Indonezia (sulawesi)- Suhrn, naklady


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar
October 12th 2018
Published: October 12th 2018
Edit Blog Post

Nuz tak tu som to trosku prepiskol ked som zacal na juhu a isol az na sever. Nenormalne dlhe presny medzi mestami (od 8hod).

Vraj tato oblast neni moc turisticka, neni to az tak pravda.

Togian island cisto turisticka masovka (i ked tomu pomohlo zemetrasenie na lomboku a vsetci sli sem)

Doprava narocna, hlavne presuny medzi toraja a tentena. Tu klasicke indonezske busy t.j. malo miesta, statie na kazdom mieste a kopa rozneho matrosu pod nohami.

Jedlo sa dalo, pivo samozrejme drahe.

Ono ma ako sulawesi moc neoslovilo, aj ked super priroda.

I ked tu su asi najkrajsie indonezanky, hlavne na severe, len moc pobozne.

Ak by som sa sem vratil tak iba kvoli ture na rantemario a potapaniu na ostrove lembeh resp pri mestecku birra, no a mozno opat togiany ale ostrov una una a este kvoli opi, s nou bola sranda . ale ta uz smeruje do kanady.

MAKASSAR

Onicom mesto kde nic zaujimave neni. Pevnost rotterdam, stary pristav, nabrezie vsetko blbosti nevhodne navstevy.

Mal som stastie na cs opi, s ktorou sme boli spolu na rammang rammang. to sa da spravit lacno pomocou petepete. Ale odporucam ist tam grabom, je to rychlejsie a ked sofer zabludi ma clovek v cene aj vylet po okoli. Fajn kratka plavba na clnku, dedinka obklopena skalami.

Navstivil som tu aj kino, kde minimum ludi, kvalita velmi dobra.

Druha cs uplne onicom, strata casu.

Ubytko

POD House Makassar, - 8dorm, ac, share tepla sprcha .Velmi dobre ubytko, s fajn lokaciou. Ovsem z letiska velmi daleko. Cena 110k r. Odporucam

Blizko letiska s udajnym free odvozom/dovozom, nakonec som platil za vstup na letisko.Izba jednoducha, ranajky onicom. Staff nevie anglicky. Cena, neodporucam

RANTEPEO Toraja

Dedinka kde prakticky nic neni. Chodi sa sem hlavne kvoli pohrebnym obradom. Ja som videl len maly a nie od zaciatku, no ziadny efekt to na mna nemalo.

Fajn bol vyslap na vrch sesean, ked som zacal prakticky od mojho ubytka. Len nasralo vstupne.

Motovylet tez ok, i ked cesty moc na uzivanie si jazdy neboli. Odporucam Londa Ancient Graveyard. Ostatne veci boli slabe, ak by boli free tak ok.

Ubytko

wisma sarla - singel, share studena voda, ranajky. Opat jednoduche ubytko ale zas clovek nemoze ocakavat zazraky za taku cenu. Ranajky fajn.cena 80k r. odporucam.

TENTENA

Dalsia mini dedinka. Kde dokopy nic neni ale fajn miesto na relax.

Blizko je obrie jazero, pieskova plaz dalej, vodu som kvoli zraneniu neskusal ale bola cista.

Vodopad saluopa paradny, isto stoji za navstevu.

Mototrip nakonec ok, i ked som neobysiel cele jazero.

Velmi prijemne spestrenie bola navsteva dedinky peura a nasledne pozvanie domacich na jedlo k im domov. Mal som stastie na vdakyvzdanie, vzdy to je v inej dedinke v tomto regione.

Ubytko

hotel victoria - doublebed, turecky zachod, studena sprcha, ranajky. Ak by nebola len studena voda v sprche tak super. Majitelka velmi napomocna, top clovek co som zazil na ubytkach. Cena 125k r.Odporucam

AMPANA

Uplne hovno mestecko kde absolutne nic neni. Sluzi len ako transport bod na togiany. Skoda zastavky.

Ubytko

Oasis hotel - doublebed, kyblova sprcha, fan, ranajky. Predrazne ubytko, nefungujuca wifi, ubohe ranajky a obsluha otrasna. Cena 160k r. Neodporucam

MALENGE ISLAND

Vela ludi mi to odporucalo, no po prichode mensie sklamanie.

Biele plaze, priezracne more s farebnymi rybami boli pravda, no ak sem ide clovek sam tak sa unudi. Vsetko to tu boli pary. Neda sa tu robit prakticky nic len sa valat na plazi a platit si lodne vylety. Ubytka su zvacsa dostupne len lodou, i ked ja som za do jedneho dostal po susi ale bolo to dost vycerpavajuce.

Potapanie ok, len sa vzdy bolo treba dopravit do sifa dive centra (peniaze navyse). Podmorsky svet ok, guidie mam v picista.

Ubytko

Lestari cottage - bamboo chatka, studena sprcha, kyblovy zachod, fan, plna penzia .Jedlo slabe, pristup majitela tez nic moc (zrejme keby som bral lodne vylety bol by jeho pristup iny). Plaz fajn, jedna strana pieskova s vyhladom na cigansku osadu, druhy pristup do mora len z mola.
Rusivy moment bola ciganska osada odkial sa v noci ozvyvalo zavijanie obyvatelstva. Cena 250k r

malenge indah - kutica bez fanu, share kupelka vonku asi 30m, plna penzia. Izolovane ubytko s fajn plazou, skvelim jedlom. Clovek je tu vsak odkazany na lodnu dopravu, da sa ist pesi do…. Ale clovek musi byt dobre vytrenovany aby zvladol aj spiatocnu cestu.

Bungalovy vyzeralo fajn, no ja som spal v zadnej budove, to odporucam iba ako nudzove riesenie.

Len bacha ak chce clovek ist na public boat, zrejme zamerne majitelia vyrazaju neskor aby ju clovek nestihol a potom tvrdia, ze ziadna ina nejde, ide, netreba sa bat tak ako ja.

Cena 175k r. Odporucam.

MANADAO

Prvy moment fajn mestecko ale max na jeden den, potom nuda. Neni problem sa hocikde najest, pre fajnsmekrov je tu kfc, mcdonald, pizza hut.

Cs bola v pohode, i ked som s nu moc casu nepobudol.

Ubytko

Celebi hotel - twin room, share kupelka, fan, bufetove ranajky . Blizko pristavu, pesia dostupnost od shopping placu. Fajn obsluha, bufetove ranajky. Cena 135k r.Odporucam

BUNAKEN ISLAND

Cisto ostrov na potapanie resp na snorchlovacku. Plaze tu clovek nech necaka. Dedinka prejdena pesi zhruba za pol hodinku. V odlahlejsich castiach som nebol, tam to neviem posudit.

Potapanie bolo velmi dobre, len nahovno dive centrum. Vyhnite sa mu.

Turisti platia za dopravu sem az 50k vs 15k domaci. Ja som bol v tom , ze domaci 30k tak som to neriesil, v buducnosti by som isto zjednaval.

Ubytko

Bunaken lodge homestay - fan, share kupelka, plna penzia Nakonec fajn ubytko, s dobrym jedlom a hlavne minimom turistov. Lokalita hned pri plazi resp mole kde podla nemcov super snorchlovacka.cena175k r. odporucam

TOMOHON

Fajn dedinka s kaviarnickami a cinskymi restikami. Dojem pokazilo nahovno ubytko, mal som si priplatit za lepsie. Videl som vsetko co som chcel, sopky (odpotucam lokon, nahawu slabsia), jazero linow. Na slavny masovy trh som nemal zaludok.

Ubytko

Mountain view homestay, singel, studena sprcha - Vlhko, komari, ubohe ranajky, stale stekajuci psi ked clovek bol mimo izbu, ziadne wifi, kupelka katastrofa, vonku sklad smetia. Pozitivum bol len domaci ujko. Cena 150k r. Neodporucam

NAKLADY

Sulawesi (airasia let kuala lumpur - makasar 47.21€) - 25dni

1€ = 17 040,86 r = r (indonezska rupia) spraveny priemer z vyberov

Doprava : 1, 492mil r + 35.95€
Jedlo : 1.809,8 mil r
Ubytko : 36.7€ + 2.665mil r
Vstupy : 299k r
Ostatne : 2.605mil r + 50€

Spolu : = 47.21€ (let) + 35.95€ + 36.7€ + 50€ + 8.872mil r = 690€

Vysledna suma je nakoniec spravena z vyberov/zamienania


Advertisement



Tot: 0.687s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.4441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb