Afscheid Siddhartha

Asia » Nepal » Pokhara
March 11th 2011
Published: March 23rd 2011

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Singing a song... 41 secs
Vrijdag werd onze (voorlopig) laatste dag in de Siddhartha School. We zullen de leerkrachten - en de kindjes natuurlijk ook - toch wel missen na 5 (meestal) erg aangename weken.
Niet gevreesd want eind april lopen we normaal gezien nog enkele dagen stage op deze school op vraag van de directeur Yam.
De laatste minuten op school waren verrassend: Tika- onze collega leerkracht- inviteerde ons om morgen samen een wandeling naar de Pakoda Stupa te maken. Verder werd ik aan de schoolpoort door verschillende leerlingen opgewacht. Een meisje uit Class 8 gaf me 18 soera's (Nepalese armbandjes) als afscheidscadeautje!

's Avonds werden we verwacht in een chique restaurant in New Road vlakbij school. Het werd een gezellige bedoening met veel te veel eten! Toch kregen we het even koud en werden we allemaal stil toen we het nieuws over Japan te horen kregen...

Een nieuwe dag brak aan met een trilling onder ons slaperig hoofd. Nee - het was niet de wekker die afliep maar een naschok van de aardbeving in Japan.
Nadat we goed en wel uit ons bed geraakten, gingen Jeroen, Ilse en ikzelf erop uit richting Damside om onze wandeling met onze vriend Tika te beginnen.
Na een dik uur wandelen bereikten we ons doel: Pakoda. Wat we boven (en onderweg) te zien kregen, was hoogstwaarschijnlijk het meest prachtige uitzicht sinds ons verblijf in Pokhara. Ooit al de Himalyagebergten weerspiegeld in het Phewa Lake gezien? Zeker de moeite waard!
Na een vers gefrituurd visje en een frietje zeiden we hem goeiendag.

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0217s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb