Blogs from Shangri-La, Yunnan, China, Asia - page 7

Asia » China » Yunnan » Shangri-La September 20th 2005

Foerst en rettelse. I gaar skrev jeg at Shangri-La var en by, det er ikke rigtigt, jeg ved ikke om det var den manglende ilt der var problemet, men byen hedder Zhongdian, det er provinsen (dem er det 151 af) der har taget navne forandring. I dag har vaeret en saerlig travl dag. Vi startede tidligt med at tage ud til soeen Shouzou, ogsaa kendt som Egetraes soeen. Denne soe ligger i en dal i 3600 meters hoejde, og hvis jeg mente at vejen til Shangri-La var slem, saa var det ingenting i forhold til vejen der op ! Store dele af vejen var enten ikke eksisterende, eller under konstruktion, og de dele der ver til at koere paa, ver taet traffikerede med lastbiler og busser (der er naturligvis kun plads til en bus af gangen ... read more
Tibet
Tibetean temple

Asia » China » Yunnan » Shangri-La September 19th 2005

Dagen startede med en tur til den gamle bydel af Lijiang, dette er hvad byen bestod af foer 1999. Byen er en gammel handelsby, saa her er de typiske forretninger vi ser over alt, originale ! Som byer over det meste af verdnen, er Lijiang bygget op omkring en markedsplads. hvor der har vaeret en maengde boder der solgte alt mellem himmel og jord. Efter en travl dags handel, var pladsen ret beskidt, saa derfor lukkede man en sluse i den kanal der foere en lille baek gennem byen, hvilket fik den til at flyde over, oversvoemme markedspladsen, og skylle alt skidt vaek. Indtil det blev forbudt for et par aar siden, var der stadig masser af boder, men siden her er begyndt at komme turister, har de stort set kun solgt suveniers. I dag er ... read more
Rick shaw
Tiger leap gorge

Tot: 0.108s; Tpl: 0.003s; cc: 3; qc: 16; dbt: 0.0723s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb