par busov a dost ludi ale nastasti je vacsina dole pri aktivnej sopke. No iba taky maly kudol dymu a jedna bublajuca voda a trochu zapachu. S indoneziu sa to samozrejme neda porovnat ale pre toho kto to nikdy nevidel isto zazitok.

Veru cakal som pekny prirodny chodnik, no kokot, zas pojebane schody, sice napoly prirodne ale aj tak.

Trasa vedie pomedzi dost vysoku travu ale v pohodicke. Dost ludi, zvacsa starsi alebo rodiny z detmi.

Na jednom useku bolo citit vypari zo sopky.

Na vrchole vo vyske 1118m tiez kopa ludi a dost veterno ale vyhlad uzasny. Jednym smerom taipei, druhym hory.

Pod vrcholom este lovim kesku, v poslednom logu bolo pisane,ze tam je had, tak hadzem kamene do kesky ale zadny pohyb tak ju opatrne vyberam. Menim TB a pokracujem na vychodny vrchol.

Tu uz menej ludi ale zato viac veterno. Vyhlady jedna basen.

Zacina narocne klesanie dole po schodoch, no neni narocne ale ak by som to siel opacne tak asi skapem, fakt same schody do dobre strmeho kopca.

V udoli neake male zelene jazero ale nesiel som k nemu ale cez luku kde su vybudovane altanky, stoliky a samozrejme wc. Pokracujem po schodoch az k do dedinky Yangmingshan.

Cestou samy dochodci dobre napakovany.

Udajne sa na taiwane nesmie curat mimo vybudovanych zachodov, vraj narodny park, no ja nim na to prdim a opieram to o jeden strom.

Do dedinky sa dostavam sachtou v kopci, zhruba 3 poschodia. No sachtou, schodiskom skorej.

Po 3.5hod koncim 10.5km turu.

Bolo to fajn, vyhlady paradne, len skoda schodov, rozhodne neodporucam zacat turu v dedinke Yangmingshan. Pekne sa treba vyviest busom k Xiaoyoukeng a tam to zacat. Clovek sa aspon vyhne kvatnu stupaniu po schodoch.

Na ubytku po sprche zahajujem spanok.

Po spanku smer metro stanica kde sa mam stretnut s babou z hualienu. Pise,ze bude meskat pol hodinku. Pohodicka.

Bohuzial ma berie na mega turisticky shilin night market /ono ho mam hned o dve ulice od ubytka/

Je sobota vecer, niektorymi miestami sa neda ani poriadne pretlacit, fakt kvanta ludi a stankov s jedlom.

Postupne davame rozne jedla, raz platim ja potom zas ona. Inak chcela platit vsetko ona ale s tym som nesuhlasil.

Po jedle zahajujeme hry. Najskor strielame z pistole, ja som trafil 3 ona 6 balonov, potom gulickova hra , tu som opa prehral a nakonec otacanie plastovych kamenov, opat som prehral.

Na jedne hre sme vyhrali spolocnym usilim pirata v sude.

Tuto hru hrame pred chramom, najskor vediem 4-2 ale nakonec prehravam 5-4.

Ah dnes mi stastie nepraje. Kupujeme stieracie losy a tam tez velke kulove.

Po hrach, kupa magnetiek, kupa dalsieho jedla a piva v ok marte.

Ja velke, ona male. Ledvaj ho vypila a nevim ci po nom nebola aj trochu opila.

Rozlucka a na ubytku zacatie kukania futbalu. Pekne na velkom platne.

Je tu svajciar /uctovnik/ co ma 3 tyzden dovolenku. Chysta sa v hualien prenajat bicykel a ist az do taitungu.

Amik co furt keca o politike

Zid co len tak prechadza okolo

Mladucka australcanka co cestuje 4 mesiace, odtialto leti dobrovolnicit do juhoafrickej republiky, nieco so zvieratmi a potom zapadna europa a domov.

Po futbale okamzite spanok, bo zajtra ma ma cakat 6hod tura s velmi inteligentnou cs.

Naklady :

2xkolac : 50td /kredit/
bus c.260 : 15td /kredit/
bus c.108 : 15td / kredit/
bus c 5r : 15td /kredit/
jedlo : 200td
zabava : 210td
4xmagnetky : 100td
2xpivo : 76td /kredit/

Advertisement



Tot: 0.753s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 42; dbt: 0.3966s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb