Plan Kirgistan


Advertisement
Kyrgyzstan's flag
Asia » Kyrgyzstan
July 27th 2016
Published: July 27th 2016
Edit Blog Post

"Jurre, je hebt geen plan. Alleen een idee met een vliegticket." (Hilke Kieboom, 2016)



Beste lezers

Degene die mij een beetje kennen weten dat ik bij tijd en wijle in staat ben om met tamelijk impulsieve en idiote plannetjes op de proppen te komen. Dit is er één van. Ik liep al een tijdje met het idee om een tijdje naar de voor mij meest onbekende uithoek van de wereld te vluchten om te kijken of ik daar kan overleven, en te kijken hoe het er daar uitziet. Dat bleef een tijdje bij een wild maar onverwezenlijkt idee zoals zo velen anderen. Tot de zomerdag dat een verveelde ik vliegtickets aan het bekijken was om te kijken of er nog een spontaan vakantietje in zat deze zomer. Wat blijkt, Dusseldorf-Bishkek is dankzij Pegasus te bevliegen voor 500 euro (dat is de prijs voor een retourtje) zelfs als je de ticket anderhalve week van tevoren boekt. Omgerekend is dat zo'n 5 cent per kilometer. Voor dat geld kon ik dit avontuurtje natuurlijk niet laten links liggen. En zo was 'plan Kirgistan' geboren, al refereer ik terug aan de bovenstaande quote. Ik heb de resterende anderhalve week gebruikt om de verhalen van voorgangers te lezen om in ieder geval een beetje wegwijs te worden in het mooie Kirgistan en de fijne kneepjes van het solitair backpakken te leren, want al mag ik dan aardig bereisd zijn, in m'n uppie backpakken is voor mij de eerste keer.

Enfin, inmiddels ben ik begonnen aan dit avontuur. Voor degenen die benieuwd zijn wat ik allemaal uitspook zal ik een poging doen een blogdingetje bij te houden. Let wel, de dagen dat ik beschikking heb tot internet zullen zeer beperkt zijn dus updates komen onregelmatig. Naast m'n persoonlijke capriolen zal ik m'n blog ook versieren met de nodige anekdotes, al dan niet geografische of historische feitjes en achtergrond informatie zoals jullie mij kennen, mochten jullie net zoals ik geïnteresseerd zijn in het leven in de verre onbekende uithoeken van de wereld. Ook zal ik een poging doen tot het maken van foto's.

Adios!

Jurre

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb