47.den - presun do lena house


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores
March 16th 2018
Published: March 21st 2018
Edit Blog Post

Rano sa budim na neaky krik (5.00)

Kovboj mi neskor vysvetluje situaciu. Opity manzel sa vracal z party, zena ho nechcela pustit domov.

Na ranajky tentoraz vysmazane banany. Dost velka kopa, zjest som to nezjedol tak ich fasujem na cestu.

Kovboj ide so mnou na hlavnu cestu, po asi polhodine prichadza bus.

Mavame nho, zaatavuje az po 20m.

Kovboj vravi vyberacovi duapulah rybu (20k r). Ok, neprotestuje. Mala by to byt normalna cena. Inak vraj soferi zacinaju na 50k pri turistoch a dost im to aj zaplati.

Batoh mi vyhadzuju na strechu a moze sa vyrazit smer maumere.

Cesta klasicky zatackovita, fajn vyhlady. Uplne vazne uvazujem, ze sa sem vratim v oktobri a pozicam si motorku a prejdem celu trasu.

Bus zastavuje na zapadnom terminali, este ani nestojime a uz sa dnu (mini bus,zadny velky ako u nas) cez otvorene dvere (pocas celej jazdy) hrnu ojekovia (mototaxi).

Pri otazke kam idem, uz klasicky odpovedam jest, a daju pokoj.

Gps nie a nie nabehnut. No neve, zhruba viem kde som. Idem furt po hlavnej na sever.

Ludia mi tu moc priatelsky nepripadaju, ziadne hello mr.

Zastavujem sa az pri soche krista.

Fakt dost velka socha. Su tu dve ucitelky so skolackou.

Hned sa so mnou chcu fotit. Ponuka na navstevu skoly a debata so ziakmi, lenze dnes maju akurat skusky, tak nic. Ponuka na ubytko ale az od zajtra, bo dnes maju u seba holandana. Inak by som to prijal.

Vymena facebooku a pokracovanie k pristavu.

Tu si vsimam kadernictvo, tak reku za kolko, 15r, davam na 10r ale neskor si vsimam cennik, tak mu davam 15r.

Ako som siel z busu po hlavnej tak som navstivil tez jedno a tam, ze 200k, cul nevim ci to myslel/a (buzik) vazne abo si zamenil sto za desat po anglicky.

Este pred strihanim kopa fotiek, potom dalsie, bo dosli kamosi z blizkej kaviarne a dalsi a dalsi.

Strihanie rychlovka, ziadne maznanie, zatial vedu suverejne filipiny co sa tyka kvality.

Behnutie do kaviarne cca 10m, objednane mie goreng a ladove kapucino.

Pokec s policajtom, skoda, ze ne v uniforme. Zvacsa o hudbe a blbostiach.

Neskor pokec s barmanom, ukazal mi fajn videa so snorchlovacky v okoli a velmi vydarene video z jeho svadby.

Inak kaviaren zriadena v predlzenej garazi, oblepena plagatom s tehlovim vzorom, bob marley nesmi chybat.

Velmi pekne urobena kaviarnicka ( nazov coffe shop). Free wifi co som hned vyuzil. Ziadne zaujimave spravy vsak (ohladne akcii na letenku smer japonsko resp juzna amerika). Ono keby som sa nebavil s domacimi aj by som updatol denniky resp nahral fotky ale treba si urcit priority virtualny alebo realny svet.

Hned sa mi zlepsila mienka o maumere, najskor ucitelky a potom tato fajn parta.

Smer terminal timor, google mapa ukazuje 3.8km, to nist neni, to dam pesi.

Velmi fajn park cestou, bohuzial obohnani ostnatym drotom, zrejme ho este buduju.

Zastavka na drteny lad s ovocim. Chutilo to super, len skoda, ze mi ho vydavala baba v drese juventusu.

Ked som si to isol fotit tak sa takticky skovavala a dobre robila, taketo merdy nestrpime 😊

Uf cesta na terminal nekonecna a strasne ale strasne palilo slnko.

Zastavka na bakso a kupa predrazenej vody.

Terminal sa nachadza az za letiskom.

Par metrov pred letiskom nabieham do klimatizovanej predajne leteniek.

Dili-denpasar stoji 60€, bohuzial sa neda platit kartou. Skusim to kupit cez tiket.com ak to nepojde o 5 dni asi behnem sem a kupi to za hotovost, bo i tak mi asi nevystacia prachy, tak treba vyber.

Kurnik, ta indonezia ma stoji dost penez (samozrejme dost spravilo aj potapanie)

Pred odbockou k terminalu ma nabera bemo. Chuj tez som ho mohol stopnut skor.

Bemo uz plne ale nie podla vodica. Este robi dve otocky a ked je nas uz 20 konecne smer vychod.

Dnu sme totalne natlaceny, z toho dve skolacky maju na kolenach svoje spoluzacky, 3 chalani visia z vonku na aute.

Na druhy pokus vystupujem pri lena house. Prvy krat som zle pochopil pomocnika a vystupil skorej.

Priestranny bungalow s wc a sprchou (kyblove splachovanie, voda studena) a ranajkami za 120k, zjednavat nechcel ani pri 5 nociach ale nakonec dal aspon na 110k.

Plaz cierna, nic moc, 5 noci je tu az privela, v mori rybari. Na pozdrav moc nereagovali ani ludia na mini plazi resp ked je priliv plaz tu ani neni.

Sem asi fakt ist len na to potapanie a vyslap na egon t.j. max 3 noci.

Pytal som sa na pozicanie motorky, na egon mi ju nepozicaju, bo ich tam kradnu. Ale da sa pozicat tu a vratit v labuan bajo. Musim zistit cenu a asi sem fakt pridem este raz. S tym, ze by som behol az na vychod a potom zastavka na koka beach (2noci), bajawa (2 noci s vyslapom na wawo muda, ogi vodopad) a labuan bajo (3 noci, potapanie) resp este zastavka na Ebulobo a riung.

Po ubytku smer hlavna cesta, kde zistene, ze nic neni, takze stravovanie v restike. Cenu zacinaju na 29k, voda 10k, refill za 5k.

Refill stanice som videl v maumere asi 4ks, vsetko smer letisko resp pri zapadnom terminali.

Nuz hlavnou obieham sunset cottage, tam to vyzero mrtvo, rovnako aj sante sante.

Par lokalov ale tiez moc nereaguju na pozdrav resp usmev.

Zastavujem v ankermi happy dive.

Tu uz ubytka na inej urovni (aj cenovej) a kopa ubytovanych turistov. Plaz nic moc.

Domaca ma vedie za sefom potapania.

Natrafam akurat na starsieho pana, ten si to nevie vynachvalit.

Sefko nema dobru spravu, zajtra su neni lidi ale pozajtra by mali byt, bo ukoncuje kurz tak sa mozem pridat. Budu mi zajtra volat na ubytko resp lepsie ak sa poobede zastavim ( cca 10.min pesi)

A da sa platit kartou, super.

V bamboo chatke zistena velka pohroma co sa mozno stala vcera.

Stratil som simkartu surfoam s kreditom asi 11€. Muselo mi to vcera niekde vypadnut. Kurva, som fakt kus debila. Keby som si hned prehodil simky po pristati na bali vsetko by bolo ok. Ah jaj, skoda reci.

Na veceru si davam grilovanu rybu a konecne zemaky. Na moje prekvapenie mi prinasaju klasicky pribor, noz a vidlicku.

Aj tu je kopa komarov, samozrejme som si repelent nekupil. Som riadne dostipany. V kupangu musim bezpodmienecne kupit.

Domaci mi zdiela net cez hotpot. Vybavujem par sprav, presun penez na revolut konto.

Odpisuje mi cs z kupangu. Na moje prekvapenie sa pyta ci dojdem letadlom abo busom a pri tom som jasne napisal den a cas priletu uz davnejsie.

Som zvedavy co z toho bude nakonec.

V chatke uz od 19/00, ono sa po vonku moc chodit neda ked su vsade tie lietajuce kurvy.

Na stene na recepcii zaujal oznam, aby si hostia nic nenechavali cez noc na terase ani mokre veci. Som teda zvedavy ci mi do rana zmiznu plavky, tricko, uterak a smradlave ponozky.

Este bolo varovanie ohladom lena2 ( otvorene high sezone) aby ludia v noci nechodili po plazi (to plati aj tu) a v okoli byva naruseny domaci. Tak teda nic prijemne v tejto casti floresu.

Naklady :

Bus koka - maumere : 20k r
Strihanie : 15k r
Mee goreng + ladove capucino : 18 k r
Es buah : 5k r
Bakso biasa : 10k r
Voda 1.5l, sprite 0.25l : 13k r (8+5)
Bemo terninal maumere - lena gh : 10k r
5x lena house ,bamboo bungalow, vlastna sprcha, ranajky : 550 k r


Advertisement



Tot: 0.945s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.6622s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb