Kyoto, deel 1


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
November 12th 2012
Published: November 14th 2012
Edit Blog Post

Zondag 11 november vertrok ik vanuit Kanazawa naar Kyoto, wat vroeger de keizerlijke hoofdstad was. Toen ik aankwam omstreeks 14.00 regende het pijpenstelen. Aangezien mijn hostel een paar straten van het centraal station verwijdert lag mocht ik een aardig stukje door de regen tot ginder stappen wat dikke pret was 😊

De rest van de dag heb ik eigenlijk niks gedaan buiten wat plannen gemaakt voor de volgende dagen en nog een keer naar het station teruggekeerd om een bankautomaat te vinden. Toen ik kletsnat terugkwam had ik geen zin meer om nog eens buiten te gaan.

's Avonds ben ik met de Tsjech Emil nog iets gaan eten in de buurt. Ook de duitser Marc die ik in Tokyo was tegengekomen liep ik hier tegen het lijf net als de Amerikaan uit Mt. Fuji en het Japans meisje dat ik in Kanazwa had leren kennen. Het lijkt erop dat iedereen eindigt in Kyoto.





Op maandag 12 november was het weer aanvankelijk wisselvallig maar rond de middag kwam de zon dan toch te voorschijn. In het Hostel bestond de mogelijkheid om een fiets te huren, wat ik gedaan heb en wat bijzonder leuk was (en ook verwarrend aangezien je hier links moet rijden.) In de voormiddag was ik dus met de fiets naar ik de Tofukuji Tempel geweest dat een mooie tuin huisvest. Aansluitend daarop was ik naar de Fushimiinari-taisha Shrine geweest. Deze laatste is gewijd aan de god Inari en vormt de hoofdschrijn voor 1/3 van alle Inari-heiligdommen in Japan. Ze wordt vooral gekenmerkt door de duizenden sharlakendrode torri (poorten).



Aangezien je je fiets maar op select aantal fietsstallingen mag achterlaten moest ik in de namiddag de fiets terugbrengen om de Ginkakuji Temple (Silveren pavilioen) te bezoeken. Daarna ben ik het pad de filosofen afgewandeld. Rond 18.30 ben ik dan nog naar de Jishu-jinja Shrine geweest. Die Shrine, die zich op de flank van een heuvel bevind was immers zeer mooi verlicht, ook de directe omgeving baadde in mooie sfeerverlichting. Dit doen ze trouwens maar een 3tal weken op het jaar, gedurende de herfst.

Om de dag af te sluiten ben ik 's avonds nog een Duvel gaan drinken in de zen bar die bij het Hostel hoort. Daar serveren ze trouwens niet minder dan 6 verschillende Belgische bieren.


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



17th November 2012

Hehe, en hoeveel kost nen duvel daar? Btw wel ne speciale foto die Jishu-Jinja shrine met die blauwe straal licht erop.
17th November 2012

In die bar kwam een Duvel op een goeie 7,5 euro wat eigenlijk nog wel meevalt vind ik.

Tot: 0.252s; Tpl: 0.034s; cc: 13; qc: 61; dbt: 0.154s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb