KOCHI

Published: December 2nd 2023

GOA-KOCHİ

5 KASIM 2024 PAZAR

Sabah kahvaltıdan sonra tekrar otobüse doluştuk..Bu sefer gerçek bir otobüs geldi..hepimize yer var …

Programda Cochin yada Kochi turu var…

Şehrin adı bitmiyor… eskiden Cochin miş şimdi Kochi olmuş.

Tarihte ad veren verene, Cocym diyen var ,Kashi diyen var hatta araplar biraz uzun tutmuşlar Tuhfat ul Mucahidin demişler …

Her neyse …Anlıyoruz ki bu şehir önemli

Çok karışık bir kültürleri var ..

Çinlilerden sonra Portekizliler 1500 yılında burayı keşfediyorlar..

Allah razı olsun …aslında 2500 yıldır orada keşfedilmek için 1500 yılında gelecek Portekizlileri bekliyorlardı…..

Tarihte Portekiz’i kimlerin keşfettiğine dair bir beyan yok …Onlar keşfedilemez ,sadece keşfederler tamam mı ?

Daha sonra Hollandalılar, sazı eline alıyor..arkasından 1795 te İngilizler sahneye çıkıyor..

Kochi ,önemli bir baharat limanı, dolayısıyla önemli bir Yahudi,Arap ve Çin nüfusa da ev sahipliği yapmış …

Rehberin ifadesine göre şimdi yerel yönetim komünistlerin elinde...

Dedim ya bir tarafta acaip dinsel ağırlıklar, bir yanda komünist belediye ...

Anlamak için çok fırın ekmek yemem gerek..

Program gereğince, önce Aziz Francis kilisesi ziyaret edildi …

Burası aynı zamanda Vasco de Gama nın 1539 a kadar mezarının bulunduğu yer .. ( şimdi Portekiz de )

Kilise ,1503 yılında Katolik Portekizliler tarafından inşa ediliyor ,1663 te Hollandalıların eline geçiyor ve kilise aniden Protestan oluyor en sonunda 1804 te İngilizler ,kilisenin Anglikan olmasında karar kılıyor ..

Hintliler burasını çevirmezler ama, bizde olsaydı şimdi Cami idi…

Kilise ziyaretinden sonra, gurup üyeleri büyük aşkla “shopping” e dalınca ,turun gerisini bizzat yapmaya karar verdik.

Yakın bir yerde, Çin balık ağlarının bulunduğu balık pazarına gittik…

Ayakçılar ,ağlar kaldırılırken sizi davet ediyorlar maazallah foto çektiniz mi acilen avuçlar açılıyor ..

Benim İstanbul’dan geldiğimi onlara söylemedim ve Svetlana ikramı niye reddettiğimi bir türlü anlamadı …

Az ilerde ,Fort Kochi var ama anlıyoruz ki adı var kendi yok ..

Otobüse döndüğümüzde shopping, hala bütün hızı ile devam ediyordu ..

Garp cephesinde değişen bir şey yok…

Programın devamında, Mattencherry sarayı veya başka bir deyişle Hollanda sarayına gittik …

İşin komik yanı sarayın adının Hollanda sarayı olmasına rağmen Portekizliler tarafından inşa edilmiş olması..

Hollandalılar telif hakkı bile ödemeden kendi adlarını koymuşlar …

Saray ,özgün Kerala stilinde yapılmış bir dikdörtgen ..

İçerde çok güzel Hint duvar freskleri var .

Fakat bu duvarları fotoğraflamak yasak …

Geri kalan ıvır zıvır ..parlak elbiseler..ufak tefek silahlar vs vs ..

Anlaşılan, Hint Rajalarının içecek ayranı olduğundan, tahtıravanları da oldukça ihtişamlı…

Tek sorun, “size” olarak “S” …

Rehbere sorduk ..

Hintlilerin, genellikle kara kuru ve küçük olduklarını bizlere hatırlattı …

Sarayın hemen arkasında “Paradesi Sinagonu” yer alıyor..

İslamdan esinlenmiş olacaklar ki ,ziyaret ederken ,ayakkabılar fora ediliyor ..

Ayakkabi ile mabede girmek yasak …

1568 tarihli bu Sinagon İspanyadan sürülen Sefarat Yahudileri tarafından yapılmış olup, Dünya daki halen aktif olan en eski sinagon olarak kabul ediliyor …

Sinagonun hemen yanında mütemmim cüz olarak yahudi mahallesi yer alıyor...

Şimdi turistik bir alışveriş merkezi olmuş..

Günün programını sıfır fena puanla tamamladıktan sonra, Otobüsümüz 2 saat mesafede bulunan Kumarakom şehrine doğru yola çıktı

Bir bavul patlaması yaşanıyor …

2 saat sonra Kumarakom kentinde “Lakesong” Oteline vardık ..

Yine çok hoş bir karşılaşma sonunda odalarımıza yerleştik…

Svetlana ile havuzun çekiciliğine dayanamadık ve kendimizi havuza attık ..

Mayolarımız nasılsa işe yarıyor…

Tek sorun ,havadaki nem nedeniyle bir türlü kurumuyor ...

Harika bir odamız var …Tam odanın önündeki veranda da istediğimiz kadar sigara içmemiz mümkün..

Küllük olarak otelin birinden arakladığımız domates sosu kavanozunu kullanıyoruz ..

Akşam yemeğimiz neşeli geçti .

Lokal danslara bizim gurup eşlik ettil.

Adeta Bollywood yeniden canlandı…

Svetula, Hint figürlerine hızlıca uyum sağladı…

Geç saatte yattık…

Yarın sabah 07.30 da yola çıkmamız gerekiyor …

Tot: 0.146s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 30; dbt: 0.074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb