Super den v meste Jaipur


Advertisement
India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaipur
November 20th 2006
Published: November 20th 2006
Edit Blog Post

Jaipur - pink city alebo ruzove mesto pomenovane podla ruzovej farby ktorou dal Maharaja Ram Singh vymalovat Jaipur v roku 1876. Urobil tak aby privital Princa z Walesu. Vcera vecer som sa ubytovala a najala som si sofera aby som si obisla vysvietene vecerne mesto - dobre som urobila. Jaipur je hlavne mesto Rajastanu a je nadherne. Uzasna architektura, prepych, zlatom a striebrom malovane steny palacov, krasna priroda - a to som toto mesto chcela preskocit. Dnes som cely den od 9:00 do 18:30 stravila obdivovanim tohoto mesta - spojila som sa s dalsimi turistami a sukromny sofer s autom ma vysiel na 160 rupii - co je neskutocne lacne - asi len 90 Sk. Mali sme krasny den s modrou oblohou, rozkvitnutymi kvetmi, palmami, videli sme slony, hady a samozrejme vsadepritomne opice. Ked uz som pri opiciach - dvaja turisti dnes s krikom bezali ako o zivot ked na nich zoskocili 2 opice slusnej velkosti a "privlastnili" si sladkosti na ktorych si pochutnavali. Mne sa uz len podarilo zachytit videokamerou ako sa napchavaju - celkom vydarene video - odporucam pozriet. Dnes sa stala mala neprijemnost - zastavili sme na jednom mieste aby sme si vyfotili branu do mesta a po otvoreni mojich dveri na aute do nich narazila motorka a poskodila dvere auta tak ze po zvysok dna musel sofer privezovat moje dvere spagatikom aby sa pocas jazdy neotvorili. Vyzeralo to asi tak ze vzdy ked sme zastavili (co bolo velmi casto) ostatni ludia si vystupili a ja som musela cakat na sofera kym pride a "odviaze ma" :-) Nastastie sa nikomu nic nestalo, len tie dvere sa budu musiet spravit. V jednom palaci sme videli druhy najvacsi krystalovy luster v Indii dovezeny z dalekej "Cechoslavii" ako tu volaju (povodne) Ceskoslovensko. Inac na vcerajsiu noc som mala zaplatene izby v dvoch hoteloch. Do Jaipuru som prisla po svetle a kedze moj hotel bol obsadeny nasla som si iny na odporucenie taxikara - bol lacny a bol to doslova palac - vraj nejaky dom Maharaju. Boli tam len sami miestny muzi a divne sa na mna pozerali. Do izby sa islo snad tou najuzsou a najklukatejsou chodbou na svete (slabo osvetlenou). Ten palac bol obrovsky a bol dost izolovany, aj personal posobil velmi divnym dojmom. Moj sofer mi povedal ze tam raz spal a vraj v noci pocul divne zvuky, plus vraj tam raz zavrazdili nejakeho chlapika. Ja by som to miesto prirovnala k Radvanskemu kastielu ale ovela "strasidelnejsie". Cez den to vyzeralo O.K. ale ani som nevedela ako blizko alebo daleko odo mna bude spat dalsi zakaznik a tiez tam boli nevyuzite velke miestnosti v akych sa nachadzaju mrtvoly vo filmoch :-) Proste na konci vecera ma sofer doslova prosil "ako kamaratku" aby som si zobrala veci a ze ma zavezie do ineho hotela lebo ze sa o mna boji a ze sa tam asi dobre nevyspim. Dala som mu zapravdu, ze som asi musela stratit rozum ze som tam chcela ostat a ubytovala som sa v jednom rodinnom guesthouse. V buducnosti sa budem musiet zamysliet ako moj hotel bude vyzerat ked sa do neho vratim sama a po tme :-) Mala zmena cestovnych planov: povodne som chcela ist smerom na mesto Varanasi, ale po dnesnom uspesnom dni som si uvedomila ze nemozem si dovolit vynechat romanticke mesto Udaipur. Takze najnovsi plan je: zajtrajsok este stravim tu - je mozne ze si "osedlam" slonika - su inac poriadne vysoke a vecer sa chcem presunut do Mesta Udajpur co zoberie 12 hodin - ak budu volne miesta vo vlaku samozrejme. Je to velmi popularna destinacia, takze si privstanem aby som dostala listok. P.S. - dnes som zase zaplnila 1GB memory kartu - tu uverejnujem len par fotiek, ale ked bude v buducnosti cas - par ich pridam.



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement

Cool boys :-)Cool boys :-)
Cool boys :-)

Tito mladi muzi chceli aby som sa s nimi fotila - trvalo to asi 20 minut a tak som si aj ja urobila par fotiek - tu kazdy chalan vyzera a sprava sa ako gay. Skoda ze som sa na tom nemala s kym zasmiat.


Tot: 0.247s; Tpl: 0.014s; cc: 32; qc: 170; dbt: 0.1314s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb