121.den - Singapur


Advertisement
Singapore's flag
Asia » Singapore » Sentosa Island
January 5th 2013
Published: April 14th 2013
Edit Blog Post

Natoze som v noci nemohol zaspat som sa dost skoro rano zobudil,uz o 7/30. Behol som na ranajky,4 toasty s arasidovym maslo,lekvarom a maslom. To arasidove maslo bolo super,nie ao tie humusy co predavaju u nas.

Este som si docapoval vodu z vodovodua siel na mrt Farrer park a bezproblemov som sa dopravil na konecnu HarbourFront. Na konecnej sa nachadza mega obchodne centrum Vivo city. Tu nastali problemy. Chcel som ist na bus co ide na sentosa island,lenze som sa uplne domotal na znaceni a nakonec som skoncil na najdrahsej alternative na vlaku. Ako som este hladal bus tak som rozmyslal aj nad pesou alternativou ale dosol som nakoniec chodniku a po ceste sa mi ist veru nechcelo.

Vlak bol riadne narvany,cez okienko som nakonec videl spravnu pesiu cestu na ostrov,takze zajtra uz vim kade mam ist. Z vlaku som vystupil na prvej zastavke,to bola chyba,free busy po ostrove chodia az z poslednej,tak som zas nastupil na vlak a odviezol sa na konecnu. Na konecnej som siel na miestnu mini bus stanicu, nastupil do busu c.1 ,jasne,ze debil vodic isol jak dosrany. Delfinia sou,ktoru som mal dnes v plane zacinala o 11/00. Bus vyrazil o 10/45.

Hned po zastaveni na druhej zastavke som sa nahlil k predajni listkov. Vstupenku som zaplatil visa kartou od mbanky. V singapure totiz neplanujem vyber z karty, kedze sa tu da prakticky vsade platit s kartou a tych par drobnych na jedlo som si zamenil v zmenarni.

10.min pred zaciatkom predstavenia nikde nikoho,tak som si vybral perfektne miesto,neskor zistene,ze uplne debilne,tak som sa presunul inde. Zhruba minutu pred zaciatkom sa sem navalilo kopa aziatov a sou mohla zacat. Najskor nastupil ruzovy delfin,robil rozne zaujimave kusky,potom na scenu prisli 2 tuleni,ti boli najlepsi z celeho predstavenia. Cvicitelia si vybrali dvoch ludi z publika,jeden musel davat masaz tulenovy a dalsi mu hadzal obruce,ktore tulen bravurne chytal. Potom prisli dalsi dvaja ruzovy delfini,ktory predvadzali rozne skoky. Ti delfini sa mi vobec nelubili,vypadali ako keby boli chory,uplne mali divnu pokozku.Sou trvala 20.min, potom som sa presunul do akvaria.

V akvariu sa nachadzalo kopa ryb,boli tu aj raje ,ktore sa dali chytit,rozne morske zivocichy a jeden podvodny tunel so zralokmi. V tuneli sa dalo ist bud po svojich abo nastupit na pohyblivy pas. Bolo to paradne,akurat bol aj cas krmenia,v nadrzi sa nachadzal potapac a daval rybam jedlo.Pbdalalec dalsi potapac cistil dno. Mal na to taky podmorsky vysavac. Ludi v akvariu bolo v pohode,som ocakaval mega natresk. Najviac sa mi na celom akvarku ale lubili meduzi,tie sa farbili na rozne farby,raz boli cervene,zelene,modre,oranzove. V jednom vyklenku boli umiestnene aj ryby co ziji v arktide,uplne prtave male rybicky.

Po akvariu mensia pauza,lokalizacia dalsich kesiek. este som chcel ist kuknut blizku pevnost,som si zle prelozil letak.Bolo na nom nieco v zmysle,ze ked sa nim clovek preukaze pri vstupe ma to free,free bol len guide.Tak nic teda.

Dalej som sa pobral pozriet plaz.Nic moc,mi to pripadalo uplne umele.Par ludi si tu hadzalo lietajuci tanier,inak nikto nikde. Tak som odchytil vlacik co tu premava,ten ma vysadil na minibus stanici odtial som nasadol na vlak a opustil ostrov SENTOSA (So Expensive and Nothing to See Also)

Vo vlaku som zapocul rodnu rec ale nepriznaval som sa k nim. Taka klasicka slovenska rodinka so sprostymi komentarmi. Po opusteny vlaku, listky po vystupneni nik nekontroluje,turnikety vypnute,som sa pomotal trochu po vivo city. Fakt tu clovek potrebuje mapu.

Po pozreti obchodov som sa vybral pesi busom (chyba) na kopec Pearl Hill,mali tu byt 2 kesky.Zas som sa motal po roznych ulickach a dost toho naslapal.Ale nakonec som tam dorazil.Este pred cielom som sa zastavil na jedlo u cinanov,taka vyvarovna osadena medzi obytnymi cinziakmi/mrakodrapmi. Sami stary ludia sa tu stravovali. Park v okoli pearl hillu je fajnovy,paradne miesto na relax,na vrchu je umiestnena zasobaren pitnej vody,obohnata ostnatym drotom a na nom varovanie,ze objekt je strazeny,po vstupeni do tohto ochranneho pasma moze byt proti narusitelovy pouzita strelna zbran. Kesky som nasiel v pohode.

Navnadeny uspesnym odlovom som sa vydal dalej skumat cinsku stvrt.Clovek by tu cakal bordel,chaos ale boli tu len same mrakodrapy,poriadok,luxusne auta.Proste bohata stvrt.

Cestickami som sa dostal az k Marina bay. Tu sa mi naskytol paradny vyhlad na 3 mrakodrapi,ktore boli prepojene strechou v tvare lodi. Zaujalo ma aj futbalove ihrisko umiestne na vode. Samozrejme som nemohol vynechat ani hlavnu atrakciu,hlavu leva z ktoreho strieka voda. V blizkom amfiku hrala daka skupina,vypocul som si jednu skladbu a siel dalej. Do Gardens by the Bay sa mi uz nechcelo ist,som to okukol len z druhej strany. Pobral som sa do dalsieho nakupneho centa.Uz som bol dost hladny ale nic cenovo zaujimave.

Po navrate na svoju ulicu som skocil do food courtu. Jedlo mega lacne.

V ubytku som chcel kupit litok do universal studia. Je to tu lacnejsie nez by som si to kupil na mieste resp.cez net. Lenze som nemal potrebnu hotovost,za platbu kartou chceli poplatok navyse 3%! (MISSING)Neostavalo mi teda nic ine ako ist zasa nazad do blizkeho nakupneho centra a zamenit prasule. V centre bol aj vypredaj knih. Nakonec som si jednu vybral za 6sd,pri ceste k pokladni som si vsimol ine vydanie za 5sd, tak som zobral to,vyhoda je aj v tom ,ze knizka je mensia,tak sa lepsie bude transportovat. Normalne stala knizka 10sd. Platit som siel kartou,problem,platba cez mbanku nepresla,tak som vytasil druhu kartu od zuna,ani tu platba nepresla. Takze mi ostala len hotovost.

Na ubytku som teda kupil listok do universal studia,kupil som aj letenku z manily do puerta princesa.Idem nakonec do el nida. teraz uz len zhananie info,stahovanie offline stranok do mobilu a prespisanie neakeho dennika,kedze su tu aj 3 free pc.

naklady

vymena 20usd = 24,30sd
spiatocna letenka zest air manila-puerto princesa + 15kg batozina- 68.19 eura
vstupenka waterworld - 25,9sd = 16,62 eura (platba kartou)
kniha - 5sd
vstupenka universal studio - 70sd
mrt farerr park - HarbourFront - 1,75sd
mrt esplanade - farerr park - 1,1sd
zmrzlina - 1sd
sentosa vlak - 3,5sd
ryza,zelenina,ryba - 2,5sd
ryza,zelenina,maso,parok - 2,5sd

fotky
http://min.us/mHIzl1fITDHsI

Advertisement



Tot: 0.145s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.1073s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb