Dali

China's flag
Asia » China » Yunnan » Dali
May 22nd 2008
Published: January 13th 2008

foto of pentekeningfoto of pentekeningfoto of pentekening

langs het Erhai Lake bij Dali gefotografeerd
De reis vanuit Zhongdian viel mee, 6 uur in de bus maar wel in een boeiend en afwisselend landschap. Af en toe oponthoud in de bergen doordat men met dynamiet aan de gang was.
We werden bij binnenkomst in onze hotelkamer aangenaam verrast vanwege de europese toilet terwijl we hadden gelezen dat er 2 chinese toiletten zouden zijn met daarboven de douche ! Het hotel ligt midden in de oude stad van Dali dus restaurantjes en winkeltjes voor de deur.

In plaats van de fiets hebben we de volgende dag toch maar de auto genomen (rondje meer is ca 125 km) op weg naar een van de lokale markten. Op deze tocht hebben we bijna net zoveel dirtroad gezien als in Australie, maar nu niet in een 4WD. Patries maakte de plaatselijke bevolking blij met zeepjes en shampoo's, in China zijn deze producten best duur.

Het wordt weer zonniger en warmer weer dus we kiezen voor een lekkere wandeling in de bergen. Met de stoeltjeslift naar boven, het was er erg rustig, mooi pad en een mooie natuur. Enkele eekhoorns kruisden ons pad, een muisje en een slang. Ditmaal een nagenoeg horizontaal pad dus die 16 km's waren prima
de bekende pagode in Dalide bekende pagode in Dalide bekende pagode in Dali

uit het jaar 800.
te doen. In de gondel hoog boven een vallei begon het nog hard te waaien, het stelde ons gerust dat het een originele Doppelmayer was. Beneden staan altijd wel weer mini busjes of tuk tuk's klaar om je terug naar het hotel te brengen, altijd wel even onderhandelen.

De uitstap naar de bekende 3 Pagode's van Dali stond voor vandaag op ons programma, lekker in de buurt, rustig aan zodat we ook nog even langs massage en kapper konden gaan. De pagode;s zijn mooi om te zien alleen het nagebouwde tempelcomplex sprak ons niet echt aan. wel weer een lekkere training die honderden treden naar boven.

Morgen vliegen we in de ochtend van Kunming naar Guilin

Trouwe viervoetersTrouwe viervoeters
Trouwe viervoeters

Ook in China (deze worden gelukkig niet opgegeten)
vanaf 2700 metervanaf 2700 meter
vanaf 2700 meter

heb je een mooi uitzicht over de vallei
Chinees schaakbordChinees schaakbord
Chinees schaakbord

Levensgroot in de natuur vanuit "oostenrijkse" kabelbaan.
Zoals de Chinezen op de foto gaanZoals de Chinezen op de foto gaan
Zoals de Chinezen op de foto gaan

Altijd met het peace teken
lunchen tijdens de wandelinglunchen tijdens de wandeling
lunchen tijdens de wandeling

Langs de 16 km lange Jade gordel in de bergen bij Dali

20th May 2008

het blijft verbazingwekkend
Fijn om te lezen dat jullie niet getroffen zijn door de perikelen van de aardbeving. Geweldig om al jullie verhalen te lezen. Het blijft een prachtige reis met telkens nieuwe dingen, ongelooflijk. Wat heb je het toch mooi gepland Patries. Geniet ervan, het is zo juni!
21st May 2008

Verbazing
Hoi Anne-Marie Leuk dat jullie ons nog steeds volgen. Wij hebben het super met af en toe wat darmproblemen in China waar we ook wel weer om kunnen lachen. Groeten aan iedereen in Oss Groetjes Patries

Tot: 0.113s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb