Early morning in Hong Kong, Lamma Island, Pen Chau Island and Lantau

Asia » Hong Kong » Lamma Island
March 19th 2006
Published: March 23rd 2006

Summary - We are starting with a Chinese dim-sum breakfast. Very popular by the locals. They go together every morning to the restaurants talking the latest gossips and the local news. After the breakfast we take a gym and tai chi. Then we headed for the outlying islands. This group of islands is very popular and a great escape for a day off. The nature is beautiful, when you walk ten minutes afte... Read Full Entry

Photos are below

Naast de overheerlijke kreeften zijn ook andere soorten vis niet te versmaden.

De Tin Hau tempel van het eiland Lamma. Deze tempels beschermen de vissers tegen het ongeluk. Over het gehele gebied van Hong Kong, Kowloon en de vele eilanden zijn deze tempeltjes te vinden.

Het interieur van de Tin Hau tempel.

Clams en andere schaaldieren komen hier bij eb droog te liggen.

Een blik op de haven tijdens onze fantastisch mooie natuurwandeling, waarbij je het gevoel krijgt alleen op de wereld te zijn.

Diepe grotten langs de kust. In de Tweede Wereldoorlog hebben Japanners zich in grote aantallen hierin verborgen gehouden. De bedoeling was om hier ook z.g.n. kamikaze boten te stationeren om de vijand aan te vallen vanaf de kust. Zover is het echter nooit gekomen, omdat op het moment dat deze kamikaze boten zouden worden ingezet de Tweede Wereldoorlog was afgelopen. De uitdaging is groot om deze grotten in te gaan, maar dit is ten strengste verboden en ook levensgevaarlijk.

Een typisch Lamma huis langs onze nature trail.

Bananenplantage langs de kuststrook.

De moestuin van een van de eilandbewoners.

Vlinders on the move. Onvoorstelbaar hoeveel vlinders hier rond vliegen in alle maten en soorten en niet te vergeten kleuren. Dat dit soort plekken op aarde nog kunnen - gelukkig - bestaan. Fantastisch.

Het strand is bij eb altijd een gewilde plek voor the kids die hier schaaldieren zoeken.

I´m so happy I´m free. Op zoek naar een lekker visje.

Ik heb nog geen visje op mijn netvlies, dus nog maar even zoeken.

In de vrije val - genietend van zijn vrijheid.

Let´s try again ........

Het zit er helaas nu niet in. Misschien kan ik straks weer een visje verschalken.

Wierookpot aan de haven. For safety and luck.

De haven van Lamma vanaf de andere kant. Op de achtergrond een originele Chinese jonk en de skyline van Hong Kong.
Peng Chau IslandPeng Chau Island
Peng Chau Island

De vismarkt. Hier op deskundigde wijze een vis gesloopt en schoongemaakt.

Tot: 0.078s; Tpl: 0.02s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb