Ett besök i Tottori

Asia » Japan » Tottori
October 16th 2008
Published: October 17th 2008

Idag har vi varit i Kyoto med Tommie och Chika. Vi blev trötta av det. Fast kul var det i alla fall. Vi åkte till ett ställe som heter Sanjusangendo där det finns 1000 buddhor i normaljapanstorlek och en bamsebuddha. 1001 buddhor blir det alltså totalt om jag inte räknar fel. De stod uppställda i långa rader inne i en stor byggnad. Ganska häftigt faktiskt. Tyvärr fick man inte ta några ... Read Full Entry

Photos are below

Kyoto TowerKyoto Tower
Kyoto Tower

Jag har sett större torn i mina dar.
En kul trioEn kul trio
En kul trio

Här hade de precis blivit utsläppta från sjukhuset.
Floden i KyotoFloden i Kyoto
Floden i Kyoto

Den här floden löper genom hela Kyoto. Eller de centrala delarna i alla fall.
HandtvättHandtvätt
Handtvätt

Här renar de sig för att kunna utföra sina ritualer på rätt sätt.
En orange byggnadEn orange byggnad
En orange byggnad

Såna här små roliga hus fanns utanför Sanjusangendo.
SanjusangendoSanjusangendo
Sanjusangendo

Tyvärr fick man inte ta några bilder på alla buddhorna där inne som sagt.

17th October 2008

Vad roligt att få se lite bilder på Mamis familj. Men vi undrar så när ni gick upp på morgonen för att hinna äta frukost samt fika två gånger innan kl.11? Behövs kanske inget bälte till brallorna längre? Kram Mamma o Pappa. Ps. Fick du spela på gitarren?
17th October 2008

En jättestor öken. Precis som i Danmark. Underbart. Du ser livsfarlig ut på "Finn ett fel"-bilden. Jag hoppas att du hade en vänligare min under den övriga tiden med svärföräldrarna. Vi tillägnar nog en film till dig imorgon.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.021s; cc: 10; qc: 41; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb