6.den - camotes island (jaskyne, kajak, potapanie)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Camotes Islands
February 16th 2019
Published: February 18th 2019
Edit Blog Post

Tentoraz som udajne opat v noci chrapal a ten chuj ma v noci aj zobudil.

Mi poklepal na rameno, otvorim oci a nademnu smrtak, som sa skoro posral ale po minute som opat zaspal.

Tentoraz idem na inu pumpu. No tato bola este drahsia.

V pekarni nakupujem kolaciky, tie hodene doseba na promenade.

Dnesny plan je ostrov poro.

Peknou spojovacou cestickou lemevanou stromami prechadzam na druhy ostrov.

Idem protismere hod ruciciek.

Oproti vcerajasku je to tu menej zastavane, cesta v pohodicke. Ta ide po pobrezi.

Opat odliv ale i tak fajn pohlad na more.

Pred skolami kopa motoriek a kopa ludi. Vyzera to ako na neake male volby.

Miestny vodopad ignorujem a valim si to do bukilat cave.

Opustam pobreznu cestu, stupanie cez mensie stredoostovie, nazad k pobreziu.

Parkujem na basketbalovom ihrisku. Tento sport je tu velmi popularny.

Zapisujem sa do zosita, platim vstup a este aj parkovne a uz klesam do jaskyne.

Ta je velkostne len jedna velka hala a jedna mensia.

Netopiere nesmu chybat. Za prilivu je jaskyna asi z polovice zatopena. No cul je odliv tak su tu len prazdne jazierka.

Vyzdoba nic moc ale i tak fajn spestrenie. Z vrchu dnu prenika dierami slnecne svetlo.

Mal som stastie bo dnu som bol sam. Neskor dosol zmiesany par so sprievodcom a ako som vychadzal tak sa sem hrnuli uz dve filipinske rodinky.

Startujem automata a pokracujem dalej.

Cesta prazdna, vacsinou v prirode.

V san jose sa odpajam z hlavneho tahu a idem do santa rosa.

Tu uz neni betonka ale prasna cesta.

Neviem cim to je ale nikto nejde mojim smerom, vsetci idu opacne.

Dedinka totalne ospala.

Pokracujem do espernza. Tu sa napajam uz na hlavny tah.

Kona sa tu trh, tak kopa ludi. No nezastavujem, neni pre mna nicim zaujimavy.

Vsimam si tu vsak odpocku k rock island (?).

Nuz spustam sa teda k pobreziu.

Prichadzam na koniec cesty.

Domaci na mna kukaju. Nieco po filipinsky.

Odstrojujem sa a hned vedia , ze som neni filipinec.

Ono mam prilbu, slnecne okuliare a kuklu.

Usmevy ale ang nevedeli.

Schadzam na plaz. More pekne ale plytke. Par lodiciek. Jedna velka strostkotana. No a v mori skaly. Na jednej vacsej je skelet domu. V minulosti vsak obyvany teraz spustnuty. I tak ale neviem kto tam mohol byvat. Je postaveny na skale kde nic neni, pristup len z mora.

Prichadzam k motorke. Tu uz sedia aj dve filipinky (15?) a vrhaju po mne usmevy. Jedna ma furt sleduje az pokym neodidem.

Naskakujem na hlavny tah a rutim sa dalej.

Este som chcel ist k dakej plazi, sral som sa po hovno ceste a neakych 100m ma zastavil oznam sukromny pozemok, vstup zakazany.

Valim si to fajn krajinou az nazad na moj ostrov.

Moja dalsia zastavka je timubo cave.

Je to znacene tak bezproblemov odbocka z hlavnej.

Tu budka a fee 5p,ono mozno keby to preletim ani to nikoho netankuje.

Pri jaskyni dalsi vstup.

Klesam po schodoch do utrob. Je tu aj osvetlenie tak pohodicka.

V ceste mi stoji mini jazierko. Vyzuvam si botasky, prechadzam a predomnou sa zjavuje vacsie jazierko a za nim este jedno. To je okupovane filip a japon parom.

Plavky som nechal v motorke tak vchadzam do vody v kratasoch.

Vstup do vody kontroluje pannenka maria v skale.

Voda prijemna, jazierko neni moc hlboke, vacsinou vo vode lezim len na chrbate, plavat sa moc neda.

Presuvam sa k druhemu jazierku, tu este furt japonci, co sa tu neskutocne vela fotia.

Tu sa tiez moc plavat neda ale na relax fajn.

Smer santiago beach cez esperenza(rovnaka dedinka je aj na druhom ostove) a union, tu opustam hlavny tah a smer pobrezie.

Chysta sa tu svadba.

Cesta opat polnacka ale fajn.

Ziadny velky provoz.

Do dive centra prichadzam skorej aspon stiham obed v rovnakej restike ako vcera. Cul davam na radu casnicky shrimov. Ti su uplne super.

Na ponor ideme opat len dvaja, cul ziadny snorchlisty.

Miesto ma nazov hanazovo wall (japonsky nazov).

Skaceme do vody, mensi problem zanorit sa ale uz klesam.

Najskor len pieskove dno ale neskor aj korali a kopa ryb.

Guide ma tentoraz uplne uprdele, ani sa nas nepyta na vzduch ani nic neukazuje. Hlavne si robi kopu fotiek. Moj buddy ma aj cervenu baterku, po nasvieteny na snekov maju hned krajsiu farbu.

Pod vodou nachadzame klietku s rybami. Guide sa hned do nej pusta roztrihava pletivo a rybicky su uz na slobode.

Prichadza top z ponoru. Nadherna zahrada ruzovych kvetin (take lopuchy ako spongie)

Po vynoreni nas nastastie necakal dazd.

Moj buddy mi moc malapascua neodporuca , budu tam kvanta potapacov, tu sme boli pod vodou len my traja.

Nasadam na stroj a zas nazad cez cely ostrov k tulang island.

Chcel som sem ist bocnou cestickou hned za santiagom ale jaksi neexistovala ale aspon som sa povozil po prirode.

Prichadzam na plaz pred ostrovom. Ta ma pekny piesok ale su tam domy a lodky.

Hned ma oslovuju prevozci lodiek ci idem na ostrov. Obzeram ho z brehu.

Plaz vyzera super ale moc tienu tam nevidim. Nuz plazovat budem este neskor na mojom tripe tak nazad k danao jazeru.

Cul uz platim vstup 15p ale zrejme ak by som pomalicky podliezol zavoru nic by sa nestalo.

Poziciavam kajak a uz som na jazere.

Moc mi kajakovanie nejde ale pohodicka.

Jazero ozaj pekne, na vode som len ja.

Je tu natiahnuty zipline ale slabota akurat, ze ide ponad vodu.

Odstavujem kajak, chlapik to uz balil, otvorene do 17.00. Dostavam gratis 15.min. Inak ani by som to nemusel zaplatit, bo sa ma pytal ci som uz platil.

Na ubytku citanie knihy,zbalenie sa.

Vecer vybehnutie do mesta na palickove maso. Chuj dal som si aj kuracinu, vac kosti ako masa. Jedol som proti telocvicni v takej totalne lokalnej diere.

V telocvicni sa odohraval basketbalovy zapas. Hrali stredoskolaci, dobry zapas

Na ubytku vyplatena motorka, aj to bol z toho vyvaleny, ze som to este nezaplatil.

Zajtra vraj jeepney do pristavu nejde, ponukol mi odvoz motorkou za 100p. To som odmietol.

Mini pokec s mojim spolubyvajucim. Je sklamany, ze tu neni ziadny nocny zivot.

Naklady :

Benzin : 75p
Kolaciky : 24p
Vstup do bukilat cave + parkovne : 25p (20+5)
Vstup do timubo cave + fee : 35p (30+5)
Ryza, shrimy v omacke : 165p (pitos sutukil)
2xpotapanie : 3000p (camotes fun dive)
Vstup k jazeru danao : 15p
45.min kajakovania : 50p
2xryza, 4xpork na palicke, 2xchicken na palicke : 65p
Motorka 24hod : 400p (z ubytka)


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.042s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb