5.den - camotes island (potapanie)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Camotes Islands
February 15th 2019
Published: February 17th 2019
Edit Blog Post

Rano ma moj stary spolunoclaznik nepotesil informaciou. Vraj som chrapal a on nemohol spat. Nuz riziko dormu.

Ale i tak nechapem naco leze stary chren do dormu. Som myslel, ze stary paprdovia z australie sem chodia na mlade filipinky.

Vonku je dost zamracene, no i tak si berem motorku.

Na radu domaceho idem z ubytka dolava na pumpu. Tu zistene, ze to je asi najdrahsia pumpa na ostrove (54p vs 49p co som neskor nasol).

V nadrzi boli este 2palicky. Za 100p mi to vysvietilo naplno.

Z pumpy nazad do mesta.

V najvacsej pekarnicke v meste kupujem na ranajky par kolacikov.

Su tu aj stoli, takze v pohode sa tu da posediet.

Obsluha moc mila nebola.

Smer santiago beach, po pobrezi okolo pristavu puertobello.

Na more prakticky ziadny vyhlad az na maly kratky usek. Slo sa cez dedinky a dzunglu (proste palmi jak u nas stromy).

Cesta v pohode, na niektorych miestach vsak vymoly, resp len hlinenna cesta.

Obcas policko a na nom kravy ale nic extra.

Premavka mala. Auta skoro ziadne, hlavne motorky, par tricyklov a jeepney (nie velke ale male ako mirkolety v timore).

Prichadzam na plaz. Bohuzial odliv takze nic moc pohlad.

Spusta sa dazd, skovavam sa pod vybudovane slamnne dazniky. Pri nich stolik a na nom uviazane plastove sedacky. Dalej su tu na pobrezi aj kamenne stoliky.

Skysol som tu na dobru hodinku.

Prechadzka po plazi.

Piesok pekny, more ciste. Na pravej strane na kopci luxusnejsie ubytka, na plazi napravo par plazovych restik.

Na lavej strane plazi obycajnejsie ubytka, domy.

Pozitivum, ze v mori kotvili len 3lode.

Vybral som sa napravo, prechadzam mostik nad stokou co prudi do mora (nie moc spinava).

Skaly su pekne vymlete od vody do vysky asi 3m, no ale to bude asi z minulosti, i ked schodiky z rezortov koncia v tej vyske.

Jeden domaci starsi ujko mi vravi, ze mozem pokracovat po vode az k dalsej izolovanejsej plazi (je tam rezort), vraj voda mi bude len po prsia.

Nerobim to a idem nazad.

Zastavujem sa v dive centre (je tu jedine).

Dnes maju ponor o 13.00, mam tu byt o 12.30, zajtra nevedia ci bude dalsi, tak to berem. No len mi to trochu naburalo plany, bo mam cas len 2.5hod. Iste je, ze dnes vsetko neobehnem, nevadi, zoberem motorku aj zajtra.

Po hlavnej cez dedinky si to valim k Lake Danao Sakanaw.

Tu zavora s napisom stop a oznamom, ze sa vybera vstup 15p.

Chvilu stojim, nik nechodi tak zavoru podliezam.

Prichadzam k jazeru. Tu zas oznam, 5p za parking. No zas nikto ku mne nejde.

Par restik, zipline a pozicanie slapadla, kajaku alebo lodky.

Jazero pekne velke.

Od pozicovne vodnych dopravnych prostriedkov pokracujem cestickou pri jazere.

Bohuzial ziadne vyhlady, iba restika z ktorej bol mensi vyhlad. Inak zbytocna cesta. Ha teda nie zbytocna, cez cestu mi prebehol maly sladkovodny krokodil (udajne su v jazere, tak tipujem, ze to bol on, proste daky jaster co vystartoval z vody s utekal do kopca)

Pol hodinu kajaku stoji 50p, tak vravim, babe, ze zajtra si to dojdem odskusat a mozno dam aj zipline ale to musim najskor omrknut.

Na ubytko prichadzam z bocnej cesty co vedie popri letisku (na mape to tak vyzera, v skutocnosti som tam nic nevidel)

Tu hadzem do kapsicky prachy, nemal som tolko u seba na vyplatenie potapania, vyuzivam zachod. Konecne to normalne splachlo a nemusel som pouzivat kybel.

Vyjdem von a tam pohroma. Zas sa rozprsalo a fakt dost.

Nuz berem knihu a citam na krytej terase. Tu jeden dlhy stol, dve kresla a lavica.

Chvalabohu dazd prestal po pol hodine, nuz potapanie stiham ale obed nie.

Zle som zabocil a siel som totoznou cestou ako 1x, t.j. obkluka.

Prichadzam na cas. Fasujem dlhy neopren, plutvy, topanky a masku.

Vypisujem dlhe lejstro o sposobilosti atd. Som uz po predu vyplnil kolonku dead 😊

Na ponor ide este jeden chlapik. cestuje 6mesiacov, toto su jeho posledne dni, vacsinu bol v indonezii. Tam by si chcel niekde otvorit dive centrum ked pojde do dochodku. Odporuca mi alor a raja ampat. Tam sa da uvytovat u domacich cca 20€ aj s jedlom.

Na lodi budeme mat aj dvoch snorchlistov. Fra par co dlhodobo byva na bohole, na lod nastupuju aj s flasou alkoholu vo vedre s ladom.

Strasne moc banujem, ze som nebookol to ubytko tu resp nesiel sem na blind. Uplna pohodicka to tu je. Clovek ma hned blizko plaz, restiky. Nabuduce serem na prachy a uprednostim lokalitu pred cenou.

Jeden chalan tu mal vcera svadbu s filipinkou, oslavovali az do 8.00 druheho dna. Dost ludi tu chodi s filipinkami. Niektore vyzeraju stastne, niektore nie a niektore to vsetko len predstieraju.

Nastup na lod. Ta je klasicka filipinska s dvoma vahadlami po stranach.

Nejdeme moc daleko. Do vody skaceme.

Skuska ci mam dost zavazia (5kg), ok. A ide sa dole.

Hned zrada, zabudol som si naplut do masky. Parada, cul sa mi zahmlieva.

Ponor fajn (old cementery), dost ryb, par ostrovcekov s koralmi. Videli sme aj uplne bohovskeho sneka. Cierne telo, zelene skvrny a cervene tikadla.

Na to, ze som naposledy potapal v septembri som vydrzal predpisanu max hodinu co bola dohovorena. Moj buddy je advance som sa bal, ze kvoli mne pojdeme skoro hore. No ale zas sme neboli moc hlboko. Max 19m. Prvy krat som mal na ruke aj pocitac (hodinky). Rozumel som tam len casu ponoru a hlbke, no ta mi bola na dve veci ked to bolo v stopach a nie metroch.

Po vynoreni sok. Vonku prsi. Nalodenie na lod a strasna zima.

Uplne som sa triasol.

Snorchlovaci neboli vo vode.

Po ukotveni som naplnil more, odovzdanie vystroje a dohodnute potapanie aj na zajtra v rovnakom case. Potrebujem sa rozpotapat inak by som uz nesiel. Platit budem az zajtra vsetko naraz. Ina dovera.

Padam hned do prvej restiky pri dive centre, je to prakticky ich restika.

Davam mini chobotnicky s ryzou. Ako som dojedol zacalo zas prsat tak objednavam este bananovy sejk.

Ten neskutocne dlho robili. Aj obsluha bola dost nevsimava a usmevy boli take na silu.

Plan bol si ist pospat na plazi pri slnecnikoch. No ako som k nim prisiel zas sa spustil dazd.

Na priestranstve pred kostolom nacvicovali deti dake vystupnie. Hadam aj 50ks, repraky a pokyny od ucitelov. Kazde dieta malo na sebe cislo a pismenko.

Po ustati dazda sadam na motorku a smer ubytko.

Tentoraz uz idem po hlavnej. Pred cielom sa spusta opat dazd. Nahadzujem prsiplast.

Detom co idu zo skoly dazd neprekaza. Este v nom aj tancuju.

Na ubytku izba zamknuta, chuj to zamkol, ja kluc nemam, tak mi prichadza recepcny odomknut.

Po slabej sprche dvojhodinovy spanok.

Vonku furt prsi, tak pokracovanie citania knihy.

Hlad ma nuti ist von, hadzem prsiplast a v mensom dazdi idem na trh pri mori. O 20.00 uz pomalicky balia.

Kupujem vyprazane kura.

Nazad okolo telocvocne (?) kde opat muzika ale dnu takmer nik.

Na ubytku stol obsadeny inymi hostami co tam jedli, tak sa skladam na schody co vedu na dalsie poschodie.

Po jedle len citanie knihy a pisanie dennika

Nieco po 22.00 pocujem z telocvicne mimo muziky aj zivy vstup. Takze asi to tam zacina neskor. Uvidim ci to bude aj zajtra a ak nebudem unaveny a nebude prsat behnem tam kuknut na motorke i ked v noci na nej nerad jazdim.

Moj spolubyvajuci skusal dole nabalit pracovnicku.

Naklady :

Motorka z ubytka 24hod : 400p
Benzin 1.83l : 100p
5xkolaciky : 19p
Chobotnicky, ryza, bananovy sejk ( pitos sutukil) : 185p (120,15,50)
3xvysmazane kusky kurata, ryza : 55p



Advertisement



Tot: 0.12s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb