5.den - Kyoto (bambusovy les)


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
May 16th 2016
Published: June 8th 2016
Edit Blog Post

Konecne dlhsi spanok az do 8/30, z postele ale aj tak vypadavam az o hodinu neskor.

Dnes je v plane len relax v bambusovom lese resp pri rieke Katsura.

Ranna sprcha, uterak zobraty z recepcie kde ich vcera pred koncom sichty vylozil recepcny. Ubytko zatial fajn.

Na ranajky do seba tlacim zeleny jogurt su susenym ovocim a orieskami, k tomu si davam 2 sendvice. Jogurt v pohode, ziadna exoticka chut. Australcanka (uci v japonsku ang) vravela, ze takyto druh vidi prvy krat v zivote.

Stary HK mi dava radu aby som si za 500y kupil pass na bus. Neobmedzene jazdy,lenze ja dnes planujem len dve jazdy, takze sa mi to neoplati.

Vonku teplo ale pod mrakom, kazdy chvilu sa moze spustit dazd.

Z ubytka smerujem na stanicu Nijo. Najskor som chcel nabehnut do metra ale potom som zbadal velku stanicnu budovu.

Opat pouzivam Icoca kartu, vlak ide o 3.min.

Ajaj chyba, nastupil som do expresu,ktory nestoji na stanici Saga-Arashiyama. Sa teda pekne preveziem. Inac hned mi to bolo divne aky luxusnejsi vlak to prisiel na nastupiste.

Prichadza cvakac listkov. Ukazujem mu icoca karticku, on mi nieco ukazuje na listku, hovorim mu,kde chcem vystupit. Prekrizil ruky (prekrizenie ruk, prstov v japonsku znamena nie), ang nehovori, ale pochopili sme sa,ze na najblizsej stanici mam vystupit a ist nazad. Nevybera odo mna ziadny poplatok,pokutu. Parada. Inak ostatny ludia museli doplacat este extra poplatok za expres vlak.

Vyskakujem az na stanici Kameoka (vzdusnou ciarou cca 8km od mojej povodnej stanice).

Inak dobre,ze sa mi stala takato chybicka. Videl som paradne kanony, hory a rozne policka. Medzi kanonmi tiekla rieka a nej par lodiek s turistami.

Moj povodny plan bol vyviest sa na stanicu Hozukyo a odtial ist pesibusom az k bambusovemu lesu, no lenze pocasie mi tento plan zahatalo. Tato stanica je nad kanonom, odporucam sa sem len tak previest a nevysjt zo stanice.

Kym sa clovek neodpipne moze teoreticky jazdit po celej trase vlaku.

No nazad teda uz idem lokalnym vlacikom, opat pekna krajina okolo.

Sledujem ludi vo vlaku, vobec sa mi nepotvrdili "zarucene spravy" z niektorych cestopisov co som cital, ludia sa chovaju vo vlaku tak ako u nas, rozpravaju sa, spia, pocuvaju muziku, citaju knihy resp kukaju do mobilu. Takze ziadne len spanie alebo cucanie do mobilu v japonskych vlakoch a ziadna komunikacia, je to totalny mytus.

Vyskakujem teda na stanici Saga-Arashiyama, pipam kartu, kredit mi to zhltlo len ako keby som siel z nija sem.

Pri stanici uz zvacsany pohyb turistov. Poziciavaju tu bicykle za 1000y/den.

Trochu som sa rozkukal a uz idem s mini davom smerom k bambusovemu lesiku.

Pri lesiku uz kopec ludi, pocujem dokonca cestinu ale ziadne klasicke vole nebo pico asi volaky intelektuali vycachli 😊

Tak teda vstupujem do lesika, ide sa prakticky len vybudovanym koridorom po asfaltke medzi bambusami. V jednej casti je odbocka aj do "divociny", mini okruh medzi bambusami.

Pri chrame v lesiku pocujem aj slovencinu, mlady par s karicku a s mini dietatom. Dost boli nasrany z kopca ludi a z toho,ze sa tu neda pohybovat s karickou.

Pri chrame cakali aj riksaci, niektory ludia sa dali odviezt.

Fotim si ich a zrazu oproti mne gejsa v sprievode 3 turistov, nestihol som zareagovat ale dost pochybujem, ze to bola prava gejsa. Co mi potvrdil aj recepcny. Ale zas na fotke by to nikto nespoznal 😊

Postupne sa asfaltka meni na hlinenu cesticku a zacina mierne stupat, ludi pomenej. les sa mi tu zda omnoho krajsi.

Z lesa sa dostavam do blizkeho parku, roztahujem sa na lavicke, davam horalku a relaxujem. Zrazu zacitim prve kvapky. Balim sa a pochodujem k vode. Hlupak stary som nechal nepremokavu bundu na izbe, mam tu v zasobe len dlhe tricko.

Este v parku boli turisti s bicyklami (neodporucam, strkova cesta,nic moc pre bicykle), videli tu opicu, ja take stastie nemam.

Na rieke sa plavi par lodiek.

Pada hnusny drobny dazd a este aj fuka.

Popri rieke je to uplna bomba, ak by bolo lepsie pocasie skvele miesto na relax. Clovek vidi rieku, v pozadi paradne zelene kopce, okolo chodia japonky. Jak v raji 😊

Cez most sa dostavam na druhu stranu rieky, dazd konecne ustal, je tu opici park ale ten nemienim navstivit, opic som uz videl az az a platit za ne to veru nie.

Normalne som v soku, v tejto casti je kopa smetiakov, tolko som ich za tu kratku dobu este nikde nevidel.

Pochodujem si proti prudu po asfaltke a vychutnavam si skvelu sceneriu.

Opat zacina poprchat, hadzem spiatocku, kotvim na ostrovceku medzi dvoma brehmi v pristresku a len tak cumim do vody a sledujem okolie.

Na obed skacem do obchodiku pri stanici Arashiyama. Kupujem si susi.

Vraciam sa na ostrovcek, pod dalsi pristresok. Sedi tu aj dochodca, debilko zacina krmit lietajuce prasata.

Zapaluje si. Fajciarov som tu moc nevidel, mozem ich za tu kratku dobu spocitat na jednej ruke.

Skoda pocasia, toto je zatial moja najlepsia cast vyletu (ono sa to lahko urcuje ked som tu aj s topankami len neake dva dni.)

Pri presune na stanicu Saga-Arashiyama zacina kvalitne mrholit.

Na stanici nastupujem na spravny vlak a podmeho na stanicu nijo.

Na kazdej zastavke pribudaju kvanta ludi, zvacsa uniformovany skolaci (zas len deti,uz ma to zacina srat).

Konecne vidim aj neakeho exota, farebne vlasy a piercing, takychto ludi som tu cakal viac. Zrejme sa sustreduju v tokiu, v nocnych hodinach.

Na jednej zastavke boli aj natlacaci do vlakov. Ale len kricali do mini megafonov aby sa ludia este viac a viac potlacili.

Po vystupeny prsi viac a viac.

Chvilu cakam na stanici a potom behom,bezkom,behotom, skokom, skockom, skokotom presun na ubytko.

Jak naschval par metrov pred ubytkom prestalo prsat.

Spcha a relax v posteli.Stary HK zas daval mudre reci ale moc som ho nevnimal.

Dazd ustal,tak podmeho do fastfoodu na jedlo.

Dal som si misku s ryzou a masom, polievka a voda je samozrejmost. Trosku stiplave ale fajnove.

Spusta sa mega lejak, prebehujem cez cestu do supermarketu.

Pri chladiacom boxe sa pohybovala obsluha s etiketami. Na tovar s konciacou spotrebou lepil zlavove etikety. Boli tu aj dva taketo stoli ale nakoniec koncim opat pri jogurte.

Pivo uz nekupujem, este som stale v soku z toho vcerajsieho.

Dazd furt silny, na ubytko prichadzam premoceny, este stastie za nepremokave veci, i ked bunda na pleciach trochu uz prepustala.

Juj este pri plateny som urobil velikansku chybu. Mal som platit 179y, predavcke som supol 180y a siel prec. Po par metroch za mnu niekto zacal utekat a to ona aj s vydavkom 1y (nieco menej ako 1cent), dala mi ho do ruky a zacala sa mi furt klanat, uplne som bol z toho v soku.

Na ubytku zas pribudli novy ludia. Zo vcera som tu len ja, sapporo a stary HK. Zvacsa sem ludia chodia len na jednu noc aspon tak vravel recepcny.

Po sprche zasa sranda v lobby.

Komunikujeme jak sa len da. Sapporo tu vsemozne gestikuluje. Zistene,ze aj ostatne japonky pri udive vydavaju smiesne pazvuky.

Japonci vraj maju narok len na 5 dni dovolenky za rok, ang sa v skolach ucia len pisomnou formou, skusky maju taktiez len formou testu (hovorim o statnych skolach kde vyucuju ang japonci,ktorych ang je na mojej urovni, teda nic slavne)

Sapporo vyraba maleho bozika aby zajtra neprsalo. Ten je zaveseny na nastenku. Ak bude nahodou zajtra prsat bozik sa otoci dole hlavou a bude sa to brat tak ,ze proste nemal naladu vypocut nase modlitby 😊

sapporo rozpravala ako sa modlila v chrame, okolo chodil mnich a sem tam ju slahal palicou po pleciach.

Do postele idem zas okolo polnoci.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164

vlak nijo - Saga-Arashiyama - 200y (strhnute z icoca kary)
obchod 406y - susi 298y, voda 108y
jedlo - 450y
obchod 179y - voda 2l 68y, jogurt 98y
vlak Saga-Arashiyama- nijo - 200y (strhnute z icoca kary)

foto
Kyoto

Advertisement



Tot: 0.141s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0849s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb