prachtige trekkingvolle maan


Advertisement
India's flag
Asia » India
November 4th 2009
Published: November 4th 2009
Edit Blog Post

Hallohallo!

Ik ben net terug van de trekking door prachtige bossen, valeien, hoogvlakten, tribale dorpen van de Ghadi's, een zeer hartelijk bergvolk, dat vooral van veeteelt en landbouw leeft en daarom ook de Moeder Godin eert ;-)

Onze lokale gids, Souri, was aanvankelijk een beetje een droogstoppel maar is helemaal losgekomen en ons contact is heel aangenaam verlopen. Minder aangenaam ervaar ik mijn contact met de groep, op zich gewone, aardige mensen maar die zich soms kunnen vastbijten aan de kleine onvolkomenheden van een ontwikkelingsland - en dan te bedenken dat dit een georganiseerde reis is...ik probeer me niet te erg in op te jagen :-0

Het meeste hebben me de zachtmoedige contacten die ik gehad heb met de tibetaanse mensen in Dharamshala met de Ghadi mensen - warme uitwisseling van vriendelijke blikken en verwondering, prachtig.

Een heel mooi geschenk was dat tijdens de laatste nacht buiten kamperen er eem volle maan was die we hebben kunnen zien verschijnen uit het machtige gebergte. En dan, de combinatie: krachtige stilte, de waardige bergen en de maan, waawwaaw een mooi geschenk!

Nu zitten we twee dagen in de Chamba-valei waar een hindoe-dynastie de plak heeft gezwaaid voor 1000 jaar met prachtige tempels.

Sebiet eten met de groep, het is hier 19u, we verblijven in een tot hotel omgebouwd koloniaal uit de jaren 20, zeer mooi, vind ik - ondanks dat de mensen van de groep er nauwelijks op lijken te reageren en men het vooral graag heeft over de lengte van de bedden....zuchtzucht.

Travelblogjelief: tot gauw









Advertisement



Tot: 0.525s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb