7.den - Uji, Nara


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Nara » Nara
May 18th 2016
Published: June 9th 2016
Edit Blog Post

Konecne mi dnes z batohu ubudne batozina. Zbavujem sa treniek a oblubeneho tricka so vsetkymi simpsons postavickami.

Na recepcii uz je nova baba, rozlucka a smer nijo stanica. V kyoto stanici prestup na dalsi vlak. Vo vlaku kopa skolakov.

Cesta ubehla rychlo, vystupujem na stanici JR uji (nara line dalo sa ist aj keihan line,vystupuje sa na inej stanici pred mostom ale rozhodol som sa pre prvu varianty).

Pri stanici je hned turisticke centrum, fasujem tu mapu. Bohuzial je tu len jedna teta co dava informacie a ta je obsadena, tak vonku cumim do mapy, porovnavam s wikitravel a ide sa.

V plane mam navstivit chram Mimurotoji Temple, podla wikitravel su tam pekne kvetiny.

Velmi zaujimavo tu maju riesene parkovanie aut, auto dole, nad nim dalsie a dokonca este aj nad nim. Triple parkovanie, to som este nevidel, double uz hej ale toto este nie. Len skoda,ze som to nevidel v akcii, by ma fakt zaujimalo ako sa da dole auto co je na samom vrchu ,ked pod nim su zaparkovane v stojane dve auta.

Na moste cez rieku chvilu cakama, kym pojde vlak, nech mam dobru fotku, po cca 5 min prichadza tak cvakam.

Mapa co som vyfasoval je len orientacna, moc sa podla nej riadit neda. Este,ze su na ulici cedule. Ked stracam stopu zastavujem japonsku rodinku. Baba tu studuje, je z tokia, rodicia ju prisli dnes navstivit. Odradza ma od chramu, vraj onicom v tomto rocnom obdobi, ok, idem teda na neaku vyhliadku po ceste, aj tam kruti hlavou, tez nic moc. tak teda uz mi ostava len unesco ujigami chram. Naviguje ma k nemu, neskor ma dobiehaju a odvadzaju ma uplne k nemu. Jej mama mi vysvetluje (studentka preklada,fakt dobra ang,normalne som v soku) nieco o tunajsich listoch, na jesen su pekne sfarbene, dokonca tento list maju aj v erbe, jasne,ze som nazov zabudol.

Pri chrame sa lucime.

Chram zas blbost,este ,ze to bolo zadarmo. Do toho unesca zapisu tusim kazdu blbovinu co tam prihlasia.

Prechadzka popri rieke, v pozadi paradne hore.

Slnko dobre pecie, prechod na ostrovcek, vyhliadnutie lavicky v tieny a uz len lehnenie.

Par starych japoniek tu kresli okolie. Niektorym to skutocne islo.

V klietke som si tu vsimol aj kormoranov.

Po odpocinku presun dalej do centra. Na pesej zone stretavam japonsku rodinku ale moc som ich nezaregistroval, zaplo mi to asi az po minute,ze to boli oni.

Pesu zonu lemuju obchodiky so suvenirmi, hlavne s cajom, ten je z tejto oblasti velmi znamy.

Fakt neskutocne teplo, chladim sa zelenou matcha zmrzlinou. Ble dobry humus, cajova zmrzlina.

Zastavka na jedlo, tu si zo mna obsluha robila mensiu srandu, asi tu moc bielych nebyva. jedlo fajn, ryza, polievka, salat a vyprazane masicko.

Kukam na hodiny, o cca 10.min by mi mal ist rapid (rychlejsi ako local vlak,cena rovnaka) do nary, nahadzujem tempo. Po prichode na stanicu, zla sprava, ide az o dalsich 10.min, zbytocne som sa teda hnal.

Uji ma moc neoslovilo (platene veci nemozem posudit).

Cesta vlakom opat ubehla rychlo.

Predieram sa ulicou plnou obchodikov so suvenirmi, vyhladavam tien kde sa len da.

Vonku stale neskutocne teplo. Check in je mozny az od 17/00 ale nastastie batoh si v ubytku mozem nechat.

Prvy dojem z nary, mega turisticke miesto. Kopa turistov a hlavne kopa skolakov. Jeden bus za druhym.

Mensia zmena oproti ostatnym chramom, je tu pagoda, no nic presuvam sa dalej do parku.

Zacinaju sa vynarat srnky, fakt kopa srniek, vobec sa neboja ludi.

Ludia ich tu krmia a neskor sa cuduju,ze preco im asi tak s nufakmi chodia furt do tasiek, kabeliek.

Padam na lavicku v parku a podriemkavam. Vonku fakt neskutocne teplo.

Preberam sa na suchot pri lavicke, blizila sa srnka.

Poriadne oddychnuty sa poberam na dalsi prieskum tejto lokality.

Slnko este pali ale uz nie tak moc.

Idem len hlavnou trasou, prijemny park, srnky, ocitam sa pri Kasuga-taisha.

Ludi je tu uz malicko, uz zatvorili ale stale sa da pohybovat po okoli. No co vam poviem ,proste len dalsi chram, tento je cerveny, tie predtym boli hnede, zelene, proste v tom nevidim ziaden rozdiel.

Pokracujem dalej po cesticke k dalsiemu mini chramu, povodny plan bol vyliezt hore na kopec (wakakusa yama?) ale cesta je zavreta, a ako pozeram fakt dost dlho,chodnik skoro neni ani vidiet.

Nazad sa vidavam bocnou cestickou parkom, prichadzam az k chovni srniek. V ohrade ich je strasne kvantum.

Ha problem, podla mapy by tu mal byt chodnik ale ten nikde neni. Tak teda preskakujem mini riecku a ocitam sa na luke.

Luka je posiata srnkami, v pohode medzi nimi chodim, vobec sa neboja. Paradny pocit.

Na ceste su nakreslene znacky, pozor srnky (jelene) ale auta si to neako nevsimaju a idu dost rychlo.

Dostavam sa do dalsieho parciku (Washichi ?), hned za cestu od luky so srnkami.

Je tu paradne jazierko, v ktorom strede je altanok poprepajany mostikmi s brehmi. Uplna parada. Slnko pomalicky zapada. Tato cast sa mi velmi paci.

Zacina s zozimovat, presun na ubytko.

Staff sa mi zda neaky divny. Opily? Chory? Alebo si nieco potiahol? No nic, vedie ma do izby. Samozrejme som si musel topanky vyzut este pred recepciou.

Dobra sprava, mal som spat v 4dorme ale kedze nemaju tolko hosti mam pre seba izbu s poschodovou postelou. Dvere su zasuvacie ako v tych japonskych filmoch, nevyhoda ale je,ze steny su velmi ale velmi tenke.

Davam sprchu na spodnom podlazi, nahodenie dlheho tricka a sondovanie od recepcenho, ktory pozera baseball na mega telke, kde sa da ist lacno najest.

Odporuca mi blizky supermarket.

Tak ok teda, jedlo si zohrejem potom v kuchynke.

Idem si teda nocnou mini ulickou k marketu, drzim sa planiku co mi dal recepcny. Vlavo, vpravo a furt rovno.

Trocha zmetkovania ale nakoniec ho nachadzam.

Skoro vsetko jedlo vykupene, este som rozmyslal ci nekupim proviant aj na zajtra, bo ma caka cca 8hod tura v horach ale nakonec kupujem len veceru a vodu. Sak zajtra je tiez den.

Na ubytku testujem mikrovlnku, na druhy krat sa mi to podarilo zohriat. Na jedlo bola 50%!z(MISSING)lava, vecerny vypredaj, tak parada.

Po jedle sup ho do postele, zajtra budik na 5/00.

Zaspat sa vobec nedalo, najskor v susednej izbe klabosili nemci, steny ako papier takze vsetko bolo nenormalne pocut. Ked skoncili tak v dalsej izbe resp mozno v lobby bola party. Jedna drblina japonska sa furt v kuse smiala.

Nieco po polnoci konecne klud ale nie nadlho, okolo 1/00 prichadzaju do vedlajsej izby slovaci/poliaci, bol som uz rozospaty tak presne neviem. Kokotkovci sa zacali vybalovat, furt suchotali a este sa aj vypravali.

Tak teda spanok totalne napicu.

Jednoznacne ubytko Guest House Route 53 neodporucam ak sa chce clovek vyspat. Steny prakticky ziadne, tenke jak papir, recepcny asi zhuleny, sprcha tiez nic moc cista. Pozitivum je akurat lokalita a cena. Ale zas za podobnu cenu som v blizkosti videl dalsie ubytko.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y)

jr vlak nijo-jr uji - 320y (icoca karta)
voda 2l - 90y
zmzlina - 290y
jedlo v uji - 780y
jr vlak jr uji - nara - 500y
ubytko Guest House Route 53 singel share bathroom - 2 500y
nakup - 268y (jedlo 398-50%!,(MISSING) voda 2l 50y)

foto
uji a nara

Advertisement



15th June 2016

pitná voda
všimol som si že kupuješ, japonci nemajú všade pitnú z kohútika?
15th June 2016

ano maju pitnu vodu z kohutika, len raz som nemal flasu, inokedy som na to zabudol, potom zas som mal flasu ale ta bola skoro plna

Tot: 0.556s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.2606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb