Mt. Fuji

Japan's flag
Asia » Japan » Shizuoka » Mt Fuji
November 7th 2012
Published: November 7th 2012

De reden waarom ik vanuit Tokio naar hier was gekomen was om de Mt. Fuji tour mee te doen die door het hostel
'K s House Mt. Fujizelf wordt georganiseerd. Ik had de hele avond ervoor het weerbericht voor de dag erop nagekeken in de hoop dat er verandering zou komen voor de volgende dag. Maar het gaf steeds aan dat de kans op regen vrij groot was en er redelijk wat bewolking ging zijn. Maar toen ik opstond was er niks meer of minder dan een helderbauwe hemel te vinden wat voor een adembenemend zich op Mt. Fuji zorgde. Het is een vulkaan, die met zijn 3776 meter de hoogste berg is van Japan.

De tour zelf begon rond 9 uur 's morgens en duurde ongeveer tot 18.00 's avonds. We hadden de hele dag een gids te beschikking die ook in het Hostel werkt en we hadden een kleine bus die ons naar de verschillende plekken bracht.

We gingen van start door de 4 poorten te bezoek die de vroegere pelgrims moesten doorgaan alvorens de vulkaan de beklimmen. Mt. Fuji is sinds lang een plaats waar men heenging als bedevaart. De vulkaan die laatst uitbarstte in 1709 wordt als heilig beschouwd en speelt in de Japanse cultuur een grote rol.

Na de poorten en de gedenkplaats aan de voet bezocht te hebben ging het met de bus naar de niveau 4,5 wat volgens de gids het beste uitzicht had en niet niveau 5 wat vandaag de dag als basis wordt gebruikt voor de beklimming. Je mag trouwens officieel alleen tijdens de maanden juli en augustus beklimmen. We zijn ook even gestopt op niveau 5 maar dat voelde erg toeristisch, als een klein dorpje in zwitserland, inclusief chalet.

Na de lunch gingen we naar de ijsgrot, dat tot wereldoorlog 2 gebruikt werd als frigo. Het was een hele belevenis om daar door te maneuvreren. maar het was het waard. Hierna gingen we naar het 'zelfdodingsbos' of Aokigahara. Dit bos werd en wordt nog steeds regelmatig gebruikt door wanhopige Japanners om zelfmoord in te plegen.
Het bos zelf lijkt weggelopen te zijn uit een "Lord Of The Rings film" doordat de wortels van de bomen niet in de grond kunnen doorgroeien (de grond bestaat enkel en alleen uit lava met wat aarde erover)

Als afsluiter ging het naar lake Motosu, een van de 5 meren die zich aan de voet van de vulkaan bevinden. Lang geleden was het eigenlijk 1 groot meer maar de lava die bij een uitbarsting vrij kwam, besliste daar anders over. Hierdoor onstonden ook meer dan 100 grotten, waarvan de 'ijsgrot' er 1 van is.

Geniet van de foto's want het staat voor mij nu al vast dat dit 1 van de 5 mooiste dingen is die ik in Japan ga gezien hebben. Een absolute aanrader dus !

9th November 2012

Hallo Sam,ik heb weer veel bijgeleerd over de geschiedenis en gewoontes van Japan.Ook je mooie foto's geven een goed beeld van Japan.Tof te lezen dat je zoveel mensen ontmoet waarmee je kan verder trekken.Nog veel plezier,grts Marcel

Tot: 0.156s; Tpl: 0.01s; cc: 18; qc: 69; dbt: 0.0863s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb