6.den - Kyoto (Fushimi Inari Taisha)


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
May 17th 2016
Published: June 8th 2016
Edit Blog Post

Na ranajky opat jogurt s dvoma sendvicmi a smer dalsi top turisticky ciel, Fushimi Inari Taisha.

Tentokrat na stanici nijo nastupujem na spravny vlak, uz si davam na tie vlaky radsej pozor.

Dokonca na hlavnej stanici v kyote bez problemov prestupujem na pripoj do Inari. Stanica je dobre znacena, zabludit sa neda.

Skoda, ze sa ale neda dostat k sinkanzenu, som si ho chcel odfotit ale treba najskor prejst cez turniket.

Ludia su na nastupistiach velmi disciplinovany, pockaju kym vsetci vystupia a az potom nastupuju. No len ma sere,ze vsetci co nastupuju ostavaju stat pri dverach, este by som pochopil ak by vystupovali na dalsej stanici ale oni nie, stoja tam jak take ciciny, hlavne,ze v strede vozna je kopa miesta.

Tak teda moj vlak sa pekne zaplnil, skoro vsetci vystupovali tam kde ja.

Kopa skolakov v uniformach, turisti z roznych kutov sveta. Dost zaludnene ale ako clovek postupoval vyssie tak ludia ubudali.

Cervene brany vyzerali skvelo, vzdialene boli od seba cca 0,5m, na niektorych miestach brany chybali resp ich natierali ale i tak uplna bomba, len to kvantum ludi.

Uplne navrchu ludi minimum a mozem povedat,ze tam sa mi aj brany pacili najviac. Pekne zasadene v lese, slnko robilo zaujimave efekty cez listy, vsade pokoj.

Vzdy po par desiatkach metroch (mozno aj stovkach) bola budova s obcerstvenim a samozrejme neake hrobky.

Odlovujem tu aj jednu kesku,trocha potrapila.

Cestu nazad volim bocnu ulicku, cestou dole par chramov.

Cesta ma vyplula na hlavnom namesticku. Tu furt kopa ludi. Japonci si kupovali rozne priania a tie potom privazovali k stojanom. Niektory zas zvonili zvonmi, potiahli za snurku a uz to zvonilo.

V ulicke s jedlom neodolavam a davam si predrazene nudle. Jednej babe sa prekotili, tak si ich chuda moc neuzila. Inak uplne som cakal,ze sa to stane aj mne.

Na spiatocnej ceste ma chytilo volanie prirody, na hlavnej stanici som veru riadne dlho hladal zachody, uplne zasite na konci nastupiska, neskor zistene,ze boli aj pri mojom nastupisku. Zasity tu bol aj kut pre fajciarov, presklenna budka plna dymu, tak ako na letiskach.

Zaujali ma tu baby co si tu razitkovali dennik (?). Na ubytku som bol pouceny,ze v kazdej vacsej stanici je volne pristupne razitko s nazvom a erbom stanice.

Nasadam opat smer nijo zastavka, som si chcel kuknut hrad aj z druhej strany ale nic cez hradby nebolo vidiet. Pred hradbami este aj vodna priekopa.

Pred opustenim stanice si este prvy krat dobijam icoca kartu. Uplna jednoducha vec,len ja som to samozrejme skomplikoval. Podarilo sa mi ju dobit az na 3x aj to v japonskom menu (ma to aj ang ale furt ma to vyhadzovalo,bo som rychlo stlacal tlacitka a nestihalo mi to). Pri poslednom kroku mi pomohol japonec za mnu.

Odtial presun do imperial parku (trochu zachadzka), tu len lezanie na lavicke a vychutnavanie slnecnych lucov.

Skolaci tu mali zrejme telesnu vychovu, hrali rozne hry.

Po odpocinku a sprche smer nocne (po 19/00) kyoto.

Vybral som sa k Nishiki marketu. Ano vedel som,ze uz bude zavrety, fakt nepochopitelne otvaracie hodiny do 18/00.

Ako som cakal 90%!o(MISSING)bchodov zavretych. Obchodiky su v krytej pesej zone.

Tak teda prefrcanie tadeto a prechadzka uzkou ulickou blizko rieky. Na restikach vyseli fajn lampiony, dobre to tu bolo.

Parkujem v dakej restike, vybieham na horne poschodie a objednavam si spicy jedlo. Velka chyba. Neskutocne vela stiplaveho cili a k tomu taka divna zelenina, po zakusnuty do zeleniny mi hned navreli pery, hned trpka chut, po zapiti vody zas horka chut. Brrr vyjedol som len maso a ryzu. Pery navrete este dobrych 10.min po odchode z restiky.

Potom uz len rychlo presun na ubytko, vonku uz dost zima.

Este ako som prebiehal cez neaku mini ulicku, tak tam boli nasackovany ochrankari v oblekoch, ktovie koho cakali. Aj po mne divno kukali ked som im prebehel cez ich rajon ale pohoda.

V lobby na ubytku zasa novy ludia, skoda,ze tu uz neni sapporo, s nou bola fakt sranda.

Opat dalsia japonka co sa dosla modlit za manzela, to je uz tretia v ubytku. Robi ucitelku v skolke, ang nic moc ale aspon sa snazi, furt sa jeduje ked hovorime po anglicky, vraj sme v japonsku tak treba po japonsky. V europe bola len v spanielsku, dokonca si nenechala ujst coridu (byk prezil)

Je tu aj jeden taiwansky mlady par (?), co mi este vcera sapporo vysvetlovala, tak vraj cestuju bez penazi a zarabaju si popri cestovani, zrejme nieco na sposob jessie co je uz hadam na ceste cez 2 roky a minula cca 2500dolarov a to sa pohybuje v europe. Ano da sa to, len sa clovek musi moc uskromnit, cestovat stopom, vyuzivat couchsurfing, pracovat popri cestovani v hoteloch od nevidim do nevidim, robit na farmach atd.

Japonci moc alkohol nepiju (teda aspon tito co som tu postretal). Zato singapurci co su tu, ti piju jak duhy. Samozrejme sa o alkohole bavime len v teoretickej rovine, nikto tu nic nema. Uz by sa patrilo otestovat sake.

Stary HK co spi podomnou ma 70 rokov, vyzera tak na 50 , je fakt v skvelej kondicii. Vravi,ze zajtra ide do nary, tak sa ku mne chtiac nechtiac natlacil, po chvili vsak pocita a zistuje,ze tam ide az o den neskor, chvalabohu. Zato tam ide zajtra jedna japonka z mesta pobliz tokia ale ta nevi po ang ani ceknut. Najskor sa dohadujeme na zajtra ale pochybujem,ze chapala co jej hovorim resp jej to tlmocili aj ostatny ale nic teda.

Skoda,ze uz musim toto mesto opustit, je tu este strasne vela veci na pozretie(ano dalo by sa toho stihnut kuknut viac ako som stihol ale naco sa zbytocne hnat,len aby som si volaco odfajkol zo zoznamu) a na ubytku je vzdy fajn parta. Jedny fajn ludia odidu, druhy pridu.

Zajtra presun do nary so zastavkou v uji. Predpoved nic moc, slnecno a strasne teplo, okolo 25C.

Jaj a tieto dni v denniku su neni priamo aktualne ale stare cca 2 dni, proste sa dennik nedal pisat ked bola kopa srandy v lobby.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y)

vlak nijo-inary - 200y (strhnute z icoca karty)
nudle v inari - 500y
vlak inary-nijo - 200y (strhnute z icoca karty)
dobytie icoca karty - 2 000y
extra spicy jedlo s ryzu - 820y
plnene pecivo - 180y

foto
Kyoto

Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb