226-229 ps teksten på bildene har forflyttet seg. Sorry!

Philippines' flag
Asia » Philippines » Boracay
April 5th 2012
Published: April 5th 2012

For å komme til Boracay fra Cebu har du i grunnen to ruter. Fly til Caticlan og ferje derfra eller fly til Kalibo, kjøre til Caticlan og ta ferje. Vi tok den siste fordi...vel, det var det alternativet vi fikk.

Det er egentlig lite stress. Da vi ankom Kalibo, stod det masse busser (vans) utenfor som skulle ha type 250 pesos for kjøreturen og ferja (ca 30 kr). Så vi tok det. Det som ikke ble nevnt var at når man skal ta ferje fra Caticlan må man betale terminal fee 50php og environmental fee 75 php. Dette får du kjøpt i to forskjellige luker (rett ved siden av hverandre). Litt i grann kaos, da ingen forteller deg dette. Etter å ha kjøpt diverse billetter, gått gjennom sikkerhetskontroll var det på tide å gå på båten. En liten båttur på 15 min og du er fremme. Hadde store forventninger til øya (hørt så mye bra) og hotellet som skulle ha en av øyas beste barneklubber. Best Western Tropics er noe slitt, men har store rom. Bassenget kunne nok ha blitt renset, men det er plen rundt om, så det går an å gjøre litt akrobatiske øvelser😊 Barneklubben, spurte mor? Vel, wiién funket ikke, så det var ikke noe særlig til barneklubb. Men, vi bestilte dette hotellet pga wifi på rommet( funket ikke) og barneklubb. Hmm, ja, men hvis negledamen ikke har time, kan hun se etter gutta. What the f????? Det står til og med på nettsiden deres at de har en super barneklubb...Sigurd gikk innom klubbrommet. Et lite rom med 4 leker. There you go!

Ok, drit i barneklubben. Time for beachen😊

Ehhh...say what? Hele stranda var belagt av et grønt teppe av algegress. Pussig at hver gang vi drar et sted som er kjempevakkert (sies det), så er det ikke det... Ble veldig skuffet selvsagt. Tenkte at Boracay kan du få gratis.

Vel, dagen etter byttet vi hotel til Alice in Wonderland. SLitt og ikke pent, men billig og passe for oss. Aircondition funket svært dårlig, bare på en side av rommet, så vi måtte flytte sengene så vi lå i "kaldsonen".

Dette hotellet er egentlig en masse bungalower, noe som gjør at det er mye plass her og det var deilig for Lukas å kunne øve på å stå på hender, gjøre en araber, flikflak og hva det ellers heter.

Vi tok oss en tuktuk tur rundt øya forleden. Der fikk vi sett litt av hvordan lokalbefolkningen bor. Det er jo alltid interessant. Kjørte til en strand som heter Puka Beach. Veldig fin og ikke noe gress eller noe sånt. Vi kom ganske sent, så gutta fikk badet i solnedgangen.

Rasmus fikk seg en omgang øyekatarr, så det heter øyedråper nå.

Igår tok vi en båttur litt utenfor Boracay. Fantastisk klart vann, hadde vores egen båt. Betalte 1500 php for 4 timer, ca 170 kr. Vi fikk snorklet, badet, sett og solt😊

Boracay er nok fantastisk, hvis du drar utenom mars/april (pga gørr i vannet) og ikke har reist så mye som vi har. Det er blitt vanskelig, etterhvert, å imponere oss da vi ser og opplever så mye. Øya er veldig billig ifht andre øydestinasjoner, men det er lite å kjøpe her. Ja, annet enn drikke og mat. Og boardwalken langs stranda er helt utrolig!

Idag er det tilbake til Kalibo. Vi skal dra til Hong Kong imorgen, hvor vi skal møte onkel dunkel😊

tuk tuk fra havna til hotellettuk tuk fra havna til hotellet
tuk tuk fra havna til hotellet

for et ansiktsuttrykk. My God

Tot: 0.107s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0736s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb