Kathmandu: first impressions


Advertisement
Nepal's flag
Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
January 22nd 2008
Published: January 22nd 2008
Edit Blog Post

Namaste! (Hallo!)

Na een vermoeiende reis ben ik dan toch in Kathmandu beland.
Mijn vlucht van Parijs naar Bahrein is vlot verlopen maar in de luchthaven van Bahrein heb ik vijf uur vastgezeten. We moesten wachten omdat het vliegtuig van een bende Arabieren vertraging had.
Daardoor kwam ik veel later in Bangkok aan. Elke, Heleen, Jurgen en Wouter zaten in Kho San Road op mij te wachten dus die waren al redelijk ongerust omdat ik zo lang wegbleef.
Bangkok ziet er wel een coole stad uit; een tropisch klimaat, vriendelijke mensen (waaronder heel veel backpackers) en fantastisch eten.
Nog een geluk dat Wou een guesthouse en een vlucht geregeld had, zo hadden we nog tijd voor een gezellig avondje in een restaurant.
De gebouwen/monumenten zal ik pas in juni ontdekken, door de vermoeidheid heb ik geen foto's genomen.

Zondag ben ik dan in Kathmandu aangekomen. Zion kwam mij in een busje oppikken en ik werd meteen met de hectische verkeerssituaties geconfronteerd. Hier moet je echt een stuntpiloot zijn. Er staan misschien wel ergens verkeerslichten of - borden but who cares?
Ik zat nogal versuft door de reis maar ik heb verschillende keren gedacht "we zijn d'eraan"... 't Is hier nog veel erger dan in Afrika.

De eerste week zit ik nu in een huis buiten het stadscentrum met nog andere vrijwilligers. We krijgen nu vier uur taal- en cultuurlessen per dag. 't Is wel grappig wat voor een mix hier bij elkaar zit. Vincent is een Fransman uit Toulouse die het Engels van Allo Allo hanteert, Gulsham is een Canadese van Indische origine, Josh is een Londense hippie met extreem scheve gedachten, Karsten is een Deen en Sarah een Australische.
In het weeshuis zullen de kindjes niet veel Engels spreken dus we moeten het Nepalees goed onder de knie krijgen, volgende week is er zelfs een examen.
Al een paar zinnetjes om te oefenen;

Malaai ashaa chha tapaaiharulai raamro chha.
Ik hoop dat jullie het goed maken.
Ke waak waak pani laagcha?
Do you feel like vomiting too?

Deze week bezoeken we de tempels en monumenten, dan laat ik wel iets meer weten!

Hawasta! (See you later!)
Greetings from Kathmandu,

Chadani
( Mijn Nepalese naam betekent Maan, niemand kon 'Veerle' uitspreken).


Advertisement



Tot: 0.049s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb