Tutje on the waves


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Lombok » Kuta
July 16th 2016
Published: July 16th 2016
Edit Blog Post

Hee lieve lekkere zongebruinde vakantiegangers,

Zoals ik in mijn vorige blog al had geschreven zou het een verassing zijn vanuit welke exotische bestemming dit blogje geschreven zou worden. Dus bij deze zal ik jullie heel verrassend mededelen dat ik nog steeds op dezelfde plek ben. Ja, het plan was 2 dagen en ondertussen ben ik er dus al meer dan een week. Wat een ontzettende gezelligheid. En natuurlijk super avontuurlijk enzo.

Surfffffff

Nadat ik 7 weken had gespendeerd in de binnenlanden van Java was ik langzaamaan wel toe aan een beetje zon, zee en strand. Want hoewel het in Indonesië natuurlijk super duper heet is, had ik in mijn eerste 7 weken nog niet zo heel veel zon gezien. Daarom had ik dan ook besloten om een ticket richting lombok te boeken, wat volgens de verhalen nóg mooier zou zijn dan Bali. Dus daar ging ik dan, om mijn langgekoesterde droom in vervulling te laten gaan: leren surfen. En dan wel golf surfen te verstaan, want de rest is natuurlijk allemaal super suf. En ik kan je een ding vertellen, het gezegde 'no pain, no gain' is van kracht in deze. Een week surfen betekend 100en wondjes over je gehele lichaam, een miljoen onverklaarbare blauwe plekken, kapotte voeten en een teennagel minder. Oké dit laatste kwam misschien door mijn veels te gezellige dronk, maar he dat laten we even buiten beschouwing. Gelukkig zit er na een week eindelijk een beetje verbetering in en ben ik in staat om, mega klungelig dat wel en ook niet helemaal zonder hulp, een golf te surfen. Het is allemaal een kwestie van vallen, bijna verdrinken en weer opstaan. Maar het is het allemaal waard.

GTST

Ik ben natuurlijk naar lombok gekomen om te surfen, maar daarnaast ben ik ook ontzettend verliefd geworden op het eiland en gaar sfeer. Er hangt hier een ontzettend relaxte vibe, ja die super coole surfer-slang zit er helemaal in hoor, en de surfer dudes die hier rondlopen staan me ook wel aan. Daarnaast ben ik ergens on the way een soort van multi culti vrienden groep ingerold wat eigenlijk beter te omschrijven is als een soapserie. En heel stiekem zit ik er midden tussen in maar dat weet niemand, wat het voor mij alleen maar nog leuker maakt om het hele tafereel te aanschouwen. Zo heb ik al een avond een van ons moeten babysitten omdat ze in een badtrip was beland van de mushrooms waarna de eigenaar van de homestay de politie wilde gaan bellen en alle rapen gaar waren. Gelukkig was de 19 jarige baby onder ons deze avond het verstandigste waardoor dit alles op het nippertje werd gered. Lang leve mijn super verstandige keuzes.
De volgende avond had een van de gasten besloten dat hij de dag ervoor nog niet genoeg mushrooms had gehad waardoor hij die avond 'maar' 5 zakjes had genomen en ook in een badtrip belandde. Gelukkig had ik dit keer de keuze gemaakt om eens lekker te feesten aangezien ik dat hier helemaal niet doe enzo, dus was het tijd voor iemand anders om de verstandige keuzes te maken.
Minder verstandige keuzes worden er hier ook gemaakt op het gebied van 'summerflings'. Zo vertrekt een meisje volgende week naar Thailand in plaats van naar huis om haar reisvriendje achterna te gaan en is het voor sommigen heel normaal om met hetzelfde meisje te gaan als je vriend een week ervoor deed. Tenslotte zijn er natuurlijk ook nog de algemene vriendinnetjes, ex-vriendinnetjes en (open)relatie misères die soms best vermakelijk kunnen zijn. Kortom, als ik klaar ben met surfen zijn er genoeg roddels om mijn dagen mee te vullen.

New adventures

Naast het feit dat ik nu al twee weken mijn best doe om het surfen een beetje onder de knie te krijgen heb ik mezelf ook een aantal andere challenges gegeven. Zo heb ik voor het eerst in mijn leven een yoga les gevolgd en heb ik mezelf scooter leren rijden. Dit laatste klinkt natuurlijk als een eitje, en dat is het ook. Jammer genoeg kwam ik daar pas na 7 weken in Indonesië achter waardoor ik het mezelf soms behoorlijk lastig heb gemaakt. Toch fijn als eigenwijs je bijnaam is. Yoga daarentegen was een heel ander verhaal. Ik weet best dat ik niet super flexibel ben, maar dat ik bijna net zo inflexibel ben als een boom wist ik niet. Weer wat over mezelf geleerd. Hoewel yoga een ontzettende uitdaging was heeft mijn nieuwsgierigheid weer eens de overhand gekregen en denk ik dat ik in Nederland maar eens wat lesjes ga nemen. Want aan die inflexibiliteit moet wat gedaan worden, ik ben 19 - bijna 20 jeej - en geen oma he...

We gaan nog niet naar huis...

Zoals ik al zei was het plan om hier in Kuta, Lombok, maar 2 dagen te blijven en daarna verder te reizen. Zo stonden de Rinjani vulkaan, Komodo Island, Flores en de Gili eilanden nog op de planning maar zit ik dus, twee weken later, nog steeds met mijn reed op dezelfde plek. Omdat ik ondertussen een teennagel kwijt ben geraakt en mijn teen daarna alle kleuren blauw en zwart aannam heb ik de vulkaan maar geskipt, waarna het eigenlijk veels te makkelijk werd om gewoon te blijven waar ik was. En hoewel ik dacht dat ik er spijt van zou hebben is er geen centimeter van mijn hele lijf dat ook maar met een beetje spijt terug kijkt op de afgelopen twee weken. Ik had van te voren besloten om mijn gevoel te volgen en dit keer wilde ik gewoon echt niet weg, dus ben ik gebleven. Ik heb niemand waar ik verantwoording aan af hoef te leggen of waar ik me aan moet aanpassen en dat gevoel van vrijheid is zo ontzettend fijn. Ik doe dus lekker wat ik wil, en daar ben ik met mijn eigenwijze koppige hoofd toevallig heel goed in. Morgen vertrek ik richting Bali, waar ik me eerst even op wat cultuur ga gooien waarna ik me toch maar weer naar een plek met water en golven ga begeven, want dat is waar ik me het meeste thuis voel. O ja en mijn verjaardag moet even groots gevierd worden, ook uiterst belangrijk voor een verjaardagsgekkie als ik.

Tot snel weer lieve iedereen!

Toedels
Im


Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.021s; cc: 10; qc: 35; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb