Early morning in Hong Kong, Lamma Island, Pen Chau Island and Lantau

March 19th 2006
Published: March 23rd 2006

Early morning in Hong KongEarly morning in Hong KongEarly morning in Hong Kong

Het dimsum ontbijt in de Chinese restaurants. Ongeveer vanaf 07.00 uur. De dag wordt dan onder het eten uitgebreid doorgenomen, de laatste roddels worden uitgewisseld en het nieuws uit de krant wordt gelezen. Kortom het Chinese dimsum ontbijt is een echt sociaal gebeuren.
Summary - We are starting with a Chinese dim-sum breakfast. Very popular by the locals. They go together every morning to the restaurants talking the latest gossips and the local news. After the breakfast we take a gym and tai chi. Then we headed for the outlying islands. This group of islands is very popular and a great escape for a day off. The nature is beautiful, when you walk ten minutes after arriving on the islands you feel the old atmosfere and you get the feeling that you are alone on the world. Not during the weekends because during the weekends a lot of locals are visiting the islands. You can reach the outlying islands by ferry boats and the average trip takes about 30 / 40 minutes. And of course you have a lunch or a dinner on the island. The local restaurants prepare great dishes with all the fresh fish you can think about. If you have more time you visit other islands too. There are about 60 islands, easily reached from Hong Kong or Kowloon.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Here we go again. Vandaag eerst een Chinees dim-sum ontbijt in
Early morning in Hong KongEarly morning in Hong KongEarly morning in Hong Kong

Het dimsum ontbijt is inmiddels ook ons favoriete ontbijtje geworden.
een van de vele locale Chinese restaurants. Dit ontbijt is langzamerhand ook ons meest populaire ontbijt geworden. Gezellig tussen de locals die de dagelijke nieuwtjes uit de buurt uitwisselen, de laatste roddels worden besproken en het nieuws uit de krant wordt tijdens het dim-sum ontbijt voorzien van commentaar. Kortom het is een lekker ontspannen en gemoedelijk sfeertje.
Daarna een gym en tai chi activiteit om vervolgens naar de z.g.n. outlying islands te gaan. Deze eilanden liggen gemiddeld 30 tot 40 minuten varen met een ferry boot van Hong Kong of Kowloon. Na aankomst op deze eilanden waan je je in een compleet andere wereld. Een wereld waar het lijkt als of de tijd heeft stil gestaan. De natuur is prachtig, met schitterende vergezichten, stranden, dieren en in deze tijd van het jaar honderden vlinders in alle maten en soorten. Na zo´n 10 minuten wandelen krijg je het gevoel dat je alleen op de wereld bent.
Dit is in de weekenden wel anders want deze groep eilanden is erg populair bij de locals en dan lijkt het ook op een soort Zandvoort. In de kleine havens vind je de meest heerlijke visrestaurants. Hier zoek je de vissen of schaaldieren levend uit
Early morning in Hong KongEarly morning in Hong KongEarly morning in Hong Kong

Jullie kunnen zien dat ook Monkey hier van geniet.
en na een minuut of 15 staan de dampende borden met de meest heerlijke visgerechten op tafel. Beter kan je een dag op de eilanden niet afsluiten. Het is hier genieten in optima forma.

See you next time.

Monkey and Bear

Early morning in Hong KongEarly morning in Hong Kong
Early morning in Hong Kong

Heerlijke ontbijthapjes.

En een, twee, drie, volkomen spierbeheersing bij de Tai Chi class.

Zwaardvechten is ook een favoriete bezigheid in de vroege ochtend.

Blijf bewegen, eet gezond en je wordt 100 jaar.

Wat ligt daar nu toch op de grond.

Rek en strek oefeningen, wij zijn helemaal in stijl.
Hong Kong Museum of ArtHong Kong Museum of Art
Hong Kong Museum of Art

Wij zijn geen museummensen,maar dit museum het Hong Kong Museum of Arts is echt fantastisch.

Op de achtergrond ligt het culturele centrum van Hong Kong. Enorm gebouw met meer dan 15 zalen voor optredens.

De eerste blik op het eiland bij aankomst.

Werkzaamheden on the bridge.

Gelukkig staat het hier ook in het Engels, dus de weg kwijtraken zit er gelukkig niet in.

Het haventje in de baai van Lamma Island. Met deze kleine bootjes wordt de vis en niet te vergeten de kreeft gevangen.

Dit is ook een veerboot, maar dan naar de kleine omliggende eilanden. Over de prijs moet stevig onderhandeld worden.

Oma verkoopt haar fruit aan de bewoners en aan de touristen.

Dit is een kreeft van ongeveer 500 gram, maar .........

deze jongen van ruim 2 kilo ziet er beter uit, en lag dan ook binnen 20 minuten op ons bordje - smullen, smullen en nog eens smullen.

Tot: 0.197s; Tpl: 0.015s; cc: 24; qc: 150; dbt: 0.11s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb