Kanazawa


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Ishikawa » Kanazawa
November 8th 2012
Published: November 10th 2012
Edit Blog Post

Op donderdag 8 november ging het van Mt. Fuji naar Kanazawa. In vogelvlucht zou dat nog meevallen maar er is geen directe verbinding met de trein. Ik moest eerst een bus nemen naar Mishima station, dat duurde ongeveer een 2 tal uur en ging voornamelijk over kronkelige wegen. Vanuit mishima moest ik een Shinkanzen nemen (aka 'bullettrain") naar Tokio. Vandaar ging het opnieuw met een Shinkanzen naar Echigo-Yuzawa en nadien ging het met een boemeltrein naar Kanazawa. Ik was vertrokken om 10.45 uit het hostel in Mt. Fuji en arriveerde in het guesthouse omstreeks 20.30. Een snelle rekensom leert mij dat ik die dag in totaal 9 uur en 45 min onderweg was.

Het guesthouse, waar ik verbleef, was een beetje zoals een hostel maar dan nog kleiner. Het ging hem eigenlijk om een oud huis waar vroeger kimono's werden gemaakt en er hing een zeer familiale sfeer dankzij de gastvrouw. Toen ik 's avonds aankwam had ik uiteraard nog niet gegeten maar men had net eten klaargemaakt voor iedereen in het guesthouse waaronder een ouder koppel uit Nederland en een Belg uit Brakel. Het eten was zeer lekker en ik werd er meteen met open armen ontvangen.

De volgende dag zat het weer niet echt mee, het was de hele dag welsiwaar droog maar het bleef de ganse dag ook overtrokken. De reden waarom ik zover was gereist was voornamelijk om de Kenroku-en. Dit is een oude private tuin en wordt beschouwd als 1 van de 3 beste tuinen in heel Japan. Hij telt een 8750 bomen en 183 verschillende soorten planten, men vind er ook de oudste fontein in Japan. Kijk naar de foto's om je een beeld van de tuin te vormen.

Verder ben ik naar het 21st century Museum of Contemporary art geweest maar dat viel eigenlijk wat tegen mede door het feit dat meer dan de helft gesloten was in voorbereiding van een nieuwe tentoonstelling. Ook het Kanazawa kasteel heb ik een bezoekje gebracht. Dit groot en goed gerestoreerde kasteel bevind zich vlak naast de Kenroku-en tuin en die tuin behoorde oorspronkelijk tot het kasteel. Het kasteel zelf werd in 1583 gebouwd, brandde af, werd heropgebouwd en brandde nog eens bijna volledig af tijdens de grote Kanazawa brand in 1759. Werd nogmaals heropgebouwd maar brandde een 3de keer af en had ondertussen ook af te rekenen met een aardbeving. Men heeft een deel gerestaureerd en men is nog steeds bezig met de rest.

In de voormiddag was ik ook naar de "Ninja tempel" geweest. In tegenstelling tot wat men zou denken had deze hoegenaamd niks te maken met Ninja's maar het is gewoon een toepasselijke naam. Hij zit namelijk bijzonder ingenieus in elkaar. Men mocht, ten tijde van de bouw, niet hoger den 2 verdiepingen bouwen maar toch bezit het niet minder dan 7 verschillende niveaus en zit het boordevol valstrikken en verborgen doorgangen. Vandaar komt dus de naam.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement



Tot: 0.14s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 69; dbt: 0.0707s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb