7.den - presun malapascua


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Malapascua
February 17th 2019
Published: February 18th 2019
Edit Blog Post

V noci boli vypadky elektriky, takze fan nefungoval a v izbe bez okna do ulice strasne teplo co malo za nasledky, ze som sa budil.

Nad ranom do toho vsetkeho este skriekajuce zvuky zvierat.

Z ubytka teda padam nieco pred 6.00.

Mierim do centra, v pekarni opat ranajky vo forme kolacikov.

Pri platbe som sa odrbal, miesto 100p som zaplatil 1000p bankovkou. Mi to aj bolo cudne co predavacka beha po celej pekarni a hlada prachy.

Ta mi potvrdila, ze ziadne jeepeney neni.

Hned sa mi ponukol chlapik za 120p.

Idem von z mesta, predsa ked odchadza lod, musi tam nieco ist,i ked je pravda, ze lod ide az o 8.30

Cestou zastavuju pri mne dalsi motorkari, cena 100p.

Vyslapal som kopcek a zas dalsi motorkar. No ten vedel len filipinsky, nakonec mu ukazujem 70p a ok. Ono mozno ma chcel odviest i zdarma, takzo povedat.

Do pristavu consuelo prichadzame 6.30.

Vyzera to, ze tu chlapika vsetci poznaju.

Hned ma odchytava uniformovany clovek (namornicka) a zenie ma k okienku. Ide lod o 6.30, to ze je 6.35nevadi.

Kupujem rychlo listok s vikendovou prirazkou. Fee 5p neplatim, bo uz ho nik nevybera.

Nastupujem na trajekt, dvere sa zatvaraju a ide sa.

Nuz tusim sa ku mne opat vracia moje stasticko.

Na lodi len 6pasazieri, ziadne auta ani motorky.

Ac miestnosť je ale nefunguje, no vonku je prijemne.

Cestu som predriemal na lavici.

Do danao prichadzame po 2hod jazdy.

Sledujem ukotvenie trajektu a nasledujem spolucestujucich.

Vonku najskor taxi, ten ma smeruje asi 30m do 90stupnovej zatacky odkial chodia busy.

Tu nadhanac resp neaky ten poskok co usmernuje ludi a zastavuje jeepney, busy.

Ponuka mi van za 250p, no ja idem busom.

Obcas neaky prejde, moja destinacia maya prichadza po 20min cakania na slnku.

Bus je full, sedim teda na sedadle vedla vodica.

No nie na dlho, po chvili niekto vystupuje a uz sa usadzam vedla filipinky.

Predajca listkov mi nacvakal sumu na listku a tu je dalsi zadrhel s prachmi.

Nakokot mi vydal, dosol som na to az na ubytku, mal mi dat 60, no dal len 30p. Moja chyba, nemal som peniaze bez pozerania strcit do vacku.

Cestou jedna zastavka na curanie a kopa zastavok na vykladanie pasazierov.

Museli sme aj neplanovane zastat kvoli bielemu paru co malo so sebou dve deti (5 a 2?). To male sa dosralo do plinky, nastasti som nesedel v zadnej casti. Inac to dieta celu cestu hucalo.

Na konecnej vystupuju len turisti.

Bus nas vyhadzuje asi 50m od predajni listkov na malapascua island.

Tam vypisane ceny.

Kupujem listok, ten mi hned bere chlapik a po par minutach sa uz nalodujem na clnok.

Pred nalodenim a kupou listku som sa este musel zapisat na listinu pasazierov.

Plavba nieco cez polhodinu, bo sme este hadzali dalsiemu clnku bandasku s naftou.

Normalne im dosla nafta na mori, veru nechcel by som byt v tom momente pasazierom.

Vyskakujem na breh na bounty beach a hor sa do mojho ubytka romantic place gh.

Idem dlhsou cestou. Plaz dlha ale na lenosenie veru nie, same lodky a same dive centra resp restiky.

Ludi pokokot. Nuz zlate malo turisticke camotes island.

Prvy dojem teda nic moc.

Neakou prdi ulickou opustam pieskovu cesticku a dostavam sa hlbsie do vnutrozemia. Vsade rezorty resp chatrce domorodcov a dive centra

Vsetky ulicky su tu strasne uzke, zrejme na hlavnom tahu sa buduje uz aj betonovy chodnik.

Clovek sa musi stale uhybat motorkam.

Na miestnom namesticku restiky ale na filipinsky sposob, ziadny luxus ako na pobrezi.

Na jedno pomylenie nachadzam ubytko. To je pri skole, takze cez tyzden tam bude isto rusne.

Na recepcii bez problemov, dokonca dostavam aj potvrdenie o zaplateny.

Fasujem uterak, hajzlo papir a uz ma obsluha sprevadza (buzna, tak ako vacsina obsluhy) arealom kde je bazen do dormu.

Treba ist k nemu po dost vysokych schodoch.

Nastastie spim dole, ak by som spal hore ofukovali by ma fany.

Po zlozeni veci a rychlo sprche smer prieskum prilahleho okolia.

Na ulici radim jednej babe ako sa dostane do ubytka. Nema rezervaciu. V porovnanim s bookingom to na mieste vychadza drahsie o 150p.(dufam, ze vide referal a bude to o polovicu lacnejsie)

Parkujem v hamburgarni, hned o dve ulicky dalej od ubytka.

Davam dva s vajcom za cenu jedneho.

Prave sa tu meni smena, tak si vsetko prepocitavaju, pocet zemiel, masa…

No prepocital som sa i ja, dal som im o 10p menej ale dosli na to. Ono som sa konecne pozbavoval drobakov, fakt to dost tazi.

Zla sprava, rozbil sa mi zips na kapsicke, pokus o opravenie uspesny ale nie na dlho. Budem musiet kupit novu niekde.

Parkujem na logon beach.

V strede a napravo lodky a domaci, vlavo rezorty.

Plavat sa neda, plytka voda.

Pozitivum je chladok a su tu aj tri lezadla.

Po odpocinku nazad na ubytko, z 8 posteli su obsadene 6.

Zapad slnka kuknuty na logon beach. Okolo pobehovali male deti. Turisti s dronmi a starsa panicka co fotila deti o sto sest. Dospelim sa to moc nelubilo ale nehovorili nic.

Inak zapad ok, ale nic extra akurat sa len slnko nakomplet ponorilo.

Po bounty plazi pochod az skoro k exotic dive centru.

To uz tma a ja som si to nasikoval medzi uzke ulicky lemovane chajdami.

Turisti ziadny len domaci, tu keby ma volado ovali ani by som sa necudoval.

Domaci tu mali dokonca studnu na vodu. To som tusim este nevidel.

Neako som sa dopracoval na namesticko, tam uz restiky plne turistov co si davali zvacsa grilovane dary mora.

Ja parkujem v jumbomini restike (tak to je na mapy.cz).

Davam ryzu a 6xpork na palicke. Dost dlha cakacka.

V jednej filip rodine bol zamiesany beloch. Co som vydedukoval tak uci v cine.

Jedlo zobratie so sebou a to zjedene na plazi.

Na ubytku kupene pivo od sbs, bo restika bola uz o 19.30zavreta.

Sbs tu robil vsetko, zametal, prijimal tovar, cistil bazen a nosil majitelom piva.

Ti byvaju na poschodi a pivo si vytahovali v kosiku na snurke.

Vedla v restikoubytku sandra zivi koncert.

Tak pohodicka pri bazene s pivom a zivou hudbou. Len skoda, ze mi dalsie pivo uz nepredal. Red horse som si pamatal lepsi.

Ta skoncila nieco po 22.00. Spevak hral a spieval super.

Potom uz len spanok.

Inak zatial nic moc tento ostrov, fakt len asi na to potapanie za inym by som sem nesiel. Mozno severne plaze su opustenejsie, no tam sa asi v tomto teple trepat nebudem a motorka tu nema zmysel sa prenajimat.

Naklady :

6xkolaciky : 30p
Motorka kusok za san francisco - consuelo pristav : 70p
Lod consuelo - danao (6.30hod) : 220p
Bus danao - maya (9.00hod) : 170p (ojebal ma pri vydavku inak 140p)
Lod maya - malapascua : 100p
4xromantic place gh, 8dorm, sprcha na izbe, fan, bazen v areali : 1400p
2x hambac s vajcom : 49p
6xpork na palicke, ryza : 70p
Red horse 0.5l : 60p


Advertisement



Tot: 1.16s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.8867s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb