8.den - malapascua (poobedne potapanie)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Malapascua
February 18th 2019
Published: February 19th 2019
Edit Blog Post

Rano v sprche netiekla voda a to sa mi chcelo srat. Tak hned nahlasenie v restike a obsluha sa pustila do opravy. No opravili to az poobede zrejme.

Baba co som jej vcera poradil cestu na ubytko ide tiez potapat, odporucila mi fun&sune dive.

Po hlavnej ulicke som sa vybral na vychodny breh ostrova.

Zastavka v hrncovni na ranajky tesne pred namestickom kde je na vyber viac jedla ale nie rano.

Prichadzam na plaz, no sklamanie, same lodky, takze zadny relax.

Po pobrezi idem k odporucanemu dive centru.

Baba sa ma hned pyta aku mam certifikaciu, tak jej klamem ale kedze ju chce vidiet zistuje, ze je owd. K zralokom teda mozem ist ale musim si zaplatit instruktora a to je drahe.

Este mi vola divemastera, s nim debatujem, vraj by sa dalo aj s owd ale mam mu ukazat logbook. Samozrejme ten si v kniznej podobe nevediem. Tak ukazujem len to co mam vo worde ale to mu nestaci.

V okoli ma vraj dive centra nepustia s owd (to mi vravel i denis z manily), no ale mam ist skusit do malapascua trashers diving.

Diving centrun najdene v pohode.

Tu mala filipinka, samozrejme ziaden problem, teda ak budu na zajtra ludia.

Hned ma nalanarila aj na poobedne potapanie. Len ja, dalsi potapac a instruktor.

Vypisujem opat lajstro, ukazujem v mobile certifikat (chuj keby si to v pc upravim na awd nemusel som zbytocne saskovat)

Zacina skusanie vystroja.

Oddych pred Blanco Beach Resort. Kupat sa opat nedalo, mala voda.

Po relaxe na plazi, relax pri bazene v hupacom kresle.

Na obed som teraz behol tam kde vcera na veceru.

Hrncovna lacnejsia nez ta na ranajky a aj viac jedla.

Divi centrum som nemohol najst, som zabludil v zasranych ulickach medzi chajdami, no prichadzam na cas.

Prichadza moj partak z usa, ten po 3mesiacoch konci azijsku put a vracia sa domov.

Guide je domaci. Ono cele centrum patri domacim. Je to take mini centrum, nic obrovske ako pri plazi, ktore zvacsa vlastnia cudzinci.

Smer lod, vystroj je uz nalozena. Ideme len na malom clne.

Prva zastavka Deep sloap. Skacem do vody a problem, nemozem sa zanorit. Guidi mi dava zo svojho opasku dalsie zavazie, mal som 5kg + 2kg co mi dal on.

Ponor nahovno, bo uplne zla viditelnost cca 3m.

Ukazuje nam koral na ktorom je daky zivocich, toho nevidim ale s nohu dopadam na morskeho jezka, tam ma trochu pichol. Trn ostal zapichnuty v neoprene ale hned sa zlomil.

Ako vravim ponor nahovno. Nic som poradne nevidel.

Vylezenie na lodku a presun k dalsiemu miestu light house.

Ako sme tak sli popri vychodnom pobrezi, tak uplne super plaze. Lodiek a ludi tam moc nebolo. V stredu to tam pojdem omrknut.

Prichadzame na miesto, pod nami je vrak japonskej lodky z ww2 v hlbke asi 5m. Tak guide suhlasi, ze sa pri nom prejdeme.

Po dlhej pauze, zapricinenej povinnou prestavkou medzi ponormy (30min bo sme boli v 22m a ideme do 12m) konecne skaceme do vody.

Zanorenie bezproblemov.

Vyfasovali sme aj baterky bo sa vynarat budem pri zapade slnka.

Vrak nic moc, ako keby to bol len zvacseny cln, vsetko pouzitelne miestny rybari v minulosti zdemontovali.

Viditelnost zas na hovno ale to je fuk bo nas ciel je sledovat parenie mandarin fish (pred ponorom som nemal sajnu ako to vyzera).

Plavame dost rychlo, na dne miname skupiny potapacov co uz tie svoje rybky nasli. Dve velke grupy po 6ludi sleduje mini rybicky, este, ze mi sme len dvaja.

Guide plava dost rychlo, sledujeme ho. Nachadza koral kde su nase rybky.

A zacina cakacka. Najskor sa skovavaju, neskor vyluze tru sa o seba, guide ich osvetluje nech vidime vyvrcholenie, no nic, ryby sa zas skovavaju. Nasleduju dalsie pokusy. Nakonec sa zadari a rybka vystreluje male rybky. Uplne super to bolo. Guide vsetko nataca.

Nastava navrat na clnok, zapiname baterky, dole riadna tma. Moj prvy ponor s baterkou. Je to zaujimave. Asi niekedy skusim aj ozajstny nocny ponor.

Po vyplavani uplna bomba. Nehorazny zapad slnka. Obrovska oranzova gula pomalicky mizla. Farby oblohy neskutocne.

Zajtra mame stretko v dive centre uz o 4.15.

Cul je 19.00, takze rychla vecera rovnaka ako vcera, zjedena tiez na rovnakom mieste.

Na ubytku kupujem velky san miguel. Prekvapivo mi chuti viac ako red horse.

Ako si zacinam pisat dennik, pouzijem slovicko do pice. Na to reaguje clovek v druhom hupacok kresle pri bazene.

Cech co akurat zacal cestovat.

Predtym pracoval na alijaske v konzervarni. Odtialto ide do vietnamu.

V manile stretol slovaka (42) co si tam kupil motorku a ide az dole na cebu.

Na hosteli sa pozna s rusku co mam na dorme, sa stretli v manile spolocne aj so slovakom a este dalsou ruskou. Slovak ju nabalil.

Cech zas nabalil filipinku na bantanay island, mam mat s nu stretko v cebu.

Kedze som bol dost ko po dvoch poobednych ponoroch, pivo ma tez uspalo, isiel som spat o 21.30. Ono vstavam zajtra o 3.30

Na dorme este prehodene neake tie vety s uplne super peknou babou (tu co som jej ukazal ubytko). Ta ma tiez ranny ponor a hned po ponore presun na bohol, siquiejre a oslob.

Inak ten siquiejre uz sa tez dobre zacina turisticky prevarat, kazdy koho som stretol tam bol resp ide. Samozrejme na el nido sa to este nechyta, to je uz mrtve.

Naklady :

Ryza, maso (hrncaren) : 50p
Ryza, maso, zelenina (hrncaren) : 65p
6xpork na palicke, ryza : 70p
San miguel 1l : 100p (na ubytku)


Advertisement



Tot: 0.125s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.096s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 9; ; mem: 1.1mb