49.den - vychodne od maumere, potapanie


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores
March 18th 2018
Published: March 24th 2018
Edit Blog Post

Budicek o 6.00 a po vychystani smer ranajky.

Opat si davam do iste co vcera, caj, omeletu a ovocny tanier. Teraz tam pridali aj papayu.

Prichadza kanadan, ten ide dnes snorchlovat. On si dava palacinku. Jedna palacinka trochu hrubsia ako u nas ale slabota, aspon viem, ze si to nemam davat.

Na vyber mam este chleba a fried rice. Ryzu si dam zajtra, som zvedavy.

7.00 a francuzi nikde. Kanadan uz chcel ist pre nich ale prave dorazaju.

7.30 mame byt v dive centre, cesta tam cca 10.min

Maju v pici, v pohodicke si popijaju cajik a cakaju na ranajky (caka sa cca 15.min, vsetko rucna vyroba)

7.15 im hovorim, ze treba ist ale nie s nima to ani nepohlo. Vraj pockaju.

No nist ja idem.

Prichadzam nacas, veduci je nasrany na francuzov. Vravi, ze ideme bez nich, o 7.45 prichadzaju.

Capujem si gratis vodu a moze sa ist.

Mala rybarska lodka, 5 potapacov, 2 instruktory a 2 lodnici.

Cca po hodine prichadzame na prve miesto ponoru.

Nakonec idem potapat so ziakmi, nastarosti ma bude mat svajciarka co tu zije uz 20rokov.

Mensi briefring ale na labaun bajo to nema.

Skaceme do vody, nazov pointu je hangover, ziaci si robia vo vode dokladnu kontrolu.

Zacina zostup. Chalan je trosku dezorientovany ale potom mu to uz ide.

Ja som mal tiez mensie problemy ale uz vsetko fici.

Pomalicky si plavame, korali pekne, ryb dost ale jaksi ma to moc neoslovuje. Kedze ideme uplne pomalicky aspon si cvicim statie na mieste v beztiazovom stave. Samozrejme sledujem ryby.

Pred vynorenim a bezpecnostnou prestavkou (3.min v 5m). Si este ziaci cvicia vypustanie boje a vymunu regulatoru. Rozumej jednemu akoze dojde vzduch a druhy mu musi dat svoj zalozny.

Este mi instruktorka skusa zataz. Mam jej vela, 6kg. Dalsi ponor pojdem s 5kg. Skuska vyzera nasledovne. Clovek sa naplno nadychne, vypusti jacket a caka co sa bude diat. Ak ide dole ma vela, ak ostane hore ma malo, ak ide dole a zastavi sa v strede okuliarov je to ok.

Po skuske ma caka netradicny vystup na lod.

Este som vo vode, davam dole opasok, jacket s flasou, vyzliekam si vrch obleku a dalej uz nasleduje klasika, dole plutve a vystup po malom drevennom labilnom rebriku.

Obcerstvenie vo forme koblizkou, kavy a caju.

Vyskakujeme na plazi, no plaz je len ked je odliv. Cul nam je voda po pas ale fajn na oddych v strede mora.

Po oddychu smer dalsi potapaci point Little O.

Veru s 5kg to uz bolo lepsie.

Dole korali a neskutocne mnozstvo ryb. Zrazu korytnacka, dost velka ale daleko a rychla.

Postupujeme dalej okolo peknych koralov s kopou ryb ale ziadne obrovske.

Zrazu to prichadza, zralok biely ale len utesovy 😊

Potom ho este zazrieme postupne asi 3x.

Opat pomalicke plavanie, to je uplne super aspon ziskam viac skusenosti s udrzanim sa na mieste.

Pri vystupe si ziaci role vymenili.

Opat rovnaky postup pri nalodovani.

Prekvapko, babe ostalo vo flasi az 90 barov vzduchu, mne 40 a chalanovi 30.
To fakt nechapem, co nedychala abo co.

Po nalodeni skacem nazad do mora. Dovod? Treba sa vycurat predsa.

Na mini lodicke dostavame v obedaroch obedik. Nic extra ale staci.

Po vylodeni smer dive centrum.

Nakonec sa rozhodujem, zajtra nejdem potapat s francuzmi k vraku ale dam dva ponoru na mori s kanadanmi a fakt super instruktorkou.

Zdiela svoju wifi nech si mozem preposlat prachy na revolut.

Kurnik tato indonezia ma vyjde velmi draho ale srat na to, ktovie kedy sa zas dostanem k potapaniu.

Po zapisani si veci do logbooku (len elektronicky, vela ludi si ho vedie v papierovej forme) este nahravam par casti denniku z cesty nech maju doma co kakavkovi citat.

Na verejnej plazi kopa domacich.

Z parkoviska prave odchadza bakso motorka. Skoda, baksicko by som si dal.

Na ubytku sprcha podriemkavanie.

Okolo 18.00 smer jedlo.

Davam na seba dlhy rukav, nohy zabalene do sari.

Ryza a vegetarianske curry. Bolo to fajn.

Pri stole francuzi ale len zdvorilostna konverzacia, bo som na nich nasrany.

Prichadza miestny vodic co jazdi bajawa maumere a podla potreby.

Francuzi ho poznaju.

Zacina monolog ako pomohol neakym spanielkam co ich viezol.

Vraj za hotel mali platit standartnych 250k ale oni sa docitali na nete, ze stoji 150k tak nechceli vac zaplatit (na cene sa dohodli az rano) tak chalanisko im ten rozdiel doplatil.

Dalej pomohol zas ludom co mali pozicany skuter, tez za nich nieco zaplatil ale uz nevim co, prestal som ho vnimat.

Nevim ci toto je volaka taktika na ziskavanie novych zakaznikov alebo su fakt vsetci taky dobrosrdecny. Kovboj, tento tu.

Monolog trval dobru polhodinu, furt robil ze seba svatca.

Nakonec som to nevydrzal a isol uz o 20.00 do chatky.

To po mne uz pokrikoval nech nikam nejdem a nech si dam s nima arak.

Debiliny fakt ocuvat nemusim a pit hnusny arak tez ne (samozrejme si ho clovek musi zaplatit).

Tentoraz hotpot nebol spusteny, potrebujem si nahadzat do mapy polohy vytilovanych ubytiek vo vychodnom timore. Rano som postahoval wikitravel ale je to fakt chudobne na info (vacsina update 2013). Musim kuknut este wikivoyage a ak bude net a cas aktualizovat neake veci na wikitravel.

Naklady :

Happy dive 2ponory : 74,62€ (1.2mil r + 48k r poplatok za platbu kartou)


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb