Oonskad blixtvisit i Indien

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
March 18th 2007
Published: March 18th 2007

18 och 19 Mars:
Sista dagen i Kathmandu blev inte sa handelserik. Sofie lag forkyld pa hotellrummet och Johan tog nagra promenader pa egen hand. Framat kvallen borjade Sofie kanna sig battre och vi gick aterigen till var favoritrestaurang. Maten var underbar och vinet likasa! Dagen efter flog vi tillbaka till Delhi. Den har gangen var vi battre forberedda pa Indien och indierna... Vi tog av erfarenhet det sakra alternativet, en "pre paid taxi", till ett hotell nara flygplatsen. Chaufforen forsokte under hela resan fa oss att byta till ett annat hotell trots att vi gang pa gang upprepade att "-No we want to go to the International Inn!". Dessutom var han frack nog att, aven han, be om dricks innan vi ens kommit fram. Hotellet var dyrt och skabbigt men det dog for en natt. Kvallens middag intogs pa grannhotellets ruskigt ackliga restaurang. Vi bad till hogre makter om att inte bli magsjuka pa nytt innan vi somnade i vara flackiga lakan.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb