Een nieuwe wereldmacht


This journal has been deleted.
COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom



Comments only available on published blogs

15th January 2009

You have some good points. But I want to discuss sth with you. No doubt, Tibet is part of China today. Whether Tibet was part of China, I suggest you to find the answer from the history/geography books published before 1950 in western contries' libraries. Please google "Tibet feudalism", "Tibet slave", "Qing Dyansty", "Republic of China (ROC)", "9th Panchan", "10th Panchan", "6th Dalai Lama". Do not always assume that Chinese are brainwashed. Do not always assume that westerners are not brainwashed. China is not Holland, and Tibet is not Indonesia. This is the truth.
17th January 2009

wat afkeer oproept maar in feite betreurenswaardig is, is dat de chinezen het systeem waar zijzelf en anderen slachtoffer van zijn enthousiast aanhangen en actief propageren. mensen laten zeggen dat het moreel en in historisch perspectief juist is dat ze je slaaf zijn is een staaltje van vernuftig maar verdorven leiderschap, gebaat bij regels, gehoorzaamheid, straf, gemanipuleerde historische waarheden. opinies, dromen, ideeen en nieuwe inzichten daarentegen zijn gevaarlijk. het lijkt effectief, maar uiteindelijk is het denk ik een achilleshiel. als je alleen maar beheersmatige eigenschappen hebt ga je onderuit in een veranderende omgeving. overigens juist een reden om bezorgd te zijn. dit is mijn mening en niet noodzakelijk de waarheid.
18th January 2009

Lia, ik denk dat je gelijk hebt en hoop dat ook. Maar zie de reactie van een zo te zien Chinese lezer van mijn blog, en zie wat de praktijk is. En deze persoon is dan nog een Chinees die de moeite neemt om een Nederlands blog te vertalen in het Engels, en spreekt zelf Engels. M.a.w.; een slim persoon. En toch, zie wat hij zegt. Het illustreert perfect wat ik schrijf.
19th January 2009

hmmpf ben jij het, ik dacht dat het me gelukt was om hem mijn comment te laten translaten en tot de discussie te verleiden die hij tracht dood te leggen. ik begrijp je gebruik van het woord 'maar' niet, er is mijns inziens geen sprake van een tegenstelling.
19th January 2009

die maar is gewoon mijn onvermogen om rechte zinnen te schrijven. en nee, ik ben dat anonieme figuur niet, echt niet. zo desperaat voor nieuwe reacties ben ik nou ook wweer niet....

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb