120.den - Singapur


Advertisement
Singapore's flag
Asia » Singapore » Little India
January 4th 2013
Published: April 12th 2013
Edit Blog Post

Budicek 5/45,umyt sa ,zbalit sa a smer melaka sentral bus stanica. Idem tam pesi,je to len 3km od ubytka. Obchody su este zavrete,to je pruser ,bo nemam vodu do busu

Na ranajky sa zastavujem u indov na krizovatke,dal som si roti plnene vajcom a na pitie kakao.Normalne mi to indicke kakao chuti po jedle.

Po jedle smer teda stanica,zhruba 1,5km som siel cisto len po ceste,zaidny chodnik. V 7/11 pri staici som kupil predrazenu vodu a susienky.

Bus odchadzal nakonec 7/30,spolocost 707 melaka za 23r. V info centre vcera mi vraveli 22r. K listku som vyfasoval aj imigracnu karticku do singapuru. V klude som si ju vypisal a cakal na bus.Na parkovisku som zbadal jeden bus co robil reklamu nasmu radiu Express, na celnom skle mal vylepene JEBAT EXPRESS.Konecne dosol moj bus,bol plny,konfiguracia sedadaiel klasicky 2+1. Najskor si vedla mna sadol malajzijec,jeho priatelka sedela osamote na druhej sedacke,tak som sa s nou vymenil nech su pokope. cestu som predriemal pri pocuvani beatles.Jaj este pri nastupovani do busu som mal problem najst svoje miesto. Mal som cislo 24 ale na sedadlach bolo najvyssie cislo 10. Tak som zavolal sofera,ten mi ochotne ukazal moje miesto,dalsie cislovanie sedaciek bolo hore. Nevim naco maju dvojite cislovanie.

V Johur Bahru sme vylozili asi 1/3 ludi,dalsia 1/3 vystupila na hraniciach na malajzijskej strane.Tu sme vystupili z busu,batozinu nechali v buse, a sli si pre vystupne razitko. Potom nazad do busu,ha lenze problem,k busu smerovali dve sipky,hore a dole. S jednym holandanom sme si neboli isty kam mame ist,nakonec sme sledovali vacsinu ludi. Takze spravna cesta je dole po schodoch za colnikmi.Autobus nas previezol par metrov,opat vystupenie,tentokrat sme si brali so sebou aj batozinu.Debilne som sa postavil do zleho radu,rad bol len pre singapurcanov ale prisamvacku som tam videl napisane ALL Passport. No nist,presunuli ma vedla,colnik sa pytal na meno. Som mu najskor nerozumel co odomna chce.Do pasu mi dal peciatku,odovzdal som imigracny papier a siel s batozinou pod rontgen. Opat mi nic nenasli. Colnik sa ma pytal ci pasujem cigarety,jasne mam v batohu 5 krabiciek. Jasne,ze to som mu nepovedal. Povedal som,ze nefajcim,idem na filipiny,s usmevom mi ukazal kade mam ist na svoj bus.Pred busom uz stali vodici a mavali na ludi.Nakonec sme ostali len piaty.Inak singapursky obcania nejdu cez manualnu colnici ale idu len cez citacky. Proste prilozia pas k citacke a to ich pusti dalej,tak ako ked sa ide trebars do metra.

Bus nas vylozil na Quenn st,blizko litlle india. Zapol som GPS a siel hladat ubytko za 18sd (singapursky dolar). este ma zacal otravovat volaky clovek ale nereagoval som na nho a poslal ho kade lahsie. Som myslel,ze v tomto super modernom state takato otravna haved neni,no veru je. Ubytko som nenasiel,na jeho adrese je daky obchod. Siel som teda do dalsieho co malo byt pobliz,asi o tri budovy bolo Fernloft ,dormitory za 22sd,po zlave za 20sd,je to 18 dormit s klimou,hot water,free wifi a ranajky. Najdrahsie ubytko co som zatial mal,myslim,ze v tomto state bude viac najdrahsich veci v celom mojom tripe.

Recepcna je z Filipin,z Legazpi,tak zajtra od nej budem tahat info. Poslal ma na 2.poschodie,tak som si tam vyslapal,natiahol plachtu,vybalil sa a obzeral sa po izbe. Bolo mi divne,ze v celom dorme som uplne sam,tak som si prepocital postele a zistene,ze som v zlej izbe,mal som ist o poschodie nizsie,tak zas vsetko zbalit a presun dole.Tu uz to bolo napraskane,skoro vsetky postele obsadene ludmi,tolko nas nebolo na izbe ani na vojne.Opat mam teda rekord a opat singapur,fakt tu pokorym vela rekordov ako to tu na to kukam.

Po ubytovani som siel hladat zmenaren.Dost velky problem ale nakonec som ju nasol vo velkom obchodnom dome. Zamenil som malajzijske prachy za singapurske a siel nakupovat. V supermarkete som kupil vodu a snickers.

V Litlle India som si dal jedlo,inak je to slabota,jak daky zabavny park mi to pripominalo. V restike sa ma pytali za kolko chcem jedlo,ci za 10sd alebo za 5sd.Dal som si to lacnejsie,neskor zistenie ,ze to tu musim vsetko nasobit 2,5x a dojdem na malajzijske ceny.Jedlo bolo fajnove a bola ho kopa.

Na ubytku som sa zoznamil s australanom Lucom,jeho babka je chorvatka a dedko talian ale hovori len anglicky. Hned ma vystrasil ohladne Manily,vraj je to fakt nebezpecne mesto. Jeho hobby je surfovanie,na Filipinach bol surfovat niekde v centralnom luzone. Australia je mega draha,vraj treba ist radsej na Novy Zeland,ten je lacnejsi. Cestoval aj po mexiku,vraj tam kazdy nosi pri sebe zbran. Teraz tu caka na frienda,spolu letia do indonezie,jasne,ze surfovat. Jasne,ze pod friend som si predstavil chalana,nakonec to bola baba. Toto nikdy nevim rozlist ked povedia friend,ci to je chalan abo baba.

Neskor som sa vybral odlovit kesku,cca 4km. Siel som vselikymi bocnymi ulickami,tak z toho nakonec bolo omnoho viac km.Vsade je tu cisto,clovek ani ako keby nebol v azii.Kompas ma navigoval cez nemocnicu/starobinec. Asi 10 dlhych domov cca 100m,vnutri postel vedla postele s ludmi,mi to pripominalo taketie nemocnice v afrike.Konecne som dorazil ku keske,jasne,ze som ju nenasiel. Ale nevadi doviedlo ma to k velkemu jazeru. Ludia sa tu prehanali na lodkach,trenovali tu veslari. Super miesto na relax. Mobil mi hlasil dalsiu blizku kesku,tak som siel pre nu,konecne uspech,nasiel som tu magnetku,tak kupujem o jeden suvenir menej. Inak pri nadrzi MacRitchie je aj tur.chodnik cez les,ma to asi 10km,zeby som to zajra dal?

Pri loveni kesky zacalo prsat,nastastie bolo blizko MRT. Listok je dobijatelna karticka,za 3 jazdy mi vratia depozit za karticku a za 6 jazd mi pridaju este 0,1sd. Navigacia v metre bez problemov,prestup na druhu linku tiez. Po vystupeni blizko mojho ubytka na zastavke Farre park ma cakal vonku mega dazd. Nastastie je tu obchodne centrum prepojene tunelom so zastavkou,tak som v nom cakal kym dazd ustane. Bolo tu free wifi,tak som sa aspon nenudil,bo obchody ma moc nelakali ale co som pozeral tak ceny ako u nas a jedlo,to bolo sialene drahe. Nevyhoda centra bola,ze tu neboli nikde lavicky.

Po dazdi som zasiel zas do litlle indie na jedlo.Potom len na ubytku studium el nida. Asi pojdem tam,nasiel som blogkde je kopa odporucanych ubytiek aj s podrobnym sprievodcom o el nidu.Ale asi to bude mega turisticke,uvidim co mi zajtra odporuci filipinka.Este musim napisat do manily ci ubytko o couchsurfera plati.

Pred spankom som sa siel osprchovat,isla len studena voda,neskor zistene,ze tepla sa pustala vonku s vypinacom na bojler.No clovek sa furt uci na svojich chybach.

Domov po 1,5 mesiaci dorazili pohladnice z Malajzie.

naklady

roti tavera + kakao - 3r
711 - 3,8r
bus 7/30 melaka - singapur - 707 travel - 23r
vymena 400r = 161,12 sd (singapursky dolar)
ryza,kura,zemiaky,salat - 5sd
ubytko 3x fenloft city - 60sd
nakup (platene kartou) - 3,9sd = 2,5eura (3x snickers + voda)
mee goreng - 3,5sd
mrt - marymount -farrer park - 2sd

fotky
http://min.us/mHIzl1fITDHsI

Advertisement



12th April 2013

to cislovanie
som zazil v inych krajinach, zvacsa to bolo tym, e sa jednalo o importovane autobusy z inej krajiny ktore si proste pomenili a pouzivaju iny system cislovania co sa tyka laoskych mnichov rano z predoslych dni, tak je to bezna zalezitost v budhistickych krajinach ze mnisi rano chodia s miskou a ludia im daju jedlo

Tot: 0.468s; Tpl: 0.019s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.2087s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb