Takayama


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Gifu » Takayama
November 10th 2012
Published: November 11th 2012
Edit Blog Post

Zaterdag 10 november ging ik naar Takayama als daguitstap vanuit Kanazawa. Ik zat lang te twijfelen of ik er heen zou gaan of niet. Ik zou namelijk met hetzelfde probleem als gisteren worden geconfronteerd, namelijk geen directe treinverbinding. Ik besloot het uitendelijk toch maar te doen en ik zat alles bij elkaar opnieuw een dikke 5 uur in de trein. Hoewel ik moet toegeven dat het landschap die ik moest doorkruisen bij wijlen adembenemend mooi was. Zo mooi zelfs dat de weg naar Takayama, dat zich in een dal bevind, misschien zelf mooier is dan het stadje zelf. Ik heb een kort filmpje bijgevoegd om jullie een idee te geven van het landschap dat je doorkruist om tot Takayama te geraken.

Takayama zelf is niet bepaald groot, op een 3 à 4 uur ben je volledig rond. Het is gekend omwille van zijn festivals in april en oktober. Je vindt er ook een oud gedeelde dat zeer goed bewaart werd maar helaas huisvesten al die huisjes vandaag de dag allemaal souvenirwinkeltjes.
Je kan in het stadje een mooie wandeling maken, wat ik heb gedaan. Zo kom je ondermeer langs enkele tempels, een kerkhof waar de bomen tussen de grafzerken groeien, wat wel een speciaal beeld gaf. (zie foto). Het was onderweg naar daar en in Takayama zelf goed te merken dat ook de herfst hier zijn intrede gemaakt heeft. Dit zorgde voor een mooi kleurenpalet.

Veel meer kan ik eigenlijk niet kwijt over Takayama, buiten dat het vroeger gekend was om zijn kwaliteitsvol hout en zeer bekwame timmermannen.

Morgen begeef ik mij naar Kyoto voor het laatste deel van mijn reis in Japan.








Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



11th November 2012

Volg je dagelijks op de voet.Geniet ervan
12th November 2012

Wat een mooi kleurenpalet! Prachtige natuurbeelden! Alé dan is de trein daar ook altijd een beetje reizen? ;-)
12th November 2012

zeer mooie kleuren inderdaad. Er volgen nog mooie foto's van herfstkleuren vanuit Kyoto.
17th November 2012

En kennen ze daar vertragingen met de trein? ;)

Tot: 0.16s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 64; dbt: 0.0851s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb