Weekend i Singapore

Singapore's flag
Asia » Singapore » Little India
April 15th 2006
Published: April 29th 2006

Pa paskafton flyger vi vidare till Johor Bahru pa det Malaysiska fastlandet och tar oss med hjalp av buss och tag och en trevlig, hjalpsam internmedicinare fran Kuching, till Little India i Singapore. Vi tankte att det ar bast att bo dar sa att vi forbereder oss lite infor nasta land.
Vi forsoker hinna uppleva sa mycket Singapore som mojligt under de fa dagar vi ar dar och far som skottspolar mellan olika omraden. Tur att tunnelbane/pendeltagssystemet ar sa praktiskt och effektivt.
Som vantat ar det valdigt rent i Singapore, man blir smatt neurotisk av radsla for att sjalv skrapa ner. Tunga boter vantar om man ater nagot i tunnelbanan, och vi vet fortfarande inte om vi eventuellt brot mot nagon lag genom att tugga tuggummi. Det saldes i alla fall inte i de affarer vi besokte.
Orchard Road ar fullt av stora shoppingkomplex som huvudsakligen verkar salja markesklader. Inte direkt vad vi ar ute efter for tillfallet men vi koper ny guidebok, (om sodra Indien) en bok om kirurgi och en vetenskaplig tidning pa en exklusiv och mycket stor bokaffar. Kinalunch i Chinatown, besok pa konstmuseum och en titt pa varldens storsta fontan, sedan tillbaks till Little India igen dar vi hittar en nordindisk resturang for middag.
Pa Annandag Pask hinner vi inte mycket mer an att vaxla pengar innan vi flyger vidare igen, via Sri Lanka och landar i Chennai (Madras).

Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb