Ett besök i Tottori

Asia » Japan » Tottori
October 16th 2008
Published: October 17th 2008

Idag har vi varit i Kyoto med Tommie och Chika. Vi blev trötta av det. Fast kul var det i alla fall. Vi åkte till ett ställe som heter Sanjusangendo där det finns 1000 buddhor i normaljapanstorlek och en bamsebuddha. 1001 buddhor blir det alltså totalt om jag inte räknar fel. De stod uppställda i långa rader inne i en stor byggnad. Ganska häftigt faktiskt. Tyvärr fick man inte ta några ... Read Full Entry

Photos are below

Mer sandMer sand
Mer sand

Lite grönt har också letat sig in i öknen med tiden.
Mami i sandlådanMami i sandlådan
Mami i sandlådan

Glad ser hon ut att vara i alla fall.
En brant backeEn brant backe
En brant backe

Här fick man kämpa sig upp för att kunna se havet.
Backen igenBacken igen
Backen igen

Så här brant var den alltså.
UnderligtUnderligt
Underligt

Det var tydligen någon som tyckte att det var en bra idé att släpa med en barnvagn upp på kullen mitt ute i öknen.
En konstig hästEn konstig häst
En konstig häst

Tyvärr passade jag inte på att rida själv.
Jag och havetJag och havet
Jag och havet

Uppe på kullen i öknen.
HavetHavet
Havet

Simmar man ut här kanske man till slut hamnar i Kina.
KonstigtKonstigt
Konstigt

Ett barn som springer. Och så jag då.
Tottori SakyuTottori Sakyu
Tottori Sakyu

Den här stenen visar att man snart kommer till öknen ifall man nu inte skulle upptäcka det själv.
FotbadFotbad
Fotbad

Här försöker jag få bort all sand mellan tårna.
HiranosHiranos
Hiranos

Här är hela familjen. Förutom en bror och Mami. Plus en flickvän.
Familjen igenFamiljen igen
Familjen igen

Blev tyvärr inte så jättemånga bilder på folk., men jag har några filmer som jag ska visa vid ett väl valt tillfälle.
Berg och små husBerg och små hus
Berg och små hus

En liten väg vid kusten.
Koji och MichikoKoji och Michiko
Koji och Michiko

Här stannade vi till vid en rastplats för att se oss lite omkring.
Havet igenHavet igen
Havet igen

Några små öar och sådär.
Big surprise!Big surprise!
Big surprise!

Något fångar hela Mamis uppmärksamhet.
Ett kort tagit från bilenEtt kort tagit från bilen
Ett kort tagit från bilen

Skulle bara ta en bild på hamnen, men när jag kom hem märkte jag att jag också hade fått med Sadako som kravlar upp ur havet.
Massa gröntMassa grönt
Massa grönt

Så här ser en stor del av Tottori ut.
Den ettårsdagDen ettårsdag
Den ettårsdag

Parfait med spännande saker i var en del av firandet.
Tåget till KyotoTåget till Kyoto
Tåget till Kyoto

Chika, Tommie och Mami vet ännu inte om att japan-guide.com lurade oss att gå av på fel station när vi skulle till Sanjusangendo.

17th October 2008

Vad roligt att få se lite bilder på Mamis familj. Men vi undrar så när ni gick upp på morgonen för att hinna äta frukost samt fika två gånger innan kl.11? Behövs kanske inget bälte till brallorna längre? Kram Mamma o Pappa. Ps. Fick du spela på gitarren?
17th October 2008

En jättestor öken. Precis som i Danmark. Underbart. Du ser livsfarlig ut på "Finn ett fel"-bilden. Jag hoppas att du hade en vänligare min under den övriga tiden med svärföräldrarna. Vi tillägnar nog en film till dig imorgon.

Tot: 0.031s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 15; dbt: 0.0139s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 986.9kb