Goa it is

India's flag
Asia » India » Goa » Palolem
March 16th 2007
Published: March 16th 2007

Japp, taget fran mangalore till Goa blev en en gang ett nytt eventyr.. hade fatt fel info om nar taget skulle ga sa da vi kom til stasjonen efter att ha stressat med o fa med oss en doggy bag med frokost sa visar de sig att taget redan gatt.. o neste tag gar forst om 6 timmar.. hm.. blev litt irriterte.. men men, detta er ju india!!

valget sto mellan o ta oss til Taj Mangalore der vi spist kvelden innan o ligga o slappa vid poolen eller o finna pa nat annat.. vi gikk tilbake til sentrum o at frokost o medan vi laste dagens tidining sag vi att de gikk en massa filmer/kino kl 10 (pa morgonen)...sa vi hoppade i en rickshaw o lite fore kl 10 sto vi med popcorn i handen o koade for att se filmen 300.. de e inte varje dag man gar pa kino sa tidigt... hehe..
I Indien e de paus i filmerna o alla gar ut for att kopa mer popcorn i mitten av filmen o eftersom jag(malin) inte gillade filmen sa gikk jag istallet ut i de stora shopping sentret var biografen lag.. her fanns de massa fina butiker o de blev en del shopping.. 2 shalwar kameez o en fin blus!!

vipps hade vara 6 timmar gatt o de var dags att komma oss till tagstasjonen igjen..

Vi steg av taget pa Cancona station o Goa.. 1,5 timme forsinket igjen..hoppade i en rickshaw med destination Palolem.

Vi stannade 3 dagar her o vi fikk oss fort en favvo restaurang, banyan tree, var vi praktiskt taget at frukost lunch o middag... Palolem var fullt med beach huts o restauranger sa vi bestemde oss for att soka oss lite mer norr ut (ca 15km) til Agonda som vi hort att skulle vara mer stilla o inte sa mycke folk..

I Agonda hittade vi Sai valentine som nu vart vart "hem' i 4 dagar.. stranden, ca 2km lang, ligger ganska ode till jmf med andra strander i Goa o turist sesongen e straks over da monsunen narmar sig.. her e veldigt stilla o skont. Vi betalar ca 5 euro/natten for vart rum, med toaett,dusj o havs utsikt.. ikke illa!!

Vi hyrde scooter andra dagen o bestemde oss for att cruisa lite norrut till Benaulim o Colva, men efter att ha kort ca 20km pa highwayen sa blir vi stoppade av polisen o far boter for jag(malin) inte har internationnelt korkort.. fan.. polisen vill ha 4500 rupies av oss, (ca 700kr/90 euro) men detta far vi prutat ned til 450 rupies istallet..dessutom vill han ha pengar av personen som hyrt scootern till oss samt at vi ger plisen nycklarna o tar taxi hem istallet.. detta leder till stora protester av bade mig o Fredrik o till sist sager de att vi kan fortsatta koram ed scootern hela dagen o bara visa boterlappen ifall att vi blir stoppade igen.. hm.. det er nog ganska speciellt hela detta systemet i Indien..

Vi bestemde oss for att fortsatta ha scootern i 2 dagar o bara kora pa de sma vagar o inte ta highwayen der polisen haller till ... vi har klarat oss bra utan nya boter o fatt se massa fina sma landsbyer o akte idag till ett gammalt portugisiskt fort, Cabo de Rama som visade sig ha en helt orort fantastisk strand.. badade dar. Pa vagen hem akte vi forbi ett maktigt tempel mitt ute i "djungeln". Malin fikk sig en omvisning av en lokal man som inte snakkade engelska.. enda orden vi kunde forsta var gudarnas namn, Hanuman, Ganesh, Shiva o Vishnu..

Imorgon bar det av til Goas huvudstad Panjim.. derifran fortsatter vi till stranderna mer norrut o de kanda Anjuna Market

3rd April 2007

GRATTIS MALIN!!!
Grattis Malin på födelsedagen!! Hoppas ni har det bra! mange hilsen,Lotta

Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb